Strona 1 z 1

115PS po chipie na 150PS ma problem z turbiną

: śr lis 28, 2007 23:11
autor: Fiilpzg86
witam!! czy ktoś może znać przyczynę mojego problemu z turbina??

podczas jazdy.najczęściej na trasie po paru kilometrach wyłącza sie turbina!!i auto jedzie jak zwykły diesel:[ gdy postoi chwile i ostygnie turbina znowu działa i wyłącza podczas jazdy:/ turbina jest na pewno szczelna oraz nieleci zaden czarny lub bialy dym w rury, jakieś czujniki mogą ja wyłączać??

: śr lis 28, 2007 23:13
autor: Gitner
Kto robil chipsa? Po jakim czasie od zmiany softu to sie zaczelo dziac? Test dynamiczny konieczny..

: śr lis 28, 2007 23:49
autor: Fiilpzg86
auto sprowadzilem z niemiec w sierpniu tego roku, w niemczech mial robiony chip, niewiem kiedy dokladnie:/ na hamowni go sprawdzic czy do serwisu autoryzowanego trzeba??czy samemu mozna wykryc usterke?

: czw lis 29, 2007 00:11
autor: Sztomel
chip swoją drogą, twoje auto wpada w tryb awaryjny, na forum o tym sporo, wpisz w szukajkę "notlauf", "N75". Jest kilka rzeczy do sprawdzenia. Turbina będzie Ci ciągła normalnie od razu po ponownym uruchomieniu auta jak go wyłączysz po wcześniejszym przymuleniu i nie musisz czekać aż "ostygnie". Założę się, że przymula Ci przy przekroczeniu 3000 obrotów zwłaszcza na V biegu.

: czw lis 29, 2007 00:52
autor: Fiilpzg86
to jednak wlacza sie notlauf z tego co wyczytalem na forum,wiec najpierw sprawdzic n75 a jesli nie to sprawdzic kierownice spalin.

: czw lis 29, 2007 01:13
autor: Sztomel
najlepiej to tak jak napisał Gitner, najpierw podjeć do elektryka lub kogoś z VAGiem na laptopie i niech Ci zrobi test dynamiczny tj. podczas jazdy i wyłapie jakie masz błędy, wtedy będziesz wiedział czy do wymiany zaworek N75, czy sprawdzić przewody podciśnienia, czy wyczyścić kierownice VNT czy inne.
Czasem przyczyna może być banalna np. dziurawy lub odpięty któryś z wężyków podciśnienia, to jesteś w stanie sprawdzić sam jeszcze przed zbadaniem na VAGu.

Re: 115PS po chipie na 150PS ma problem z turbiną

: pt lis 30, 2007 09:31
autor: mirass
Fiilpzg86 pisze:witam!! czy ktoś może znać przyczynę mojego problemu z turbina??

podczas jazdy.najczęściej na trasie po paru kilometrach wyłącza sie turbina!!i auto jedzie jak zwykły diesel:[ gdy postoi chwile i ostygnie turbina znowu działa i wyłącza podczas jazdy:/ turbina jest na pewno szczelna oraz nieleci zaden czarny lub bialy dym w rury, jakieś czujniki mogą ja wyłączać??
na 99% notlauf
wpisz w szukajke i masa postów ci wyskoczy..ja na start proponuje sprawdzić sztangę od turbo
jakbyś mial problemy to zapraszam do siebie - aż tak daleko nie jest :bigok:

: sob gru 01, 2007 14:39
autor: Fiilpzg86
o dziwo od trzech dni na razie niewlacza sie tryb awaryjny, probowalem go cisnac powyzej 3tys obr. i powyzej 120km/h i nic, jednak test dynamiczny trzeba zrobic zeby sie dowiedziec co sie dzialo, taki test tylko w serwisie VW mozna zrobic??

: sob gru 01, 2007 17:41
autor: Cinek
pewnie zapiekły sie kierownice, troche pojeździłeś szybciej i popuściły

: ndz gru 02, 2007 23:25
autor: Fiilpzg86
no możliwe, codziennie dojeżdżam na studia 25km i średnio 120-170km/h jadę ;p