Strona 1 z 1

Problem z brakiem mocy powyżej 125 km/h

: pn gru 17, 2007 23:39
autor: Chudzik
Witam.

Zaznaczam iż, zanim zdecydowałem się napisać ten post na formu to najpierw przeczytałem wszystkie podobne znalezione na tym forum :-)

Mam następujący problem, w moim VW golf MK3 TDI 90 KM, przy rozbujaniu auta do około 125/130 km/h zauważam brak mocy do dalszego rozpędzenia auta. Z tego co wiem to auto wpada w tryb serwisowy i nie jest w stanie więcej pojechać.

Po podłączeniu na komputer, wywalany jest "błąd" turbiny. Zaprzyjaźniony elektromechanik u którego byłem, nie stwierdził żadnej usterki elektrycznej w obwodach, uszkodzenia przepływomierza czy zawieszenia jakiejś tam cewki, bliżej mi nieznanej, lub zawieszania się którejś z pomp. Twierdzi również że turbina działa poprawnie pomimo wywalanego błędu. Turbina była również sprawdzana od dołu samochodu po wjechaniu na kanał, konkretnie był sprawdzany jakiś podciśnieniowy regulator który tam mógł się zacinać, ale niestety to nie to. Turbina niestety nie była cała wyjmowana i sprawdzana. Czy jeżeli musiałbym ją całą wykręcać to ktoś mi może powiedzieć co tam w niej w środku mogło się zepsuć/zaciąć?

Co to może być jeszcze innego nie tak. Proszę o pomoc/dobrą radę :-)

DM

: pn gru 17, 2007 23:58
autor: rob555
Wujek dobra rada radzi :
1sza dobra rada zmien mechanika
2ga dobra rada zrob logi dynamiczne (bedzie wiadomo czy ma za malo czy za duzo cisnienia)
3cia dobra rada w zaleznosci od wyniku pkt 2 sprawdzisz :
zaworek n75, wezyki od tego zaworka, map sensor - gdy cisnienie bedzie za duze
przypchany katalizator, przeplywomierz, szczelnosc dolotu - gdy cisnienie bedzie za male

: wt gru 18, 2007 00:08
autor: Chudzik
N75 było sprawdzane (wymieniane na inne) wraz z wężykami,
z tego co mówił owy mechanik, to ciśnienie zapodawane jest za duże i momencie kulminacyjnym następuje blokada/odcięcie mocy. Więc może to ten map sensor hm.. a czy awarię tego map sensor'a da radę wykryć podczas diagnostyki na komputerze? no i jeszcze pozostaje kwestia z katalizatorem.

Dzięki za podpowiedź

: wt gru 18, 2007 00:26
autor: Tomek
Wina lezy po stronie odprężnika(sztanga)...to co rzekomo miales sprawdzane...sprawdz czujnik cisnienia doładowania i przepływomierz

WITAM WSZYSTKICH, PODOBNY PROBLEM

: pt sty 18, 2008 23:36
autor: berys
Posiadam passata tdi 96rok 110 ps, problem jest taki ze powyzej 3200obrotow auto niejedzie dynamicznie -muli sie. podlaczylem dzisiaj VAG jakis prosty OBD2, bledow niema ale pojezdzilem troszke na podpietym kompie i - np 3 bieg okolo4000 obrotow w rubryce zakaldana masa powietrza pokazuje 8000 a akyualna jest 4000 - czy to przeplywomierz? moze jeszcze cos sprawdze programem zeby bylo jasniej.?niestety program nie chcial sie polaczyc z pompa wtryskowa. wczesniej wymienilem czujnik temp paliwa w pompie bo pokazywal - 22 stopnie :)

: sob sty 19, 2008 11:02
autor: prusax
jak pokazuje ci za małą masę powietrza to pewnie przepływka, a w 1-zecie nie ma chyba sztangi bo nie ma kierownicy spalin??

110km=AFN?

: śr lut 13, 2008 08:53
autor: VW User
prusax pisze:jak pokazuje ci za małą masę powietrza to pewnie przepływka, a w 1-zecie nie ma chyba sztangi bo nie ma kierownicy spalin??
AFN= orginalna turbinka VNT 15 czyli są kierownice spalin

: śr lut 13, 2008 09:01
autor: Adamm
prusax pisze:jak pokazuje ci za małą masę powietrza to pewnie przepływka, a w 1-zecie nie ma chyba sztangi bo nie ma kierownicy spalin??
jest i sztanga i gruszka :P

to e nie jest to VNT nie ma znaczenia

w 1Z sztanga otwiera klapke upustowa