Strona 1 z 2

Dlaczego wywala płyn chłodniczy?

: wt gru 18, 2007 22:28
autor: orson06
witam!
mam mały problem, a mianowicie-po właczeniu silnika po chwili wywala płyn chłodniczy przez pojemnik wyrównawczy.Wymieniłem pompe wody i termostat na nowy Wahlera, i dalej tak samo.Ten termostat wahlera otwierał sie przy 87 C wiec wujek mechani poradził żebym kupił z mniejszą temp i ten nowy otwiera sie przy 84 C i nadal sie dzieje tak że wywala wode.Wujek stwierdził ze to głowica bądź uszczelka pod nią..Ale czy napewno będzie to? Co jeszcze może być przyczyna?proszę o porade drodzy forumowicze:)
pozdrowionka
zapomniałem-mam jette 2 1,6 TD z intercooler
jeszcze mam pytanko-miga mi czujnik od świec żarowych zamiast palić sie nie przerwalnie do stanu optimum przy rozgrzewaniu świec.zobaczyłem ze padł bezpiecznik i wymieniłem ale dalej to samo-co to może być?przekaźnik? i gdzie jest taki przekaźnik?
z góry dzieki

: wt gru 18, 2007 22:33
autor: Tomek
orson06 pisze:Wujek stwierdził ze to głowica bądź uszczelka pod nią..Ale czy napewno będzie to?
Wujek chyba ma rację

: wt gru 18, 2007 22:36
autor: dusza
Witam Twoj wujek ma racje to uszczelka pod glowica :crazy: :crazy: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:

: wt gru 18, 2007 22:37
autor: Marcin_87
jeżeli jak zapalisz i dodasz gazu i zacznie wywalać a nie zmniejszać się poziom to poszła uszczelka

: wt gru 18, 2007 22:39
autor: Przemek
w układzie chłodniczym wytwarza sie temperatura a zatem idzie ciśnienie jak odkręcasz korek i po wykręceniu korka. oglądasz spód korka i powinien być oring gómowy co obniża ciśnienie w układzie chłodzącym jeżeli go niema to im większe ciśnienie i tęperatóra to woda wypływa :bigok: i też zależy jaki masz zbiornik. masz moze jakie fotki zbiornika wyrównawczegoh

: wt gru 18, 2007 22:41
autor: orson06
no juz autko jest rozebrane i jak patrzyłem na uszczelke to nie wygładała żeby puściła.ale ja tak za bardzo sie nie znam na mechanice.ten płyn wywala przeważnie jak się troszke autko nagrzeje.

: wt gru 18, 2007 22:41
autor: Virus177
jeszcze moze byc korek od zbiorniczka ale to malo prawdopodobne tez stawiam na uszczzelke
:grin: PS.wstaw metalowa od AAZ i bedziesz mial spokoj :okej:

: wt gru 18, 2007 22:42
autor: Przemek
niemusi mieć racji jeśli jest oring to niestety kapa ja dałem za głowice po regeneracji dałem starą i musiałem wyłożyć 400zł :crazy:

[ Dodano: 18 Gru 2007 21:43 ]
wsumie macsz racje ale warto sprawdzić wszystko niż niepotrzebnie rozebrać głowice

: wt gru 18, 2007 22:44
autor: orson06
a ile kosztuje ta metalowa?nie wiem czy ma oring.ale woda wylatuje ta dziurka z boku co jest zabezpieczeniem zeby układu nie wywalilo

: wt gru 18, 2007 22:44
autor: Przemek
mo ja glowica była tak zbeszczeszczona że jużniedało sie zregenerować ale to juz niebyło moje zmartwienie dlanich liczy sie sztuka :bigok:

[ Dodano: 18 Gru 2007 21:47 ]
ja też tak miałem wytważa sie dóże ciśnieniem i ta woda musi gdzieś uciekać niemusie być widaoczne że z pod głowicy

: wt gru 18, 2007 22:57
autor: Virus177
kosztuje w zaleznosci od producenta ale gdzis z 70zl mniej wiecej
pewnie nie sprawdziles korka przed rozebraniem silnika a szkoda moze to bylo to :chytry:

: wt gru 18, 2007 23:01
autor: Tomek
moja astra 1,4 benzyna spalała do poł litra płynu na 100 kilometrow, wytwarzało sie cinienie w układzie w nocy jak nie jezdziłem płyn sciekał do cylindrów ze az swiece mokre były....

: wt gru 18, 2007 23:10
autor: Przemek
Logiszczne kolego przy takim cieśnienu co sie wytważało

: wt gru 18, 2007 23:25
autor: orson06
no nie sprawdzilem korka.ale watpie zeby przez taki orign miec taki problem:)