Strona 1 z 1

wał korbowy

: pt gru 21, 2007 18:31
autor: Kubecek
Padl mi wal korbowy w aucie, kupic nowy, czy lepiej poszukac u zlomiarzy uzywki?
Jesli tak powiedzcie na co zwrocic uwage przy kupnie uzywki i jakie sa ceny?

: pt gru 21, 2007 22:47
autor: agrala
za nowy to sie chyba nie wyplacisz
Na twoim miejscu pojechalbym do firmy gdzie robia szlify i tam sie zapytal o wal, to chyba najlepsze zrodlo.
Jezeli kupujesz uzywke to musisz patrzec czy nie jest porysowany i najlepiej zmierzyc jaki ma szlif, zeby sie nie okazalo ze jest po ostatnim.
Jakbys kupowal uzywke to ja na twoim miejscu zrobilbymodrazu szlif tego walu
Czy wal jest prosty- tego na oko nie sprawdzisz

: pt gru 21, 2007 23:59
autor: Apsik
ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta :P
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.

Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone" ;)

Powodzneia

: sob gru 22, 2007 01:13
autor: ilio
Apsik pisze:ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta :P
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.

Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone" ;)

Powodzneia
po co szlif

kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową

taka operacja w przypadku 1z kosztuje 150 euro
gdzie sam wał kosztuje od 200 do 400 i jeszcze szlif i panewki a gdzie robota ?

: sob gru 22, 2007 02:05
autor: Apsik
po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.

: sob gru 22, 2007 12:25
autor: Kubecek
Apsik napisalem ci PW

: ndz gru 23, 2007 13:28
autor: ilio
Apsik pisze:
po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.
a czytać potrafisz ?
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową

: śr gru 26, 2007 17:07
autor: agrala
ilio pisze:
Apsik pisze:
po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.
a czytać potrafisz ?
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową
To co w koncu z tymi panewkami, nowe czy uzywane, szlifowac wal czy nie?
Z twojej wypowiedzi "ilio" nie wiadomo w koncu co robic.
Piszesz zeby kupic blok a co z panewkami i walem

: śr gru 26, 2007 18:20
autor: Dario84
Ja bym zalecal tak jak pisze Apsik wal od Tdi w nominale badz TD tez w nominale, zrobic pierwszy szlif + nowe panewki +0,25. Wal od TD w nominale bedzie latwo zdobyc bo dosc czesto sypia sie kliny, z przerobieniem nie ma wiekszego problemu u tokarza.

: czw gru 27, 2007 15:39
autor: Kubecek
Czy jezeli bede szukal tego walu to pasuje od golfa IV TDI czy nie bardzo?