Strona 1 z 1

Podgrzewanie płynu a ECU

: czw gru 06, 2007 20:55
autor: Tajny
Witam

Postanowiłem sprawdzić działanie świec które podgrzewaja płyn chłodniczy i tak po krótce:

-świece dobre
-przekażniki na podszybiu dobre
-prąd płynie na świece po podpięciu ich z pominięciem przekażnika

czyli cofiemy się w strone ECU i teraz tak:

-uszkodzona wiązka od przekażników na podszybiu (chyba mało prawdopodobne)
-ECU nie podaje sygnału na przekażniki (chyba bardziej prawdopodobne)

skoro byłby to problem z ECU to czy wie ktoś dlaczego tak może się dziać? może coś w programie nie halo a może poprostu tę opcje można włączać i wyłączać z poziomu vag'a ?

A może ktoś wie jak oszukać ECU żeby tak na szybko sprawdzić czy podaje sygnał czy nie bo temperatura na zewnątrz cos chyba za wysoka :grrr: , czujnik temp płynu mozna by odpiąć więc tu problemu nie ma a co z czujnikiem temp zewnętrznej? czy znajduje sie on w środku sterownika czy może gdzieś pod maską ?

a może tak samym vag'iem można go zmusić do sprawdzenia tego?

Jeśli nic nie wymyśle to chyba zrobie tak jak kolega damcio151 :wink:


Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)

Obrazek

p.s. zdjęcie i opis zapożyczone z forum prosze autora o wyrozumiałość :pub:

: czw gru 06, 2007 21:01
autor: Scotto
Tajny, kiedys czytalem ze te swiece zaczynaja grzac po otwarciu dzwi, ale niemam pojecia czy sygnal o otwarciu pochodzi od tego samego co zalocza swiatlo w srodku auta

: czw gru 06, 2007 21:03
autor: Tajny
Scotto,

chyba nie bardzo bo po otwarciu drzwi to coś chyba w starszych klekotach było takie jakby wstępne grzanie czy cuś ale to świec żarowych a nie tych do podgrzewania płynu (chociaz to też żarowe) :grin:

: czw gru 06, 2007 21:08
autor: Scotto
Tajny, chyba jednych i drugich ale pewien nie jestem bo tylko kiedys o tym czytalem poczekajmy na opinie expertow, pozatym 1z to nie najnowsza jednostka :grin:

[ Dodano: 06 Gru 2007 20:30 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
moze to cos co pomoze

: czw gru 06, 2007 22:05
autor: Tajny
dzieki Scotto za linka ale ten to czytalem chyba ze sto razy tak jak i wszystkie które traktuja o tych swiecach, uzyskalem już na forum pomoc w sprawie sprawdzenia że tak powiem od wtyku z ECU do świec ale to jest wszystko ok. a teraz szukam jak oszukac ECU żeby te świece załączył bez wzgledu na temperature otoczenia no i czy przypadkiem mozna cos więcej w tym temacie wygrzebać z vag'a

: czw gru 06, 2007 22:11
autor: damcio151
Scotto pisze:Tajny, kiedys czytalem ze te swiece zaczynaja grzac po otwarciu dzwi, ale niemam pojecia czy sygnal o otwarciu pochodzi od tego samego co zalocza swiatlo w srodku auta
pomyliłeś ze świecami podgrzewającymi komory spalania w TD
Tajny, nie męcz się z tym :P rób na włącznik jak ja :P

: czw gru 06, 2007 22:20
autor: Scotto
damcio151 pisze:pomyliłeś ze świecami podgrzewającymi komory spalania w TD
Sorry za blad, i skozystaj z rady kolegi szybko i prosto :bigok:

: czw gru 06, 2007 23:34
autor: Tajny
damcio151 pisze:nie męcz się z tym rób na włącznik jak ja
kurcze no jest to opcja ale ja bym wolał tak wiesz fabrycznie :wink:

a co do schematu to widze że sterowanie przekaznikami jest na pinie 26 (dwie świece) i 6 (jedna świeca) elektryk ze mnie żaden tak więc pytanie czy ECU podaje na te piny mase czy +12V ? skoro przy wtyku do przekazników kazałes mi zapodać mase na środek a na skrajne podłączać plusy to chyba to jest sterowane plusem, kurcze że tez człowiek sie elektryki nie chcial uczyć teraz bym sobie sam poradził :grrr:

czyli odpinając wtyk od ecu i podajac tam napiecie (lub mase jesli to sterowne jest własnie masą)powinien ten układ zadziałać (sprawdziłbym przy okazji czy nie jest uszkodzona wiązka która idzie do przekażników)

: pt gru 07, 2007 15:55
autor: damcio151
Te informacje podał mi voss ... jak zresztą większość :P
voss pisze:J360 i 359 wiadomo przekazniki

wszystkie piny przy J359/360

1 i 3 - ecu nie daje sygnalu grzania = +12V (przez cewki przekaznika)
- ecu daje sygnal = massa

2 - zaplon wlaczony = +12V

RV - duze grzanie 2 swiece
Gk male grzanie 1 Swieca
30 - +12V caly czas
Obrazek

[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 14:56 ]
ja napisałem że na 2 daj mase .... po prostu po rozebraniu tego przekaźnika zobaczyłem że pin 2 jest współny dla obydwu przekaźników ..... przy podłączaniu na włącznik raczej nie ma różnicy ..