dlugo dymi na bialo rano...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

dlugo dymi na bialo rano...

Post autor: olek256 » czw gru 13, 2007 23:45

witam
sluchajcie, co jest grane ze bardzo dlugo dymi bialym (nie gestym dymem) rano po odpaleniu? i na dodatek smierdzi jak z tira :( zauwazylem to jzu dawno , ale myslalem ze przejdzie.....a tu zonk.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw gru 13, 2007 23:57

sprawdzałeś kąt wtrysku :?: czujniki temp. :?: świece :?:



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt gru 14, 2007 00:01

yyy swiec nie tykalem nigdy, kat wtrysku mi nie pokazuje na Vagu bo brakuje jakiegos pliku... a czujniki temp, hm , auto nagrzewa sie normalnie.
aha, zapomnialem napisac ze zaraz po pierwszym odpaleniu rano delikatnie szarpie obrotami , tak jakby byl zapowietrzony- a nie ma pecherzykow powietrza w ukladzie- albo paliwo przerywalo deliaktnie.

[ Dodano: 13 Gru 2007 23:02 ]
no ale zaraz.... jeszcze nie ma takiego przekretu z mrozami zeby swiece byly az tak potrzebne... co nie?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 14, 2007 00:03

olek256, więc tak ja obstawiam czujnik
Sprawdź jak zachowuje się temperatura w grupie 007
Kąt wtrysku sprawdzisz programem który wyślę na e-mail :P

[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 23:04 ]
olek256 pisze:no ale zaraz.... jeszcze nie ma takiego przekretu z mrozami zeby swiece byly az tak potrzebne... co nie?
najpierw zajmij się kątem i czujnikami ;)

[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 23:05 ]
tylko podaj e-mail :P
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 00:04 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



profit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 12, 2007 22:19
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: profit » pt gru 14, 2007 00:48

Kolego,może to być problem albo lejących wtrychów (można to ustawić) albo niestety pierścienie olejowe:(



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt gru 14, 2007 12:35

kolega damcio151, juz mi poradzil jaki kanal zlogowac i co zmierzyc.w sob wieczor lub w niedziele rano wkleje na forum i zobaczycie co i jak.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » pt gru 14, 2007 18:13

mam to samo

kąt ustawiony na 51
świece wszystkie grzeją
czujnik temperatury ? ale który bo chyba jest więcej niż jeden ?

www.vw-passat.pl
W zime po nocy w ukladzie wydechowym zbiera sie woda wiec po odpaleniu kazde auto moze troche dymic.

poczytajcie to
http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/ ... 3o&start=7

i to
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ia%B3y+dym
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 18:22 przez ilio, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 14, 2007 19:40

ilio pisze:czujnik temperatury ? ale który bo chyba jest więcej niż jeden ?
czujnik od temp. płynu chłodzącego ( 4 pin w króćcu od węża idącego do chłodnicy)



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » pt gru 14, 2007 19:46

damcio151 pisze:
ilio pisze:czujnik temperatury ? ale który bo chyba jest więcej niż jeden ?
czujnik od temp. płynu chłodzącego ( 4 pin w króćcu od węża idącego do chłodnicy)

założyłem nowy czujnik
i nic



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 14, 2007 19:58

ilio, sprawdź na vagu inne czujniki ... np. od temp. paliwa



drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: drunk_bear » pt gru 14, 2007 22:03

Witam wszystkich.

Mam najprawdopodobniej ten sam problem z kopceniem. Na początku myślałem że dym też jest biały ale się myliłem. Dym jest jest biało niebieski. Widać to szczególnie w nocy jak dym unosi się na tle światła od reflektorów. Więc Olek, przyjrzyj się dokładnie. Ja już od roku tak jeżdźę i co nieco poobserwowałem go.

1) Przy temperaturze letniej ponad 25 st. Nie kopci prawie w ogóle lub odrobinkę.
2) Przy temperaturze poniżej 10 stopni kopci nawet przez 2 km, później w ogóle.
3) Przy minusowych temperaturach kopci tak samo mocno tylko dym wydaje się jaśniejszy.

Zauważyłem, że kopcenie to jest zależne od temperatury. W robocie parkuję na parkingu podziemnym gdzie jest teraz ok 15 st. i odpalając puści niewielką niebieską chmurkę ale zaraz przestaje.

Z dymieniem związane są także toważyszące nierówne obroty, szczególnie jak jest poniżej zera.
Według mnie wszystkie te rzeczy o których większość pisze nie mają w naszych przypadkach wpływu ponieważ:
- płynu nie ubywa
- świece są sprawne
- kąt prawidłowo ustawiony

Winą tu jest olej ale napewno nie z turbiny jak to piszą w tych odnośnikach. Przy odpaleniu turbina przecież nie wytwarza takiego ciśnienia żeby olej do silnika wrzucać. Najprawdopodobniej są to uszczelniacze zaworów, które przy niskich temperaturach są twarde i nie trzymają oleju. Takie jest moje podejrzenie. Kiedy temperatura spadnie olej spływa do komory silnika a potem jest spalany.

Przez okres od wiosny do połowy listopada spalił ok 0,5 l oleju (coś ponad 5 tys. km.) , przy niewielkich wyciekach. Tyle właśnie dolałem. Sądzę, że przez zimę spali więcej bo właśnie kopci jak kopara. Nie mam problemów z odpalaniem, zapala od razu po przekręceniu kluczyka przy słabym akumulatorze. Z wiązku z tym nie sądze, żeby to byly pierścienie bo wtedy byłyby z tym problemy.

Nakręciłem także filmik w jaki sposób kopci mój golfik, więc jak ktoś chce to mogę wysłać. Kręcony był w temperaturze poniżej 0 st.
Jeśli ktoś ma taki sam problem to niech też nakręci swój film i mi prześle, z chęcią porównam. Mój mail drunk_bear@wp.pl



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 14, 2007 23:24

moim zdaniem na 90% to uszczelniacze - ja to olewam :)



drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: drunk_bear » sob gru 15, 2007 01:50

Ja narazie też olewam, chociaż czasami aż wstyd tak kopci :)



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » sob gru 15, 2007 10:07

damcio151 pisze:ilio, sprawdź na vagu inne czujniki ... np. od temp. paliwa
ok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości