Problem z lampką SERWIS i ESP...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z lampką SERWIS i ESP...
Witam wielbicieli VW
Na początek - starałem się znaleźć podobny wątek, ale nie znalazłem, więc piszę...
Jeżeli się mylę, proszę o linka z takim tematem.
Z góry dziękuję także za pomoc, no ale do rzeczy.
Pół roku temu kupiłem MK4 1.9 TDI.
Wymieniłem olej i co trzeba po zakupieniu samochodu.
Jakiś czas temu po przekręceniu kluczyka zaczęła zapalać się informacja SERWICE i ilość km do chyba standardowego serwisu. Nie chciałem przepłacać, więc wszystkie potrzebne wymiany dokonywałem na innych warsztatach jak VW.
W końcu ilość km spadła do 0, napis SERWIS świeci się nadal i teraz już miga.
Do tego dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu kilku km, zapala mi się lampka: Elektronicznego Napędu Stabilizującego ESP. Nie umiem jej wyłączyć guzikiem ESP.
Moje pytanie, jest ktoś w stanie mi poradzić, gdzie się udać, aby mi podłączyli komputer i zresetowali czy jak się mówi na taki ruch, który zresetuje ten włączający się SERWIS.
A drugie pytanie czy włączająca się lampka ESP ma związek właśnie z nieprzeprowadzonym wg komputera w samochodzie serwisem?
W ostatnim czasie nic się nie działo z samochodem, więc wydaje mi się że włąśnie ta lampka ESP ma związek z tym serwisem, ale chciałbym się upewnić u większych fachowców jak ja.
A jeśli chodzi o komputer... to jestem ze śląska - Katowic, więc coś w tym rejonie.
Dziękuję za pomoc.
pozdrawiam
Na początek - starałem się znaleźć podobny wątek, ale nie znalazłem, więc piszę...
Jeżeli się mylę, proszę o linka z takim tematem.
Z góry dziękuję także za pomoc, no ale do rzeczy.
Pół roku temu kupiłem MK4 1.9 TDI.
Wymieniłem olej i co trzeba po zakupieniu samochodu.
Jakiś czas temu po przekręceniu kluczyka zaczęła zapalać się informacja SERWICE i ilość km do chyba standardowego serwisu. Nie chciałem przepłacać, więc wszystkie potrzebne wymiany dokonywałem na innych warsztatach jak VW.
W końcu ilość km spadła do 0, napis SERWIS świeci się nadal i teraz już miga.
Do tego dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu kilku km, zapala mi się lampka: Elektronicznego Napędu Stabilizującego ESP. Nie umiem jej wyłączyć guzikiem ESP.
Moje pytanie, jest ktoś w stanie mi poradzić, gdzie się udać, aby mi podłączyli komputer i zresetowali czy jak się mówi na taki ruch, który zresetuje ten włączający się SERWIS.
A drugie pytanie czy włączająca się lampka ESP ma związek właśnie z nieprzeprowadzonym wg komputera w samochodzie serwisem?
W ostatnim czasie nic się nie działo z samochodem, więc wydaje mi się że włąśnie ta lampka ESP ma związek z tym serwisem, ale chciałbym się upewnić u większych fachowców jak ja.
A jeśli chodzi o komputer... to jestem ze śląska - Katowic, więc coś w tym rejonie.
Dziękuję za pomoc.
pozdrawiam
jeśli chodzi o serwis to pobierz instrukcję kasowania takiej inspekcji i już.
opisz dokładniej zachowanie kontrolki ESP...
po odpaleniu silnika nie powinna się świecić, może mrugać kiedy jest ślisko , jeżeli świeci non stop to trudno bez kompa zgadywać, może być padnięty jakiś czujnik a ich jest wiele jeśli idzie o system ABS,ESP... spróbuj na zapalonym silniku nacisnąć "ESP" ,jeżeli jest wszystko OK to powinna zgasnąć.
pozdrawiam
opisz dokładniej zachowanie kontrolki ESP...
po odpaleniu silnika nie powinna się świecić, może mrugać kiedy jest ślisko , jeżeli świeci non stop to trudno bez kompa zgadywać, może być padnięty jakiś czujnik a ich jest wiele jeśli idzie o system ABS,ESP... spróbuj na zapalonym silniku nacisnąć "ESP" ,jeżeli jest wszystko OK to powinna zgasnąć.
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Jeżeli chodzi o kontrolkę ESP. Zaczęła mi się zapalać dzisiaj. Wczoraj ilość km przy serwisie osiągnęła 0km, więc powiązałem te dwie rzeczy, no ale nie wiem.
Jeżeli chodzi o samą kontrolkę ESP.
Zapala się ona po przejechaniu ok. 2km. Nie można jej wyłączyć, przyciskanie guzika ESP nic nie daje. Trzeba wyłączyć silnik, powtórnie załączyć, wtedy się nie pali, ale znowu 2km i się zapala, więc to trochę walka z wiatrakami
Tydzień temu, jak jeszcze był śnieg, wszystko działało jak należy czyli zapalała się jedynie w momencie jakiegoś poślizgu, gdy komputer korygował tor jazdy i gasła przy wyprowadzeniu samochodu, przyhamowaniu itp.
Teraz to już nie wiem o co chodzi
ps. jeżeli chodzi o napis serwice to pomogło, więc za tą pomoc dziękuję bardzo.
Jeżeli chodzi o samą kontrolkę ESP.
Zapala się ona po przejechaniu ok. 2km. Nie można jej wyłączyć, przyciskanie guzika ESP nic nie daje. Trzeba wyłączyć silnik, powtórnie załączyć, wtedy się nie pali, ale znowu 2km i się zapala, więc to trochę walka z wiatrakami
Tydzień temu, jak jeszcze był śnieg, wszystko działało jak należy czyli zapalała się jedynie w momencie jakiegoś poślizgu, gdy komputer korygował tor jazdy i gasła przy wyprowadzeniu samochodu, przyhamowaniu itp.
Teraz to już nie wiem o co chodzi
ps. jeżeli chodzi o napis serwice to pomogło, więc za tą pomoc dziękuję bardzo.
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 19:08 przez perduto, łącznie zmieniany 1 raz.
badanie czujnika kąta skrętu- odpalasz silnik i na postoju skręć kołami, w jedną stronę i w drugą, jeżeli zapali się kontrolka to świadczy o padniętym czujniku kąta skrętu, jest jeszcze czujnik skrętu ,który znajduje się gdzieś przy kolumnie kierownicy też lubi siadać, oba przypadki można spróbować "wyleczyć" po przez czyszczenie styków ale to rzadkość a rozbieranie taśmy pod kierownicą gdzie znajduje się czujnik kąta skrętu to już w ogóle wymaga cierpliwości
pozostaje podłączyć auto pod komputer zrobić scana i będzie wiadomo gdzie szukać...
pozdrawiam
pozostaje podłączyć auto pod komputer zrobić scana i będzie wiadomo gdzie szukać...
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
No i już wiem coś więcej...
Kontrolka ESP zapala się w momencie mocnego wciśnięcia pedału hamulca. Nie ma znaczenia czy samochód stoi czy też jedzie. Lekkie naciśnięcie nie włącza ESP, ale mocne włącza ESP które już nie gaśnie. Doszedłem do tego kiedy teraz wracałem z pracy.
Dodatkowo teraz również zapala się i miga lampka kontrolna UKŁADU ROZGRZEWANIA ŚWIEC, co za tym idzie, chyba już nie mam na co czekać...
Chyba autko pójdzie pod komputer, no chyba że ktoś wie co to może być...
Jakby coś, to rozłączyłem akumulator i włączyłem ponownie, gdyby był to błąd komputera. Niestety, to nie pomogło, sytuacja z lampkami się powtórzyła, więc...??
Jakieś sugestie po tych informacjach??
Kontrolka ESP zapala się w momencie mocnego wciśnięcia pedału hamulca. Nie ma znaczenia czy samochód stoi czy też jedzie. Lekkie naciśnięcie nie włącza ESP, ale mocne włącza ESP które już nie gaśnie. Doszedłem do tego kiedy teraz wracałem z pracy.
Dodatkowo teraz również zapala się i miga lampka kontrolna UKŁADU ROZGRZEWANIA ŚWIEC, co za tym idzie, chyba już nie mam na co czekać...
Chyba autko pójdzie pod komputer, no chyba że ktoś wie co to może być...
Jakby coś, to rozłączyłem akumulator i włączyłem ponownie, gdyby był to błąd komputera. Niestety, to nie pomogło, sytuacja z lampkami się powtórzyła, więc...??
Jakieś sugestie po tych informacjach??
Po ostatnim Twoim poście stawiam na czujnik świateł stop przy pedale hamulca, sprawdż czy w momencie wciśnięcia pedału hamulca światła stopu się świecą, jak nie to juz masz usterkę w ręku. Jak co to pisz na pw, mogę Ci podpiąc kompa, mogę też podesłać na maila jak samemu prosto wymienić ten czujnik, koszt czujnika niewielki poniżej 100 i kupisz za tyle w ASO.
valerio
jak najbardziej przy mrugającej kontrolce "świec"... ale to ESP to tak nie do końca... komputer prawdę Ci powievalerio pisze:czujnik świateł stop przy pedale hamulca
dobrze ,że kolega się zaoferował, perduto, łap okazję
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
mam usiebie dokładnie to samo,jeśli chodzi o kontrolkę świec żarowych to na mur beton czujnik(wyłącznik) stopu należy wymienić, koszt w aso ok.36zł(czterostykowy),jestem przed wymianą i dokładnie sprawdzałem. jeśli chodzi o ESP to u mnie też włącza się tylko po mocniejszym hamowaniu i skasować idzie dopiero po wyłączeniu silnika (nie ma żadnych innych niepokojących objawów towarzyszących). po sprawdzeniu na VAG'u mechanik stwierdził , że padł czujnik ESP w beczce tzn.pompie wspomagania hamowania , a że jest ona nierozbieralna i nie da się wymienić tylko czujnika więc zostaje tylko wymiana na nową co oczywiście wiążę się z kosztami.
chcę to jeszcze sprawdzić u innego fachury lub w aso bo wydaje mi się , że ktoś chciał iść na łatwiznę i przy okazji zarobić a poza tym czytałem tu na forum ,że ktoś z podobnym problemem musiał wymienić tylko jakiś czujnik i w aso niedrogo za to chcieli (tylko było zbyt ogulnikowo opisane).Dlatego też czekam jak sprawa zakończyła się u ciebie PERDUTO, idaj znać o postępach.
chcę to jeszcze sprawdzić u innego fachury lub w aso bo wydaje mi się , że ktoś chciał iść na łatwiznę i przy okazji zarobić a poza tym czytałem tu na forum ,że ktoś z podobnym problemem musiał wymienić tylko jakiś czujnik i w aso niedrogo za to chcieli (tylko było zbyt ogulnikowo opisane).Dlatego też czekam jak sprawa zakończyła się u ciebie PERDUTO, idaj znać o postępach.
dokładnie jak napisał valerio...
czujnik świateł stopu przy pedale hamulca
Przy okazji sorki valerio że z Tobą się nie skontaktowałem, ale w momencie kiedy Ty pisałeś posta, moje autko stało już na komputerze...
W sumie za diagnostykę i wymianę zapłaciłem 140 zł, 60 za podpięcie komputera, 80 za wymianę i robociznę, nie wiem czy dużo czy mało... bo się nie znam
Tak czy siak naprawa trwała 15min, polegała na zdjęciu 2 osłon spod kierownicy dogrzebaniu się do tego czujnika i wymiany. Sam bym sobie pewnie nie poradził, bo nie wiedziałbym gdzie szukać, ale dla fachowca to była szybka praca...
A dla kolegi co ma taki sam problem, nie działały mi światła stopu, a reszt ajak pisałem wyżej, więc wszystko się zgadza z tym co napsiał Valerio
czujnik świateł stopu przy pedale hamulca
Przy okazji sorki valerio że z Tobą się nie skontaktowałem, ale w momencie kiedy Ty pisałeś posta, moje autko stało już na komputerze...
W sumie za diagnostykę i wymianę zapłaciłem 140 zł, 60 za podpięcie komputera, 80 za wymianę i robociznę, nie wiem czy dużo czy mało... bo się nie znam
Tak czy siak naprawa trwała 15min, polegała na zdjęciu 2 osłon spod kierownicy dogrzebaniu się do tego czujnika i wymiany. Sam bym sobie pewnie nie poradził, bo nie wiedziałbym gdzie szukać, ale dla fachowca to była szybka praca...
A dla kolegi co ma taki sam problem, nie działały mi światła stopu, a reszt ajak pisałem wyżej, więc wszystko się zgadza z tym co napsiał Valerio
kontrolka ESP
Skoro kontrolka ESP wogóle nie gaśnie to może być kilka przyczyn, ja miłem to samo po wymianie pompy ABS, kontrolka świeciła, po podłączeniu do VAG okazało się ze trzeba zakodować pompę od nowa i przeprowadzić adaptację czujnika konta skrętu. Adaptację przeprowadzasz natepująco:
1) odpalić samochód
2) skręcić kierownicę na max w prawo potem w leto
3) jechać autem na krótkim odcinku prędkością do 20 km/h
4) stanąć zgasić auto
powinno pomóc.
1) odpalić samochód
2) skręcić kierownicę na max w prawo potem w leto
3) jechać autem na krótkim odcinku prędkością do 20 km/h
4) stanąć zgasić auto
powinno pomóc.
jasne, masz rację ale pod jednym warunkiem....ruszmar pisze:Adaptację przeprowadzasz natepująco:
1) odpalić samochód
2) skręcić kierownicę na max w prawo potem w leto
3) jechać autem na krótkim odcinku prędkością do 20 km/h
4) stanąć zgasić auto
przed tym trzeba kliknąć na vagu jedną ikonkę i wymusić na aucie kalibrację, lub jak kto woli adaptację i to nie jest z tym tak do końca, czujnik skrętu często jest OK, ludzie wymieniają taśmy i się cieszą, że system działa, płacą ogromne pieniądze za wymianę a ja np: pozbyłem się problemu tylko przez to, że rozebrałem taśmę i przeczyściłem ów czujnik czystą szmatką
kliknąłem ową ikonkę i .....
Pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Witam!
Podłącze się do tego tematu, bo u mnie w moim golfie rownież występuje problem z ESP. Byłem na komputerze i komunikat jaki mi wyskoczył to :
Rozpoznano usterkę
00812 035
Przel. Wylacz. Cewki magn. cisn.
hamow - F84
Usterka występuje sporadycznie
Broblem objawia się następująco, gdy odpalam auto kontrolka od esp gaśnie. Wtedy system działa, sprawdzałem... jednak gdy tylko nacisnę pedał hamulca, bez wzgledu na siłe z jaką go naciskam system przestaje działać. Zapala sie na stałe kontrolka od esp. Czujnik stopu był sprawdzany, nawet wymieniony (tak doradził mi mechanik, ze to wina tego czujnika) jednak nie pomogło. Teraz wmawia mi ze trzeba calą pompe abs z modulem esp wymienić, ale widze po nim ze nie ma zielonego pojecia co jest nie tak, a nie chce by na mnie i na mojej kasie sie uczył...
Proszę o pomoc
Podłącze się do tego tematu, bo u mnie w moim golfie rownież występuje problem z ESP. Byłem na komputerze i komunikat jaki mi wyskoczył to :
Rozpoznano usterkę
00812 035
Przel. Wylacz. Cewki magn. cisn.
hamow - F84
Usterka występuje sporadycznie
Broblem objawia się następująco, gdy odpalam auto kontrolka od esp gaśnie. Wtedy system działa, sprawdzałem... jednak gdy tylko nacisnę pedał hamulca, bez wzgledu na siłe z jaką go naciskam system przestaje działać. Zapala sie na stałe kontrolka od esp. Czujnik stopu był sprawdzany, nawet wymieniony (tak doradził mi mechanik, ze to wina tego czujnika) jednak nie pomogło. Teraz wmawia mi ze trzeba calą pompe abs z modulem esp wymienić, ale widze po nim ze nie ma zielonego pojecia co jest nie tak, a nie chce by na mnie i na mojej kasie sie uczył...
Proszę o pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości