wał korbowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wał korbowy
Padl mi wal korbowy w aucie, kupic nowy, czy lepiej poszukac u zlomiarzy uzywki?
Jesli tak powiedzcie na co zwrocic uwage przy kupnie uzywki i jakie sa ceny?
Jesli tak powiedzcie na co zwrocic uwage przy kupnie uzywki i jakie sa ceny?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
za nowy to sie chyba nie wyplacisz
Na twoim miejscu pojechalbym do firmy gdzie robia szlify i tam sie zapytal o wal, to chyba najlepsze zrodlo.
Jezeli kupujesz uzywke to musisz patrzec czy nie jest porysowany i najlepiej zmierzyc jaki ma szlif, zeby sie nie okazalo ze jest po ostatnim.
Jakbys kupowal uzywke to ja na twoim miejscu zrobilbymodrazu szlif tego walu
Czy wal jest prosty- tego na oko nie sprawdzisz
Na twoim miejscu pojechalbym do firmy gdzie robia szlify i tam sie zapytal o wal, to chyba najlepsze zrodlo.
Jezeli kupujesz uzywke to musisz patrzec czy nie jest porysowany i najlepiej zmierzyc jaki ma szlif, zeby sie nie okazalo ze jest po ostatnim.
Jakbys kupowal uzywke to ja na twoim miejscu zrobilbymodrazu szlif tego walu
Czy wal jest prosty- tego na oko nie sprawdzisz
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.
Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone"
Powodzneia
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.
Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone"
Powodzneia
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
po co szlifApsik pisze:ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.
Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone"
Powodzneia
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową
taka operacja w przypadku 1z kosztuje 150 euro
gdzie sam wał kosztuje od 200 do 400 i jeszcze szlif i panewki a gdzie robota ?
a czytać potrafisz ?Apsik pisze:To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.po co szlif
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
To co w koncu z tymi panewkami, nowe czy uzywane, szlifowac wal czy nie?ilio pisze:a czytać potrafisz ?Apsik pisze:To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.po co szlif
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową
Z twojej wypowiedzi "ilio" nie wiadomo w koncu co robic.
Piszesz zeby kupic blok a co z panewkami i walem
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Ja bym zalecal tak jak pisze Apsik wal od Tdi w nominale badz TD tez w nominale, zrobic pierwszy szlif + nowe panewki +0,25. Wal od TD w nominale bedzie latwo zdobyc bo dosc czesto sypia sie kliny, z przerobieniem nie ma wiekszego problemu u tokarza.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 192 gości