Podgrzewanie płynu a ECU
: czw gru 06, 2007 20:55
Witam
Postanowiłem sprawdzić działanie świec które podgrzewaja płyn chłodniczy i tak po krótce:
-świece dobre
-przekażniki na podszybiu dobre
-prąd płynie na świece po podpięciu ich z pominięciem przekażnika
czyli cofiemy się w strone ECU i teraz tak:
-uszkodzona wiązka od przekażników na podszybiu (chyba mało prawdopodobne)
-ECU nie podaje sygnału na przekażniki (chyba bardziej prawdopodobne)
skoro byłby to problem z ECU to czy wie ktoś dlaczego tak może się dziać? może coś w programie nie halo a może poprostu tę opcje można włączać i wyłączać z poziomu vag'a ?
A może ktoś wie jak oszukać ECU żeby tak na szybko sprawdzić czy podaje sygnał czy nie bo temperatura na zewnątrz cos chyba za wysoka , czujnik temp płynu mozna by odpiąć więc tu problemu nie ma a co z czujnikiem temp zewnętrznej? czy znajduje sie on w środku sterownika czy może gdzieś pod maską ?
a może tak samym vag'iem można go zmusić do sprawdzenia tego?
Jeśli nic nie wymyśle to chyba zrobie tak jak kolega damcio151
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
p.s. zdjęcie i opis zapożyczone z forum prosze autora o wyrozumiałość
Postanowiłem sprawdzić działanie świec które podgrzewaja płyn chłodniczy i tak po krótce:
-świece dobre
-przekażniki na podszybiu dobre
-prąd płynie na świece po podpięciu ich z pominięciem przekażnika
czyli cofiemy się w strone ECU i teraz tak:
-uszkodzona wiązka od przekażników na podszybiu (chyba mało prawdopodobne)
-ECU nie podaje sygnału na przekażniki (chyba bardziej prawdopodobne)
skoro byłby to problem z ECU to czy wie ktoś dlaczego tak może się dziać? może coś w programie nie halo a może poprostu tę opcje można włączać i wyłączać z poziomu vag'a ?
A może ktoś wie jak oszukać ECU żeby tak na szybko sprawdzić czy podaje sygnał czy nie bo temperatura na zewnątrz cos chyba za wysoka , czujnik temp płynu mozna by odpiąć więc tu problemu nie ma a co z czujnikiem temp zewnętrznej? czy znajduje sie on w środku sterownika czy może gdzieś pod maską ?
a może tak samym vag'iem można go zmusić do sprawdzenia tego?
Jeśli nic nie wymyśle to chyba zrobie tak jak kolega damcio151
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
p.s. zdjęcie i opis zapożyczone z forum prosze autora o wyrozumiałość