Strona 1 z 2

jakie przyspieszenie i elastyczność w SB

: czw lis 29, 2007 00:05
autor: tomaszu
witam.czy ktoś może zna dane silnika 1.6 tdi 80 km?mianowicie najbardziej interesuje mnie przyspieszenie i elastyczność tego silnika.dziek. :grin:

: czw lis 29, 2007 06:44
autor: Sztomel
a gdzie Ty znalazłeś taki silnik "1.6 TDI" ? i skąd w Twoim opisie Auto: fire & ice TDI skoro masz silnik SB ?

: czw lis 29, 2007 09:04
autor: Gitner
TU jest troche info jak i na glownej stronie www.vwgolf.pl
Sztomel pisze:a gdzie Ty znalazłeś taki silnik "1.6 TDI"
Nie zna sie.. nowicjusz, posiedzi troche na forum to sie poprawi :)

: czw lis 29, 2007 09:11
autor: Virus177
Sztomel pisze:a gdzie Ty znalazłeś taki silnik "1.6 TDI" ?
chlopak pewnie chcial napisac TDic ale chyba mu nie pyklo :P

: czw lis 29, 2007 12:01
autor: Lukas-182
Porządny silniczek. Turbosprężarka T2 albo K24, wszystkie OK, ale K24 lepsza :) Poza tym intercooler. Super podstawa do modów. Spalanie w granicach 6l, przyspieszenie coś około 11-12sek, dokładnie nie wiem. Ale no problem można zejść poniżej 10sek, wiem, bo sam w swoim JP zszedłem poniżej 10sek :helm: , a w SB jeszcze łatwiej i bezpieczniej osiągnąć ta granicę.

Co do oznaczenia 1.6TDI, to musisz wiedzieć, że jest różnica pomiędzy dużą literą "I", a małą literą "j", mianowicie, duża litera "I" oznacza silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a mała litera "i" lub "ic" oznacza intercooler. Silników diesla 1.6TDI z bezpośrednim wtryskiem nie było, TDI zaczynały się od 1.9 litra.

Więc radziłbym zmienić opis, proponuję SB + IC, albo 1.6TD + IC lub 1.6TDic.

Pozdrawiam.

: czw lis 29, 2007 14:20
autor: Cinek
Sztomel pisze:a gdzie Ty znalazłeś taki silnik "1.6 TDI" ? i skąd w Twoim opisie Auto: fire & ice TDI skoro masz silnik SB ?
ale robicie problem z głupoty. ile już razy to było poruszane
Lukas-182 pisze:Więc radziłbym zmienić opis, proponuję SB + IC, albo 1.6TD + IC lub 1.6TDic.
przecież ma w opisie SB, po co jeszcze dopisywać jakie znaczki ? przecież każdy w miare obeznany z tematem wie co to za silnik
ja mam napisane TDI, i co powiecie że nie było TDI w dwójce ?
a pozatym zwróćcie uwage że to jakby nie było jest rarytas, bo F&I napędzane SB mało było a nie czepiać sei znaczków

: czw lis 29, 2007 15:01
autor: Lukas-182
Cinek, TDI w dwójce, chyba tylko po swapie, w serii tego nie wypuszczali, chyba, że się mylę :)

Po drugie nie czepiam się znaczków, sam mam JP + T3, a widziałeś taki silnik ?? ale masz racje, że może zostać SB, znawca będzie wiedział o co chodzi :)

Pozdro...

: czw lis 29, 2007 15:33
autor: Cinek
JP+T3 to dalej JP tylko z dołożonym osprzętem:) nigdy to nie bedzie seryjny TD, bo blok ma inny troche

: czw lis 29, 2007 15:47
autor: BENITO
Tak samo JR nigdy nie będzie SB nawet po dołożeniu icka, bo ma inaczej ustawione kąty otwarcia czy zamknięcia zaworów ;)

Tak ode mnie, spalanie w tych warunkach to 5l/100km 50/50 trasa/miasto osobno to 5,5-6 miasto a 4,5 trasa bez oszczędzania silnika. Silnik znosi dużo, np. jazdę na trójce pod górkę od 1500 rpm. Powyżej 2500rpm czuć że jedzie bo wtedy turbina zaczyna porządnie ładować i w serii stać je na przegonienie spod świateł dwulitrowych limuzyn.

V-max pewne na ciężkich kołach 15" i oponkach 195/50 to 185 km/h w 1 osobę (140kg) na prostej). Chociaż podejrzewam że na lżejszych 185/60 14-stkach pójdzie 190.

: czw lis 29, 2007 15:59
autor: tberent
BENITO pisze:Tak samo JR nigdy nie będzie SB nawet po dołożeniu icka, bo
ja tam sie chetnie z Tobą ustawie na kresce swoim JR :grin:

: czw lis 29, 2007 17:28
autor: BENITO
Ja nie dłubałem w silniku i spalanie mnie satysfakcjonuje. do przechwałek masz inny temat.

: pt lis 30, 2007 00:22
autor: kalasz20
U mnie w serii czasy do 100km/h to 10.5s - 11s , spalanie średnie miasto krótkie odcinki lato 6.4L , teraz zimą to nawet 7.2L , ale sobie nie żałuję , czerpię przyjemność z jazdy.
Pozdr

: pt lis 30, 2007 00:52
autor: Krzylu
teraz zimą to nawet 7.2L
łooo w morde rtle to moj niechce zjesc
a 4,5 trasa bez oszczędzania
tyle tymbardziej :lol:
Turbosprężarka T2 albo K24,
pokaz mi SB ktory seryjnie ma K24 :chytry:


katalogowo 13,2s do 100kmh i 169kmh vmax

: pt lis 30, 2007 09:11
autor: BENITO
W SB były montowane K14 lub T2, K24 to odpowiednik Garetta T3 montowanego w JR.

Pytanie do fachowców: jakie turbinki są lepsiejsze w naszych klekotach, Garetty czy KKK i czy w większej turbinie typu T3 lub K24 da się zamontować chłodzenie wodą z SB?