Nierówne obroty na biegu jałowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomasz28

Nierówne obroty na biegu jałowym

Post autor: tomasz28 » pt gru 21, 2007 00:08

Cześć ma problem w moim Mk4 polega on na tym że tylko na biegu jałowym co pewien czas(nie wiem może 4 sekundy jeszcze zwrócę uwagę) następuje spadek obrotów naprawdę mały może o 10.W środku pojazdu nic nie słyszę nic nie odczuwam. Tylko gdy jestem na zewnątrz a w szczególności przed maską słyszę tą nierówną pracę co parę sekund.Brak jakich kolwiek drgań przynajmniej nie zauważam lub nie odczuwam(może takie słabe są po prostu).Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.W środku mogę tylko zauważyć synchronizując te odgłosy z obrotomierzem że następuje wachanie ale naprawdę małe może 1 mm na wskazówce (tak jak piszę może może o 10 obrotów). PROSZę O POMOC


Ps -czytając dużo waszych stron na podobne tematy ludzie pisali o Dwumasowym(kole czy coś nie jestem mechanikiem i też nie znam się od strony mechanicznej.
-jeżeli(a napewno) pomoże wam w diagnozie miał wymieniany rozrząd z rolkami napinaczami (i co tam jeszcze- wszystko)
-miał też wymieniane sprzęgło z wszystkim(z waszych postów zorientowałem się że ta dwumasówka to ze sprzęgłem jest powiązana-więc jeśli tak to pewnie też była wymieniana)
-kolega mechanik mówił coś że przepuszcza na rozrządzie(kole czy coś tak)(wcale się tym nie sugerujcie(on tak powiedział jak usłyszał mojego mk4 tak sobie rzucił)(ale może to komuś pomoże w diagnozie)
-chciałbym powiedzieć że narazie(bo nie wiem co będzie dalej może to się popsuje lub psuje lub coś trzeba ustawić pompę paliwa wtryski rozrząd nie wiem nie znam się) problem minie przeszkadza chodzi tylko o ten głos silnika na zewnątrz
-wydaje mi się że mój przypadek jest całkiem inny niż te o których czytałem na forum
-myślę że podałem dużo szczegółów i jak ktoś zagłębi się w lektórę to coś zdjagnozuje

Dodano: 21 Gru 2007 23:31
szukając w waszych postach porady stwierdziłem że to może być filtr paliwa(coś takiego znalazłem)ale z drugiej strony kiedyś o ile dobrze pamiętam gdy filtr wymieniłem też tak chodził(tak mi się wydaje bo nie zwracałem uwagi)

Dodano: 21 Gru 2007 23:35
skojarzyłem sobie również że przez rok użytkowania samochodu z ok5 razy po odpaleniu cały drżał i gasiłem odpalałem i już wszystko było ok-może to też ma coś wspólnego
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2007 00:15 przez tomasz28, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » wt kwie 01, 2008 22:43

Witam

odkopując trochę stary temat będę chciał uzyskac odpowiedź na mój prawie identyczny problem ! z tą różnicą, że u mnie jest to denerwujące/ przeszkadzające ! a u kolegi nie !

a mianowicie - większość jak u kolegi ! ale...

nie ważne, czy na zimnym, czy na ciepłym (bardziej odczuwalne na nagrzanym - np. lecimy autkiem temp. 90 C, zatrzymujemy się na światłach i czujesz te drgania....) jedynie na biegu jałowym ! nie ważne, czy sprzęgło wciśnięte, czy nie ! silnik niby chodzi równo, ale drga - są odczuwalne ułamkowe skoki obrotów (nie wiem czy w górę, czy w dół, bo na obrotomierzu ich kompletnie nie widać! ale raczej w dół) jak jest zimny to tylko troszkę - można żyć ! ale jak sie nagrzeje to potrafi co chwilkę (np co 3-4 sek. w różnych odstępach czasu) wachnąć (chyba dość mocno) obrotami, że aż samochód się bujnie ! czuć to czasami mocniej, czasami słabiej ale to są ułamki sekund ! strasznie to wkurza ! gdy dodajemy gazu i utrzymujemy go na biegu jałowym np. na 1200 -1500 obr - jest to samo !

wymieniłem świece żarowe, rozrząd, wszystkie filtry, wszystkie płyny, wyczyściłem wszystkie błędy w kompie, poduszki pod silnikiem wymienione 50 tyś temu. nie ważne, czy z boxem, czy nie - tak samo nierówno chodzi !

trochę ciężko to wytłumaczyć ! niby chodzi dobrze, równo, ale jednak drga dość słabo odczuwalnie, ale co kilka sekund aż bujnie autem !

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ? ma ktoś jakiś pomysł ? mój mechanik mi nie pomoże, bo pomyślał, że pewnie się czepiam niczego, wsiadł na zimnym na 10 sek i stwierdził, że nic nie czuje :-(


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Toma007bond
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
Lokalizacja: Cieszyn

szarpanie pomiędzy 1500 a 2500 tys obr VW GOLF MK 4

Post autor: Toma007bond » wt kwie 01, 2008 23:22

Witam, mam podobny problem!
Z tym ze w zakresie 1500 do 2500 szarpie już tak ze przez szybę przednią można wylecieć!
wymienione świece, kable, sprawdzony przepływomierz, cewka, komputer nie wykrył żadnych błędów a silnik po przekroczeniu 2500 tys obr chodzi normalnie, ma swoją moc, a jeżeli spuszczę nogę z gazu i hamuje silnikiem to przy 2500 obr też wyczuwalne jest szarpanie(paliwo wykluczone), zresztą w przypadku stacji to zawsze tankuje na bp a próbowałem tez na innych, auto przerywa zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku a jezeli chodzi o spadek obrotów to również jest wyczuwalny, a przy ruszaniu samochód zachowuje sie jakby ujmowano mu gazu!
Sam nie wiem, mechanik ma jutro wymienić jeszcze przepustnicę która jest zespolona z jakimś elektronicznym sterownikiem, może jakoś wspólnymi siłami pokonamy ten problem bo w mechanika trochę wątpie!


tom

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » śr kwie 02, 2008 10:27

Jakbyście mogli napisać mały nieistotny szczegół typ silnika!

ogólnie pisząc drgania na wolnych mogą być spowodowane:

1) nieszczelny EGR lub problem z N18 (odłączyć wężyk od niego lub zaślepić w celu sprawdzenia)
2) klapa gaszenia silnika (odłączyć)
3) lejące wtryski lub PD (kanał 013)
4) inne rzeczy


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » śr kwie 02, 2008 12:14

no ja pisałem, że żarowe świece wymieniłem, w profilu też mam, że
1.9 TDI 90 KM

Dziękuje Ci za odpowiedź, ale ja jestem kompletnym laikiem ! poprzednio miałem Galaxa (serwisował ojciec) póżniej Avensis 2002 - nie musiałem nic robić, teraz przesiadłem sie do VW BORA i mimo, że musiałem troche w niej porobić , a jeżdze nią od 2 miechów już się "*#cenzura#*" :-) niestety przez przeszłość nie mam pojęcia prawie w ogóle

EGR to wiem gdzie - zaślepić i normalnie mogę tak jeździć tak ? N18 - co to ?
klapa gaszenia silnika - też nie mam pojęcia
lejące wtryski to kicha, bo sama diagnoza ponad 250 zł :-(
PD ???

Jeżeli moje pytania są irytujące to bardzo proszę o jakąś lekturę !

[ Dodano: 02 Kwi 2008 14:33 ]
Panowie - uważam, że ten temat jest bardziej adekwatny do naszych usterek:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » śr kwie 02, 2008 17:41

luzipower,
1.9 TDI 90 KM
akurat to zauważyłem, ale na przyszłość operuj kodem silnika bo 90KM to np. 1Z, AGR.... (ma na myśli na pompie) 110KM AFN, AHF, ASV...

tak będzie wiadomo co w danym modelu jest np. czy jest klapa gaszenia

EGR możesz spokojnie zaślepić i jeździć, N18 to eletrozawór pneumatyczny który otwiera i zamyka EGR można też wężyk między EGR i N18 odpiąć i zobaczyć czy jest różnica jak nie ma wtedy zaślepić i sprawdzić
lejące wtryski to kicha, bo sama diagnoza ponad 250 zł
kto tyle bierze? za podpięcie do komputera i odczytanie kanału 013? no chyba że wyciąga wtryski i sparawdza na pompce ale to i tak za dużo chce


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » śr kwie 02, 2008 21:55

wyciąga wtryski i sprawdza ! minimum 200 mi powiedział jakiś koleś z Poznania !

sorka - nie wiedziałem AGR-a mam w tym drugim temacie jest więcej osób z tymi samymi objawami ! doszli do tego, że po odpięciu kostki z impulsatora w skrzyni obroty się normują - sprawdziłem i faktycznie ! teraz kwestia wymieniać impulsator, czy nie (w kliku przypadkach pomogło, w reszcie nie !) dlatego przerzucam się na tamten temat (bo tam więcej osób walczy z tym samym problemem)

EGR - po jakiego grzyba stosują coś, co nie jest potrzebne to prawidłowej pracy, a tylko może przyspożyć kłopotów !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » śr kwie 02, 2008 23:06

luzipower,
wyciąga wtryski i sprawdza ! minimum 200 mi powiedział jakiś koleś z Poznania !
no chyba że ma specjalną maszynę do sprawdzania drugiego ciśnienia wtrysku i chce ją odrobić, ale z własnego doświadczenia wiem że nawet w miarę kumaci pompiarze nie mają takiego sprzętu i po prostu wymieniają całe wtryski

jeśli chodzi o impulsator jak masz kogoś pod ręką i nie musisz kupować to czemu nie, ja zwykle zaczynam od rzeczy nie wymagających zapkupów.


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Toma007bond
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
Lokalizacja: Cieszyn

szarpanie podczas jazdy golf mk4

Post autor: Toma007bond » śr kwie 02, 2008 23:17

Posiadam w golfi mk4 silnik 1.6 SR AKL 100 KM
Jak opisałem wyżej w temacie szarpie mi samochodem podczas jazdy między 1500 a 2500 tys obr, potem silnik pracuje normalnie i ma swoją moc, a jak spuszczę noge z gazu to zchodząc z obrotów przy 2500 tys znów szarpie.
Wymienione świece,filtry, sprawdzone kable, cewka, przepływomierz, przepustnica, ciśnienie paliwa tez ok.
Czy w tym wypadku jest możliwe ze wtryskiwacze sikają(są czymś zapchane)Bo sprawdzone zostało praktycznie wszystko, mechanik coś mówi ze czujnik kątowy wału sprawdzi jeszcze jutro a potem ma dolać mi do benzyny jakiś środek do czyszczenia wtryskiwaczy ale juz w tej chwili rece mu opadają.
Proszę o jakiekolwiek wskazówki, sam jestem lewy i tylko wtryskiwacze mi chodza już po głowie, co jeszcze ewentualnie, prosze o pomoc!!!


tom

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw kwie 03, 2008 08:38

jak się odepnie impulsator na skrzyni biegów to samochód właśnie zaczyna szarpać na 1500 - 2500 obr, ale najbardziej na 1 i 2 biegu - nie wiem jak u ciebie....


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Toma007bond
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
Lokalizacja: Cieszyn

szarpanie podczas jazdy golf mk4

Post autor: Toma007bond » czw kwie 03, 2008 10:53

Dzięki sprawdzę ten impulsator, a co jeszcze ważne samochód zachowuje się tak i na zimnym i na rozgrzanym silniku!


tom

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw kwie 03, 2008 18:19

jak by co tu wkleiłem zdjęcia gdzie impulsator się znajduje:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ef#1848328


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Toma007bond
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
Lokalizacja: Cieszyn

VW GOLF 1.6 SR SZARPANIE PODCZAS JAZDY

Post autor: Toma007bond » czw kwie 03, 2008 23:02

Niestety mechanik wykluczył impulsator i robi sie naprawdę nerwowo , może znacie jakieś podobne tematy w których mógłbym coś znaleść?


tom

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt kwie 04, 2008 00:54

Toma007bond,

Może spróbuj odłączyć N80 zawór sterujący filtrem wegla aktywnego

poza tym może jakieś logi byś wrzucił


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości