Strona 1 z 1

Swap silnika z MK3

: pt lis 23, 2007 11:54
autor: agula105
witam mam problem, mam golfa IV 99r, 90KM i musze w nim wymienic silniczek i chcialam sie dowiedziec czy silnik od golfa III pasował by do golfa IV? prosze o pomoc.

: pt lis 23, 2007 12:20
autor: kaczor4011
teoretycznie pasuja wszystkie silniki! ale napisz jaki masz teraz i jaki chcesz przelozyc(sadzac po dziale masz pewnie tdi 90KM i chcesz wsadzic równiez tdi??) tak bedzie prosciej

: pt lis 23, 2007 12:24
autor: agula105
tak mam 1.9Tdi i 90Km i cche przełożyc taki sam 1.9tdi tylko ze od golfa III da rade?

: pt lis 23, 2007 12:35
autor: Marcin_87
no da

: pt lis 23, 2007 12:58
autor: kaczor4011
agula105, podaj jeszcze oznaczenie silnika jaki masz w mk4! o ile sie nie myle byl tylko jeden silnik 90KM (ozn AHU) a w mk3 byly dwa 1Z oraz AHU (pod koniec produkcji) jesli bys przekladala 1Z to chyba konieczny jest również komputer!

a dlaczego wogole chcesz wymienic silnik??

: pt lis 23, 2007 13:13
autor: agula105
oj dluga historia czemu chce wymienic silnik, jezeli mój silnik ma oznaczenie AHU i przeloze z glfa III tez AHU to bedzie dobrze? a jak przeloże 1Z to musi mi mechanik podpiąc komputer?dobrze zrozumiałam?

: pt lis 23, 2007 13:22
autor: kaczor4011
agula105 pisze:jezeli mój silnik ma oznaczenie AHU i przeloze z glfa III tez AHU to bedzie dobrze
tak
agula105 pisze:a jak przeloże 1Z to musi mi mechanik podpiąc komputer?
podpiac to nie bo komputer juz masz (mówie o sterowniku silnika) ale mozliwe ze trzeba zminic na tez z 1Z .w tym przypadku nie jestem do konca pewien! trzeba zapytac fachowców

a moze lepiej wlozyc jakiegos mocniejszego tdi-ka :satan:

: pt lis 23, 2007 13:27
autor: agula105
nie nie chce mocniejszego wystrczy mi 90KM a masz jakies namiary na jakis fachowców ktorzy by mi doradzili i wiedzieliby napewno jak to jest?

: pt lis 23, 2007 13:35
autor: kaczor4011
agula105 pisze:masz jakies namiary na jakis fachowców ktorzy by mi doradzili i wiedzieliby napewno jak to jest?
chodzilo mi o fachowców z forum w sprawie tego sterownika!czy trzeba wymieniac czy nie bo tylko tego nie jestem pewien! a namiarów niestety nie mam

: pt lis 23, 2007 13:43
autor: agula105
aha spoko dzieki za info

: wt lis 27, 2007 02:44
autor: tjwasiak
Zaraz zaraz, powolutku...
W Mk3 występowały następujące TDI 90KM: 1Z, ALE i AHU. Natomiast w Mk4: AGR, AHU i ALH. Zdecydowanie odradzam montażu innego silnika niż ten który obecnie jest w aucie, gdyż może się to wiązać z bardzo dużymi kosztami przeróbek wielu elementów!!!
Oczywiście można sparować dowolne TDI VP z dowolnym komputerem do TDI VP, tyle że może to wymagać wymiany wszystkich czujników na przykład! Żeby nie wspomnieć o turbosprężarce, zaworach sterujących, czy wtryskach... Rozumiem że 1Z kusi niską ceną, ale doliczając koszta "rzeźby" wyjdzie napewno drożej niż taki sam silnik jak wyjechał z fabryki.

: wt lis 27, 2007 11:20
autor: kaczor4011
tjwasiak pisze: Rozumiem że 1Z kusi niską ceną, ale doliczając koszta "rzeźby" wyjdzie napewno drożej niż taki sam silnik jak wyjechał z fabryki.
jaka rzezbe masz na mysli?? przeciez 1Z i AHU to takie same silniki (no roznia sie delikatnie momentem)