Co zrobić by kierownice VNT nie zacierały sie co 2000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Co zrobić by kierownice VNT nie zacierały sie co 2000km

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 00:16

Witam

prosze bez spekulacji w temacie ...
.. sprawa wygląda następująco:
moja GT2052v czyli średniej wielkości suszarka o zmiennej geometrii ma małe problemy...
wychodzi na to że po przejechaniu około 2000km sterowanie łopatkami zaciera się, łopatki mam wypolerowane, a sam mechanizm (ten gruby pierścień do ktorego sa przymocowane łopatki) jest OK, problem leży w obudowie i tych "łapkach" które sterowane sa z tego cienkiego pierścienia z wycieciami.
Zorientowani wiedza o co chodzi...
... to właśnie w okolicy tych łapek i tego pierścienia z wycięciami osadza się syf ... sadza ... czy jak to tam kto woli nazywać.
obudowa jest odlana i ma tak jakby wżery, no jak to żeliwo ... nie jest gładkie i tego nie potrafie spolerować, do tego z obudowy wystają jeszcze te 3 ośki na których pracuje ten pierścien sterujący.
Po rozkreceniu turbiny, krótka akcja druciakiem po obudowie, syfu sie pozbywam i znow chodzi jak złoto.
... ponieważ ja mam mega cierpliwośc do moich projektów to jestem w stanie to czyscic co 2000km czyli co 6tyg, ale to = 3h w mroźnym garażu (jutro np. bede to robił)
- zauwazylem ze im wiecej "owsa" tym czesciej mnie to spotyka ... na poczatku bylo 3000km ale auto mialo małą dawke - oczywiście wole mieć wiecej mocy pod pedałem i bawić się co 6tyg, niż rezygnować z Nm
- zauwazyłem ze ostre przyspieszanie pomaga w zacieraniu kierownic ;)

Ktoś z Was spotkał sie z takim problemem??
Ja narazie wśród rozwiązań znalazłem GT20 od MB sprintera z Wastegate, ale nie po to 2m-ce rozkminiałem sterowanie VNT żeby teraz na WG przechodzić...

PS. Przy takich akcjach za rok zrobimy konkurs wyjmowania turbiny razem z kolektorem, ciekawe kto mnie pobije :D


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 22, 2007 00:42

vnt to kupa :goof: niech zyje wg!


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob gru 22, 2007 01:08

Mniej paliwa więcej tlenu. Zarasta Ci sadzą bo niedopala paliwa.

P.S. W czym masz to turbo - PG?


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 02:01

P.S. W czym masz to turbo - PG?
W AAZ rzecz jasna ... vnt do benzyny ... :panna:
jaro4444 pisze:Mniej paliwa więcej tlenu. Zarasta Ci sadzą bo niedopala paliwa.
to po czyszczeniu zwieksze doładowanie :D


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 22, 2007 02:39

sory za Off top ale czy apsik moglbys mi na priva wrzucic jak rozwiazales sterowanie VNT u siebie?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 22, 2007 10:01

Adamm, do tematu o gtd zajrzyj


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob gru 22, 2007 10:27

Apsik pisze:W AAZ rzecz jasna ... vnt do benzyny ... :panna:
Właśnie ten opis Twój mnie zmylił i zastanawiałem się czy Cie nie :kac: odbiło :D

Ale skoro AAZ to jak pisałem - mniej koxu więcej luftu i sprawdź wtryski czy nie leją.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 22, 2007 11:52

jaro4444 pisze:i sprawdź wtryski czy nie leją.
nawet nie wymawiaj slowa "wtryski" przy Apsiku :helm: juz mu nerwow napsuly ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 22, 2007 12:04

zaprzal pisze:
jaro4444 pisze:i sprawdź wtryski czy nie leją.
nawet nie wymawiaj slowa "wtryski" przy Apsiku :helm: juz mu nerwow napsuly ;)
Apsik lubi rozmawiac o wtryskach, vnt i skrzyni :grin: uwielbia wprost, tylko niesmialy jest :jezor:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob gru 22, 2007 12:23

bardzo dziwne, ale skoro tak jest to temat bardzo ciezki do przeskoczenia, dlatego pewnie seryjnie do TD nie montowali sprezarek VNT z tego powodu :) rozumiem ze wydech masz caly przelocik bez katalizatora powiedz jeszcze jaka srednica wydechu.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 13:41

nawet nie wymawiaj slowa "wtryski" przy Apsiku :helm: juz mu nerwow napsuly ;)
Dobrze ze ich ostrzegłeś :)
souler pisze:Apsik lubi rozmawiac o wtryskach, vnt i skrzyni :grin: uwielbia wprost, tylko niesmialy jest :jezor:
No tak ... a ten to się aż prosi :)

Żeby było jasne (raz na zawsze) ja mam wtryski robione przez speca z vwdiesel.net w NL: obudowy 1.6TD, końcówki od merca, do tego czysczone ultra-jakoś tam z gwarancja, a co najważneijsze ... nie ma najmniejsz mowy zeby auto na wolnych źle klekotało czy dymiło na szaro jak to wczesneij mialo miejsce - sprawa zamknieta.
VNT tez bardzo lubie i bardzo kocham - wpierw surge, a potem 2 miesiące rozkminy ... ale zrobiłem :P i działa ... dopóki sie nie zacznei zacierać.
Skrzynia i sprzegło to też piekna sprawa ... oba diwajsy sie konczą i ciezko powiedziec co pierwsze padnie i kiedy. [plan juz jest ... kasy brak]

Teraz gdy już sobie wszystko wyjasniliśmy wróćmy do tematu ... z tego co pamietam to problem nie robi sie przy kierownicach, ale przy ich sterowaniu. i po rozebraniu turbiny za wirnikiem jest taki pierścień/okragła płytka... istnieje możliwość że w trakcie składania źle wycentrowałem muszlę, a z drugiej strony to to chyba aż takie szczelne tam nie jest??
aw69 pisze:dlatego pewnie seryjnie do TD nie montowali sprezarek VNT z tego powodu :) rozumiem ze wydech masz caly przelocik bez katalizatora powiedz jeszcze jaka srednica wydechu.
Moim zdaniem to w czasach jak TD składali to turbiny VNT nie były w produkcji, a raczej na etapie rysunku/koncepcji.
Oczywiście że wydech przelot 2".


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 22, 2007 14:53

w sumie niektore setupy tdi powyzej 200koni tez sa zalane paliwem i nie jezdza wcale bezdymnie a kierownice sie w nich nie zacieraja... dziwne
Ostatnio zmieniony sob gru 22, 2007 14:54 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » sob gru 22, 2007 16:51

zaprzal pisze:w sumie niektore setupy tdi powyzej 200koni tez sa zalane paliwem i nie jezdza wcale bezdymnie a kierownice sie w nich nie zacieraja... dziwne
dokładnie jak piszesz..mamy masę koksu :satan:

według mnie dokładnie przyjrzyj sie geometrii z boku jak będziesz miał na stole turbinkę..możliwe że gdzieś są mikro wyżłobiebienia i od ich zapełniania pojawia się problem ze sterowaniem

Apsik jeśli masz fotki turbiny rozłożonej to proszę cię o zamieszczenie fotek


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 17:52

Nie dałem rady tego rozkrecic - mialem uczucie ze po 10min w garazu bez rekawiczek palce mi dopadną... :(
Jak rozkrece turbine to dam foty...

Co do samego rozwiązanai problemu to ... narazie stoję w miejscu, ale koledzy zza oceanu chyba coś podpowiedzieli: http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?p=81854#81854


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości