Dymi na czarno, czy to wtryski?
: pn lis 26, 2007 00:20
Witam
Mam taki dość nietypowy problem ze swoim TDI 1Z.
Do niedawna auto szarpało przy niskich obrotach i zwykłym przyspieszaniu. Przy szybkim i powolnym było wszystko ok.
Czyszczenie nastawnika nic niestety nie pomagało.
Tak więc kupiłem i zmieniłem pompę wtryskową wraz z nastawnikiem.
Przy odpalaniu po zmianie pompy wtryskowej przeskoczył rozrząd (auto kręciło tylko rozrusznikiem i nie odpalało) i pękła jedna szklanka.
Szklanka została wymieniona na nową, silnik odpalił, chodzi dobrze i równo.
Wszystkie ustawienia na komputerze są idealne, jak z fabryki praktycznie.
Niestety, powyżej 2500rpm auto puszcza czarną chmurę dymu z rury (tak jakby palił 3 razy więcej paliwa).
Do tego po zmianie pompy auto nabrało takich osiągów że ciężko je poznać.
Aha - mam w silniku wtryski od AFN.
Obecnie auto na wtryskach od AFN + ta nowa pompa + seryjny program jedzie tak jak kiedyś na tym samym setupie tylko na starej pompie i z chipem.
Z chipem obecnie ma takie osiągi że ciężko ogarnąć samochód, mocy i momentu jest tyle że sprzęgło na 4 i 5 biegu ślizga się
Ale wolałbym zwykłe osiągi i nie dymiące na czarno auto
Czy to może być wina wtrysków?
A może coś innego?
VAG nie pokazuje żadnych błędów...
Jestem w kropce
P.S. Odnośnie szarpania to na samym początku po zmianie pompy przeszło a teraz znów troszkę telepie (nie aż tak jak kiedyś).
Na zwykłym programie szarpie malutko na chipie bardziej...
Mam taki dość nietypowy problem ze swoim TDI 1Z.
Do niedawna auto szarpało przy niskich obrotach i zwykłym przyspieszaniu. Przy szybkim i powolnym było wszystko ok.
Czyszczenie nastawnika nic niestety nie pomagało.
Tak więc kupiłem i zmieniłem pompę wtryskową wraz z nastawnikiem.
Przy odpalaniu po zmianie pompy wtryskowej przeskoczył rozrząd (auto kręciło tylko rozrusznikiem i nie odpalało) i pękła jedna szklanka.
Szklanka została wymieniona na nową, silnik odpalił, chodzi dobrze i równo.
Wszystkie ustawienia na komputerze są idealne, jak z fabryki praktycznie.
Niestety, powyżej 2500rpm auto puszcza czarną chmurę dymu z rury (tak jakby palił 3 razy więcej paliwa).
Do tego po zmianie pompy auto nabrało takich osiągów że ciężko je poznać.
Aha - mam w silniku wtryski od AFN.
Obecnie auto na wtryskach od AFN + ta nowa pompa + seryjny program jedzie tak jak kiedyś na tym samym setupie tylko na starej pompie i z chipem.
Z chipem obecnie ma takie osiągi że ciężko ogarnąć samochód, mocy i momentu jest tyle że sprzęgło na 4 i 5 biegu ślizga się
Ale wolałbym zwykłe osiągi i nie dymiące na czarno auto
Czy to może być wina wtrysków?
A może coś innego?
VAG nie pokazuje żadnych błędów...
Jestem w kropce
P.S. Odnośnie szarpania to na samym początku po zmianie pompy przeszło a teraz znów troszkę telepie (nie aż tak jak kiedyś).
Na zwykłym programie szarpie malutko na chipie bardziej...