Strona 1 z 1

Prośba o analize kąta wtrysku

: pn gru 24, 2007 01:19
autor: jarol2002
Witam mam pytanie odnośnie ustawienia kąta wtrysku. Dzisiaj zrobiłem pomiar Vagiem i wyszło że na rozgrzanym silniku przy temperaturze paliwa 119 stopni, kąt wtrysku wynosi 37. Poniżej obrazek z Vaga. Moje pytanie czy nie jest on zabardzo opóźniony bo auto przy temperaturze poniżej zera troszke gorze odpala muszę go chwile pokręcić. Dodam że jak jest powyżej zera to pali od razu i jak jest ciepły to też. Nie wiem w jakim stanie są świece bo jeszcze ich nie sprawdzłem natomiast czujnik płynu chłodzącego jest ok.

Obrazek

Mam jeszcze pytanie czy przydkany katalizator może mieć wpływ na szybsze zapiekanie kierownic spalin??

: pn gru 24, 2007 09:09
autor: cowboy
jarol2002 pisze:przy temperaturze paliwa 119 stopni
to nie jest temp w st C :)
jarol2002 pisze:kąt wtrysku wynosi 37
troszku mało, lepiej jak jest około 51 czyli ciutke nad środkową linią, może to mieć minimalny wpływ na odpalanie
jarol2002 pisze:czy przydkany katalizator może mieć wpływ na szybsze zapiekanie kierownic spalin
tak, tłumienie spalin przez zapchany kat powoduje słabsze wydmuchiwanie spalin i sadzy, co zwiąkesza zasyfienie kierownic spalin

w aucie o przebiegu ~250 tys km trzeba się pozbyć zawartości katalizatora bo to na pewno nie zaszkodzi, a kat i tak juz nie spaełnia swojej ekologicznej roli

: czw gru 27, 2007 15:51
autor: jarol2002
Wywaliłem dzisiaj kata zobacze czy to rozwiąże proble z zasyfianiem kierownic spalin. A tak po za tym to auto z dołu lepiej wkręca się na obroty.

[ Dodano: 06 Sty 2008 21:39 ]
Już ponad tydzień jeżdże bez kata i kierownice w turbo już się nie przycinają od tego czsu nie mam żadnego problemu z turbo nawet przy 2000 obr w overbuscie pompuje tylko do max 1230 mbar ( zadane 1190). Więc pewnie katalizator powodował osadzanie się sadzy na kierownicach.