Strona 1 z 2

Remont silnika AFN :(:(

: pt lis 23, 2007 20:47
autor: KiNiO0707
Witam. Mam kilka pytan dotyczacych remontu silnika 1.9TDi (AFN 110KM)
1. Czy w tym silniku sa wymienne tuleje cylindrowe??
2. Czy nie lepiej zrobic szlifu cylindrow i dac wieksze tloki?
Chodzi mi o to ze ten silnik chce pozniej jeszcze wzmocnic do 170-180km i 400nm dlatego pytam.... Sprawdzalem z mechanikiem kompresje to na dwoch cylindrach byla 1 bar mniej od normy a na pozostalych dwoch o 0.5 bara mniejsza kompresja.... oleju zacza ostatnio brac troszke na 10000km ok 1.3L.. wiec mnie to juz nie pokoi;/;/
A na takim "podjezdzonym" silniku modyfikacje nie beda mialy rezultatu:))

Moze jak wiecie to podajcie mi cene takiego remontu... nie chce tu glupich uwag po co i w ogole chce konkretne odpowiedzi:)) Dzieki z gory i pozdrawiam:)

: sob lis 24, 2007 00:23
autor: Zoltecek
to znaczy ile masz cisnienia na poszczegolnych garkach?czasem olej moze brac przez stare uszczelniacze zaworowe. ja miałem własnie tak w benzynie ze brał oleju z 1-1,5l na 10000 przez stare uszczelniacze. po zmianie od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
sprawdzałes turbine moze ona juz puszcza olej

co do kosztow porzadnego remontu - sa olbrzymie

Re: Remont silnika AFN :(:(

: sob lis 24, 2007 00:38
autor: RobertP
KiNiO0707 pisze:Moze jak wiecie to podajcie mi cene takiego remontu.
jeśli chcesz wydać kasę to przygotuj się na co najmniej 2000zł na części do AFNa
bo przy okazji pewnie znajdzie się zawsze coś jeszcze do zrobienia/wymiany
a tak poza tym podaj jakie ciśnienia miałeś na poszczególnych cylindrach
może nie potrzebnie chcesz wejść w koszty

Re: Remont silnika AFN :(:(

: sob lis 24, 2007 10:39
autor: souler
KiNiO0707 pisze:Sprawdzalem z mechanikiem kompresje to na dwoch cylindrach byla 1 bar mniej od normy a na pozostalych dwoch o 0.5 bara mniejsza kompresja


oleju zacza ostatnio brac troszke na 10000km ok 1.3L.. wiec mnie to juz nie pokoi;/;/

co dla ciebie oznacza norma? tyle ile podaje fabryka? to masz ideal niemalze

1.3 litra oleju tez tragedia nie jest. uszczelniacze zaworowe do wymiany, a turbina do sprawdzenia.

koszt remontu silnika moze osiagnac nawet 4tys zl, jesli bedziesz robil dol silnika, do tego szlify bloku... mechanik bierze ok. 1000 za taki remont.

: sob lis 24, 2007 10:57
autor: KiNiO0707
Cisnienie na Cylindrach mam 1 i 3 18bar, a 2 i 4 ma 18.5bar:):)
Po rozmowie z Robertem z tune-up.... stwierdzilismy ze remont AFN sie nie oplaca:(
Powiedzial mi rowniez ze w AFN pompa oleju jest starego typu ktora przy wiekszych modyfikacjach lubi sie przywieszac:(:( Dlatego stwierdzilismy ze najlepiej bedzie wsadzic
dol silnika od AWX/ASZ a gore od ASV/ALH.... i powienien byc juz spokoj i zapas na nastepne modyfikacje;d

Planowane jest:
Gora: ASV/ALH
Dol: ASZ/AWX
Turbo: AWX/ASZ/ARL
Wtryski: 216/230
FIMIC

Co o tym sadzicie;>

Pozdrawiam:)

: sob lis 24, 2007 14:44
autor: grinio
KiNiO0707 pisze:Cisnienie na Cylindrach mam 1 i 3 18bar, a 2 i 4 ma 18.5bar:):)
Po rozmowie z Robertem z tune-up.... stwierdzilismy ze remont AFN sie nie oplaca:(
Powiedzial mi rowniez ze w AFN pompa oleju jest starego typu ktora przy wiekszych modyfikacjach lubi sie przywieszac:(:( Dlatego stwierdzilismy ze najlepiej bedzie wsadzic
dol silnika od AWX/ASZ a gore od ASV/ALH.... i powienien byc juz spokoj i zapas na nastepne modyfikacje;d

Planowane jest:
Gora: ASV/ALH
Dol: ASZ/AWX
Turbo: AWX/ASZ/ARL
Wtryski: 216/230
FIMIC

Co o tym sadzicie;>

Pozdrawiam:)

no 18 bara??? w TDI to już silnik na dobiciu. Według producenta cisnienie minimalne to około 19Atm a nominalne to 25-31atm. Możesz mieć zapieczoine pierścienie i dlatego ciśnienie tak niskie i łyka olej. Co do kosztów remontu to naprawde są ogromne. Lepiej poszukać silnik na wymiane, oczywiście taki z jakąś gwarancją rozruchową .
Pozdrawiam

: sob lis 24, 2007 15:07
autor: KiNiO0707
Wedlug ksiazki mam wpisane Stopien sprezania 19.5... Auto i tak zapierdala ale mi to juz malo:)

: sob lis 24, 2007 15:31
autor: souler
KiNiO0707 pisze:Wedlug ksiazki mam wpisane Stopien sprezania 19.5... Auto i tak zapierdala ale mi to juz malo:)
stopien sprezania, a cisnienie kompresji to co innego. nominal kompresja jest ponad 30 bar

: sob lis 24, 2007 16:34
autor: Giugiaro1
KiNiO0707 sprzedaj mi tego AFNa po cenie złomu, zrobie w nim szweda i polata jeszcze w moim mk2.

: sob lis 24, 2007 17:28
autor: KiNiO0707
To moze z ta kompresja przesadzilem;>
Bo jak sie ganiam za golfami 110 KM to w dupe dostaja i benzynki tez wymiekaja jakies:| Ale mnie juz to denerwuje ze olej bierze;pp
No i wiadomo chce wzmocnic auto do 170-180 km:))

: sob lis 24, 2007 18:36
autor: souler
KiNiO0707 pisze:To moze z ta kompresja przesadzilem;>
Bo jak sie ganiam za golfami 110 KM to w dupe dostaja i benzynki tez wymiekaja jakies:| Ale mnie juz to denerwuje ze olej bierze;pp
No i wiadomo chce wzmocnic auto do 170-180 km:))
czlowieku ty masz silnik zdrowy jak rydz, tylko uszczelniacze na zaworach sa do roboty albo turbina puszcza, albo jedno i drugie.

: sob lis 24, 2007 18:44
autor: KiNiO0707
Jak odpalam np. rano w garazu to puszcza wielkiego baka dymnego i nie wiem o co chodzi:(:(
Powiedzcie mi czy jak zrobie taka modyfikacje jak wymienilem wyzej to bedzie gitara wszystko chodzilo??

: sob lis 24, 2007 20:49
autor: Cinek
jak sam zrobisz to pewnie nawet nie odpali. ale jak zrobi ci to ktoś z głową to powinno być ok. tak czy tak takie złożenie wyjdzie ci jakieś 4-5 tyś :)

: sob lis 24, 2007 21:03
autor: KiNiO0707
Czemu tak uwazasz ze nie odpali;>:>
Mam juz swapa jednego za soba:)) i wszystko bangla tylko ze sie podjezdzil;pp