Strona 1 z 2

Problemy z odpaleniem przy mrozie

: ndz gru 23, 2007 20:03
autor: ttettrusek
mam 1.9TD 93r.
jak jest minusowa temp. to musze strasznie dlugo krecic zeby zapalil. jak bedzie -15 to nie ma szans zeby odpalil. sprawdzalem swiece i przekaznik. wsystko ok.ladnie sie grzeja a przekaznik cyka jak trzeba.

co jeszcze moze byc usterka??

ma albo mial ktos taki problwem.??

: ndz gru 23, 2007 20:06
autor: misiek
może to być nie właściwie ustawiony kąt wtyrysku

Re: [mk3 silnik] problemy z odpaleniem przy mrozie

: ndz gru 23, 2007 20:08
autor: Szosownik
ttettrusek pisze:mam 1.9TD 93r.
jak jest minusowa temp. to musze strasznie dlugo krecic zeby zapalil. jak bedzie -15 to nie ma szans zeby odpalil. sprawdzalem swiece i przekaznik. wsystko ok.ladnie sie grzeja a przekaznik cyka jak trzeba.

co jeszcze moze byc usterka??

ma albo mial ktos taki problwem.??
ja miałem taki problem
mechanior przestawiał coś na pompie (zapłon bodajże)

: ndz gru 23, 2007 20:15
autor: ttettrusek
wlasnie.
moze byc cos z tym przestawieniem pomy bo jak wymienialem uszczelniacze to pompe ustawialem na przyrzadzie i odziwo wg ustawien oryginalnych przyrzad wskazywal inaczej.
ale spala podobnie paliwka. nic sie nie zmienilo.
a to bylo rok temu i juz zapomnialem czy ustawilem wg przyrzadu czy jak oryginalnie.

: ndz gru 23, 2007 20:23
autor: misiek
ttettrusek u mnie jest podobna sutuacja - tyle że ciut gorzej zapala przy niższych temp. i na VAG-u wyszło własnie że ma zły kąt wtrysku

: ndz gru 23, 2007 20:49
autor: ttettrusek
czy ma ktos jeszcze jakas wiedze na ten temat??

: ndz gru 23, 2007 20:52
autor: misiek
ttettrusek pisze:czy ma ktos jeszcze jakas wiedze na ten temat??
poczekaj spokojnie - to nie piekarnia :wink:

: pn gru 24, 2007 09:00
autor: BENITO
Wymień filtr paliwka, pewnie zawalony.

: śr gru 26, 2007 00:52
autor: Moby
Nio to ja sie podpinam pod temat mam ten sam problem dopiero za 3 razem po dlugim kreceniu odpala a z rury pojawia sie wiecej dymu niz zwykle. Filtr paliwa mam wymieniony, swiece byly wymieniane w lipcu na Bosch. , jak tylko troche przypiździ przez noc to rano jest ciezko a jak nie jeżdze przez weekend to w poniedzialek jest katastrofa, może byc tak ze sie paliwo cofa przez jakaś nieszczelnosć w ukladzie? oco chodzi z tym kątem wtrysku?

: śr gru 26, 2007 10:34
autor: BENITO
Najpierw sprawdź świece, bo Bosche zeszły na psy ostatnimi czasy. Następnie uszczelnij układ paliwowy.

: śr gru 26, 2007 14:14
autor: Moby
Nio swiece moge sprawdzic przez podpiecie pod akuś i jak sie zaczerwienią to ok, ale jak "uszczelnic uklad" osotatnio przed odpaleniem auta sprawdzilem węzyki idące do LDA i paliwo tam bylo hmm , moze pozakladac cybandy nowe wszędzie?

: śr gru 26, 2007 14:37
autor: Przewodnik
pod akus oki, ale liczy się tez czas po jakim się zaczerwienia:) co z tego że wszystkie bedą sie robić czerwone kiedy nap jedna po 4 sekundach a druga po 15 :)

: śr gru 26, 2007 14:55
autor: BENITO
Uszczelnienie układu:

Wymień wężyki przelewowe na wtryskach, bo mogą być popękane, uszczelnij filtr paliwa (zaworek powrotny podgrzewacza i inne połączenia gwintowane), sprawdź połączenia zaciskane cybantami, w razie nieszczelności możesz na takim odciąć końcówkę sparciałego wężyka i zacisnąć ponownie cybant. Jeśli dalej paliwo będzie się cofać do baku, to możesz na powrót założyć dodatkowy zaworek zwrotny.

Jeśli to nie wina świec i powietrza w ukł. paliwowym, to musi to być zbyt słaba kompresja lub/i niewłaściwy (zbyt opóźniony) kąt wtrysku ustawiony na pompie.

: śr gru 26, 2007 17:14
autor: ttettrusek
A wiec u mnie juz wszystko ok. pali normalnie. :grin: :grin: :grin:

jednak to byla pompa. za pozny kat wtrysku. przestawilem na ""oko"" ok. 1mm. i normalnie pali.

teraz trza sprawdzic ile bedzie palic bo na ""oko"" jak sie przestawia to roznie bywa . ale na mocy nie stracil (zadnej roznicy nie odczuwam)