chwilowy brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lysy65
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:06
Lokalizacja: wroclaw

chwilowy brak mocy

Post autor: lysy65 » ndz lis 25, 2007 14:31

witam,moje pytanie dotyczy spadku mocy przy wlaczonej klimie co dziwne ten spadek mocy jest odczuwany tylko na drugim biegu,pokrutce to opisze,wrzucam jedynke,dwujke i taki krotkotwaly brak mocy ,prosze o objasnienie mnie w tym temacie.dzieki .vw passat b5 tdi AFN



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 25, 2007 17:45

Witam.
Ja zauważyłem to samo w swoim i po badaniach doświadczalnych :grin: doszedłem do kilku wniosków.
Podczas energicznego przyspieszania przekaźnik odłącza sprężarkę klimy i włącza, kiedy obroty się ustabilizują. Nie zależy to od prędkości obrotowej, ale od jej przyrostu. Podczas przyspieszania na 1 (ruszania) słychać również cyknięcie przekaźnika i faktycznie w "połowie" drugiego biegu znów słuchać przekaźnik i cyknięcie sprzęgiełka, a samochód chwilowo się przymula.
Chcesz sprawdzić? Otwórz maskę włącz klimę (pow 5 stpni musi być żeby dzialała). Poproś kogoś, aby wcisnął pedał gazu pooowoooli żeby w 4-5 sekund obroty przyrosły do 4000. I nie dzieje się nic. A następnie, niech sciśnie w ułamku sekundy pedał gazu do połowy i natychmiast puści. Obroty silnika nie wzrosną, nawet na obrotomierzu wskazówka niemal nie drgnie, a kliknie sprzęgiełko pod maską, wentylatory zwolnią, po czym po około 2 sekundach sprzęgiełko się włączy, uruchomi się agregat i zaczną przyspieszać wentylatory.
Najprawdopodobniej m to na celu oddanie na chwile kierowcy tych kilku KM które zabiera klima :bigok: Dobre rozwiązanie, bo w subiektywnym odczuciu klima nie odbiera mocy. W kumpla Vectrze DTI mimo 100 KM przed wyprzedzaniem musi wyłączyć klimatyzację... ;)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2007 17:46 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



lysy65
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:06
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: lysy65 » ndz lis 25, 2007 20:39

dzieki za wyczerpujaca odp. :kufel: czy przy silniku benzynowym tez tak sie dzieje? czy tylko przy dieslu?
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2007 20:40 przez lysy65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 25, 2007 20:57

lysy65 pisze:czy przy silniku benzynowym tez tak sie dzieje? czy tylko przy dieslu?
Pojęcia nie mam :) Może się odezwie ktoś, kto ma benzyniaka...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kaarolek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt maja 26, 2009 09:50
Lokalizacja: Kościan

Post autor: kaarolek1 » wt cze 30, 2009 18:57

Posiadam Golfa IV z silnik 1.6 16v benzyna i mam ten sam problem co kolega powyżej napisał...... Idzie ten problem jakoś rozwiązać?
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 18:57 przez kaarolek1, łącznie zmieniany 1 raz.


Karol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości