Strona 1 z 1

problem z n75 lub turbinka prosze o pomoc

: czw gru 06, 2007 19:32
autor: wiechur
witam w mk3 tdi wylancza sie od czasu do czasu turbina i nie ciagnie, po zgaszeniu i uruchomieniu auta objawy znikaja dodam ze wystepowanie ich jest nieregularne i przy zblizaniu sie na cyferblacie do 160 turbo sie wylancza, miesiac temu zalozony nowy n75 i nie wiem czy szykowac sie na regeneracje turba czy zaczac sprawdzanie od n 75? i jakie moge byc koszty regeneracji turbinki z afn-a? za odp z gory dziekuje

: czw gru 06, 2007 20:37
autor: damcio151
wiechur, przecież na forum masz wiele napisane na temat notlaufa ...... podmień n75 z n18 sprawdź szczelność wężyków od n75 i MAPsensora

: pt gru 07, 2007 00:54
autor: wiechur
damcio151 pisze:wiechur, przecież na forum masz wiele napisane na temat notlaufa ...... podmień n75 z n18 sprawdź szczelność wężyków od n75 i MAPsensora
tylko chodzi o to ze nie bardzo sie na tym znam.... dlatego jak ktos by mi mogl to wytlumaczyc po polsku.... :jezor:

: pt gru 07, 2007 01:36
autor: gOOzOl
turbinka ci sie nie wylancza bo ona zasadniczo kreci sie caly czas;p dynamika spalin i te sprawy. jak masz nowy n75 to raczej to cudo odpada. ale jak juz pisal ci wyzej damcio151 sprawdz wezyki, jak nei wiesz co jest od czego to sprawdz po prostu wszystkie:P ze wskazaniem na te co sobie ida wlasnie od n75. i ten co znika pod podszybiem

: pt gru 07, 2007 02:19
autor: Scotto
wiechur, jesli to co pisze domcio151 i goozol bedzie oki zostaje opcja sztanga sie zacina lub zapieczone kierownice spalin w turbinie
tu masz link o podobmym temacie ze zdjeciem sztangi
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=137889

: pt gru 07, 2007 19:58
autor: wiechur
dzieki chlopaki juz wszystko wiem pocieszyliscie mnie ze to nie jets turbinka tylko cos innego :grin:

: pt gru 07, 2007 22:22
autor: jarol2002
A ja bym stawiał na to że masz zapieczone kierownce w turbosprężarce. To bardzo częsta usterka w AFN-ach. Sprawdź czy sztangw w turbinie po podciągnięćiu swobodnie opada bez przycinania. Jeśli się zacina to turbo do czyszczenia. Najlepiej żeby to sprawdzić zrób log dynamiczny kanału 10 i 11 na czwartym biegu.

: czw sty 10, 2008 15:12
autor: kamykgs1
witam, u mnie jest podobnie jak kolega opisuje, tyle ze nie wiem nawet gdzie ten n75 i o co chodzi z ta podmiana?? a do tego czy ktos mi wytlumaczy co to jest ten log dynamiczny kanalu 10 i 11 na 4tym biegu??

: czw sty 10, 2008 22:55
autor: kamykgs1
dzieki kolego! jestes mistrzem! :grin:

: pn sty 14, 2008 14:22
autor: Matijas
ja bym obstsawiał przytarte kierownice w turbo, w moim AFN miałem identyczną sytuację niemalże, koniec końców nie regenerowałem turbo tylko zmieniłem an większe :bigok:

Czyszczenie zapieczonych kierownic w jakimś zakłądzie który się tym zajmuje to ok400zł + wymontowanie i zamontowanie, generalnie jak się nie boisz i masz trochę smykałki możesz zrobić to sam, chłopaki Ci jak widzę podali lik do strony jak to zrobić.

Ja najpierw próbowałem czyszczenia kierownic, ale pojeździłą tylko chwile ta turbinka po tym (ok 1kkm) więc zmieniłem na inną, większą :bigok: :bajer: