totalny spadek mocy po uszczelnieniu pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

totalny spadek mocy po uszczelnieniu pompy wtryskowej

Post autor: pablo111 » sob gru 22, 2007 19:02

Oddałem swojego pasia 1.9 TDI motor 1Z do mechanika w celu uszczelnienia pompy wtryskowej (ciekła ropka), sprawdzenia wtrysków i ciśnienia sprężania - ogólnie był problem z odpalaniem zimnego silnika zachowywał się tak jakby łapał na 2,3 cylindry - trzeba było przeciągnąć na rozruszniku i jak już załapał to chwile potrzęsło całym autem i było OK.
Pompa wtryskowa została wymontowana, uszczelniona, sprawdzona i wyregulowana. Kąt i dawka ustawiona na podpiętym VAGu. Wtryski w porządku - podobno nie leją, ciśnienie sprężania 28, 28, 30 i 32 bary (przebieg 290 000 km może nawet "więcej"). Niby wszystko powinno być OK aż do pierwszej jazdy. Auto przyspiesza tak jak by miało o połowę mniej mocy. Nawet na biegu jałowym po dodaniu "gazu" leniwie wkręca się na obroty. Tym się nie da jeździć - nie można mówić o przyspieszeniu. Zostawiłem autko u tegoż samego speca jeszcze na parę dni - ponownie wyciągali pompę, sprawdzali - ale niestety nic lepiej - wszelkie pomysły im się wyczerpały i złożyli broń.
Dodam że przed naprawą było OK, silnik ciągnął jak szalony.
Może już ktoś miał podobny problem? Pomóżcie proszę.
Ostatnio zmieniony sob gru 22, 2007 19:04 przez pablo111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob gru 22, 2007 19:15

Poczytaj ten temat : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140044 a w ostatnim poście masz przyczynę. Może w Twoim przypadku będzie analogicznie zwłaszcza,
że było grzebane przy pompie.



pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: pablo111 » śr gru 26, 2007 21:54

Masz na myśli zawór elektromagnetyczny paliwa? Sprawdziłem - jest na nim napięcie równe napięciu akumulatora lub ładowania po odpaleniu. Czyli wygląda na sprawny. A czy na przykład może być zapchany lub nie drożny całkowicie? Ktoś to kiedyś rozbierał?
Jeszcze jedno moje spostrzeżenie: nawet po wciśnięciu "gazu do dechy" nie widać za mną żadnego dymu - przed usterką pojawiał się. :-k

Koledzy może jeszcze jakieś sugestie z Waszej strony bo mnie już pomysłów zabrakło. Ewentualnie może ktoś poleci mi jakiś adres dobrego mechanika (jestem z okolic Tarnobrzega) który by pomógł uleczyć moje autko.
Czy w tym przypadku jest sens robić logi dynamiczne, czy to może coś wyjaśnić. Proszę o ewentualne namiary na kogoś konkretnego z VAG-iem.
Do 2 tyś. obrotów auto praktycznie nie ma przyspieszenia, powyżej jest ciut lepiej chociaż i tak maluszek by mnie chyba wyprzedził. Jeszcze jedno moje spostrzeżenie: nawet po wciśnięciu "gazu do dechy" nie widać za mną żadnego dymu - przed usterką pojawiał się



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr gru 26, 2007 21:56

pablo111 pisze: Ktoś to kiedyś rozbierał?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113603
Ostatnio zmieniony śr gru 26, 2007 21:56 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 26, 2007 22:00

jaka masz dawke ustawiona? rozrzad dobrze ustawiony?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: pablo111 » śr gru 26, 2007 22:09

Adamm pisze:jaka masz dawke ustawiona? rozrzad dobrze ustawiony?
Dawka aktualnie 3,8 mg/H próbowali znmiejszyć na 4,2 i zwiększyć na 3,6 jednak bez rezultatów. Rorząd jest ustawiony tak jak należy sprawdzali 2 razy (tak mówią) dla pewności - ci goście robili już uszczelnienie takich pomp u 2 moich znajomych i wszystko jest OK. Wobec tego co mogło zawieść
Dodam jeszcze że autko jak je zapalam po nocnym postoju to na początku pracuje bardzo głośno jak traktor (trochę trzęsie w środku) i mocno dymi. Tak przez może 30 sekund. :?:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 26, 2007 22:12

moje tez dymi na siwo niebiesko i chwile nierowno pracuje ale ciagnie jak szalone, chociaz glosno nie powinien chodzic

jaka wartosc jest w grupie 004 na biegu jalowym?
ile wynosi kat wtrysku?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: pablo111 » śr gru 26, 2007 22:19

Adamm pisze:jaka wartosc jest w grupie 004 na biegu jalowym?
ile wynosi kat wtrysku?
I tutaj zaczynają się schody nie znam tych wartości. A co do wyprzedzenia kąta wtrysku to gość mówił o 3 stopniach.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 26, 2007 22:21

pablo111, a masz vaga?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: pablo111 » śr gru 26, 2007 22:30

Adamm pisze:a masz vaga?
Niestety nie posiadam i co gorsza nie znam nikogo w moich okolicach żadnego kumatego speca który by go miał. Myślisz może o logach dynamicznych - coś by może wyjaśniły?
Możesz mi kogoś polecić?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 26, 2007 22:39

usmiechnij sie to tego kolegi http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... le&u=24033

pomoze Ci


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr gru 26, 2007 22:54

Już przeczytałem. :)
Jutro będę w Tarnobrzegu około 10-12 to mogę wziąc lapka ze sobą. :bajer:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

pablo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 20, 2007 08:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: pablo111 » śr gru 26, 2007 23:04

Grześko pisze:Jutro będę w Tarnobrzegu około 10-12 to mogę wziąc lapka ze sobą.
Możesz mi podać jakieś namiary na siebie na priva (jestem z okolic Skopania) i chętnie podjadę do Tarnobrzegu



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 26, 2007 23:06

no i bedzie mozna pokombinowac :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości