Strona 1 z 1

Duze spalanie, przyspieszacz, czy to pompa do regulacji

: śr gru 19, 2007 10:49
autor: adas01
witam
objawy są takie:
-pali za dużo (6L trasa bez szaleństw, miasto ponad 7L)
-przy temperaturach do ok. +10st trzeba wyciągnąć przyspieszacz, bo pracuje nierówno na zimno

poza tym praktycznie wszystko ok. przebieg to 323000 km, filtry i olej zmieniane regularnie, świece nowe, paliwo tylko z dobrych stacji, nie kopci, nie puszcza bąków, z przyspieszaczem zapala na zimno z półobrotu, na ciepło też z półobrotu (bez przyspieszacza), przyspieszenie na trasie bez zarzutu jak na niedoładowanego diesla, jedyne ale: sporadycznie pojawiają się bąble powietrza w grubszym przewodzie paliwowym.

trochę mnie to niepokoi, bo w poprzednich sezonach palił mi 5,2-5,5L przy podobnym stylu jazdy, w ostatnie wakacje 6L spalił mi z założonym mało aerodynamicznym boxem dachowym

pytanie 2: ile warta jest taka usługa u pompiarza? żeby nie dać się naciągnąć

: śr gru 19, 2007 19:40
autor: baki
witam , mam ten sam silnik i tez mi pali troche duzo , mam nadzieje ze to nie pompa a co do babli powietrza to u mnie tez sie pokazuja .jak bys znalazl przyczyne to daj znac :grin:

: śr gru 19, 2007 19:44
autor: golfkiller69
to ja wam pomoge :D pompa jest przytwierdzona 3 srubami trezba pasek ustawic na znaki w pompe blozyc bolca jak do wymiany paska odkrecic te 3 sruby i pchnac pompe w strone silnika czyli przyspieszyc zaplon problemy znikaja odrazu mi tez palil duzo na zimnym telepotalo strasznie aTEREZ JEST DOBRZE

: śr gru 19, 2007 20:31
autor: souler
jesli nic nie bylo dlubane przy silniku to wez pod uwage zmiane temperatury otoczenia. zanim sie nagrzeje pali wiecej.

: czw gru 20, 2007 01:16
autor: marek29
adas01 pisze:-przy temperaturach do ok. +10st trzeba wyciągnąć przyspieszacz, bo pracuje nierówno na zimno
generalnie zawsze odpalam na włączonym przyśpieszaczu,ale po odpaleniu (minuta) wciskam i chodzi równo.
Ja bym obstawiał na lejący(e) wtryski......a nie na pompę.

: czw gru 20, 2007 12:23
autor: adas01
marek29 pisze:Ja bym obstawiał na lejący(e) wtryski.
też bym tak obstawiał, ale on w ogóle nie kopci - nawet jeśli zmieniam biegi przy 4500rpm

golfkiller69, dzięki za pomysł, ale to chyba powinno być trochę bardziej precyzyjnie ustawiane ;) niemniej dzięki za wskazówkę, Twój przypadek potwierdzałby, że to coś z pompą


to ile powinno +/- kosztować sprawdzenie ustawień i regulacja pompy?

: pt gru 21, 2007 23:01
autor: t0mal
Chwilke po odpaleniu bez ciagniecia za ogon :) obroty moga byc troche nizsze i przez to sie trzesie, moja golfiana tak ma, jakies 10 sek. po odpaleleniu obroty wracaja do normalnosci :) a co do spalania to zgadzam sie z kolegami, ustawienie pompy powinno pomoc

: pn gru 24, 2007 13:03
autor: golfkiller69
nie pytaj ile tylko wez klucze i do roboty u mnie pchnieta zostala o 2 mm i jest kolosalna roznica i nic mnie to nie kosztowalo chwila strachu wesolych swiaty :okej:

: śr sty 09, 2008 10:14
autor: adas01
hmm.. a jak się blokuje rozrząd? przetrzepałem forum i wiem, na jaki znak ustawić silnik w skrzyni, ale co się po kolei robi? tak dla laika ;) czyli, co zdjąć w silniku, czym pokręcić i czym zablokować :) za tutorial będę wdzięczny to bym w sobotę spróbował ;) - najwyżej pompiarz zarobi później ;)

: czw sty 10, 2008 21:21
autor: vision
brakujące