Strona 1 z 1

co to za pompa? dziwny pin, i pytanie o turbo

: wt gru 18, 2007 22:22
autor: adamerror
Witajcie

Wiem że tematów o aaz-ach było mnogo ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie :
Dzisiaj przekładałem pina do mojej pompy i co mnie zaciekawiło to to że po zdjęciu membrany okazało się ze nie ma u mnie koła z ząbkami tego do regulacji napięcia sprężyny
Czy wszystkie pompy w aaz-ach powinny ją mieć ? poza tym czy cala ta komora gdzie jest sprężyna powinna być wypełniona ropą tak jest u mnie ? . kolejne pytanie oryginalny pin u mnie nie był okrągły idealnie tylko miał 1.5 mm wcięcie na 1/3 długości od dołu wygląda to na oryginał (jutro podrzucę fotki)
a oto fotki mojej pompy:
http://adamerror.fotosik.pl/albumy/332749.html

Po zmianie pina mój golfik zmienił się nie do poznania „wgniata” w fotel już od 2200 obrotów i ciągnie tak do 3500 obr /min i tu kolejne pytanie czy to normalne ze po 3500 łapie straszna zmule tak jakby ktoś depnoł delikatnie na hamulec? czy to wina zbyt malej turbiny ? moze ktos pomoze zidentyfikowacv suszarke fotki troche kiepskie ale ..

http://adamerror.fotosik.pl/albumy/332762.html

dziekuje i pozdrawiam

: wt gru 18, 2007 22:31
autor: Tomek
moj tato ma inna pompe w swoim TD

Tej blachy pewien nbie jestem alenioe ma u gory, turbina taka sam oryginales

: wt gru 18, 2007 22:32
autor: Marcin_87
turbo to k14powina być tabliczka z strony ssacej

: wt gru 18, 2007 22:51
autor: Virus177
nie masz co sie martwic ja u siebie w pompie tez nie mam kola z zebami :grin:
ropa w pinie chyba raczej nie jest normalne-pewnie juz uszczelniacze puszczaja polukaj czy Ci gdzies nie ciekanie z pompy na zewnatrz :hmm:
po 3500tys/obr traci tak jak by moc zobacz czy nie masz przypakiem za soba czarnej chmury jak go pocisniesz to by znaczylo ze turbo nie wyrabia z powietrzem a jak nie bedzie zadymy to
zamalo paliwka i przydalby sie govenor mod :hmm: (mozna tez pin przekrecic w strone najwiekszego wyciecia)

: wt gru 18, 2007 23:00
autor: adamerror
tzn nie w samym pinie tylko w tej komorze pod membraną gdzie jest sprezyna
wydawalo mi sie ze do tej komory dochodzi paliwo z przelewu bo w jej okolicy laczy sie wąż przelewu z drugim, z pompy nic nie wycieka.

jak mu depne pusci małą czarna ale na momencik potem jest ok
pin ustawiony wycieciem na maksa

pozdrawiam

: wt gru 18, 2007 23:06
autor: Virus177
poczytaj sobie o podkrecaniu diesla http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232
bo widze ze jestes nowy wiec przyda Ci sie troche wiedzy :grin:
tu masz miedzy innymi jak podkrecic turbo i jak zrobic govenor mod'a :hmm:
zycze milej lektury

: wt gru 18, 2007 23:45
autor: adamerror
dzieki za linka
przeczytalem to wszystko z 3 razy duzo wczesniej
i nic nie ma tam na temat paliwa w komorze boostpina
turbo mam zamiar podkrecic przez mbc
tylko czekam na manometr

do jakich max obrotów to turbo powinno byc wydajne

: śr gru 19, 2007 00:24
autor: Virus177
zalezy jakie masz bo bylo pare rodzajow k03 k14 k24 ale te to chyba w dwojkach bylo montowane
na k03 to duzo nie wyciagniesz co prawda szybko sie wkreca bo jest male ale zato w gornym zakresie slabiutko
k 14 (takie mam) jest takie optymalne troche sie pozniej wkreca ale w gornym zakresie jest dobrze
k24 to dopiero dmuchawa najlepsza do podkrecenia starego klekota

(a jeszcze bylo pare garrettow)
sprawdz na tabliczce jakie masz turbo

: śr gru 19, 2007 14:24
autor: marc83
Kolego adamerror co do sprawy turbo najlepiej sprawdzić na tabliczce jak mówi Virus 177.
Wygląda identycznie jak u mnie ja mam k14 to da sie je podkręcić taką śróbką na ampul 3 z kontrą 10 .to ustrojstwo jest pod wężem ssącym przy turbinie.A co do ropy w komorze pina to było już na forum. Jak zmnajdę do puszczę linka.Tam przepuszcza uszczelka na tym bolcu co chodzi pościance pina.U mnie też to jest. Odpal klekota i przegazuj go jak ci nie będzie ciekło z odpowietrznika tego grzybka to się nie przejmuj. Na twoich fotach to jest to niebieskie z prawej strony grzybka.
Udanych modów