Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa się zapowietrza

: czw lis 22, 2007 12:56
autor: -pawlo111
Mam dosyc ciekawa sytuacje.

Jak pompa i silnik zimny autko zapala na ,,szczała'' chodzi pieknie, jak zlapie temteraturke zaczyna sie pompa zapowietrzac, na wolnych obrotach powoli a na wysokich wystarczy puscic noge z gazu i auto gasnie.

Zrobilem takie próby:

sprawdzilem uszczelnienia wezy
zmienialem weze, opaski i nic....
Filtr odlaczylem i to samo.

Zalalem do słoiczka ropy i pociagnołem wężyk.

Odpalilo i chodzilo tak samo. Weżyk mam przezroczysty i po zgaszeniu pompa sie odpowietrza (bańka powietrzna wychodzi z pompy i idzie do sloika) Taka konkretna banka i banieczki mniejsze.
Jak ciepla to zapali mi autko ale po chwili sie zapowietrza i gasnie. Jak zimna lepiej pali i dluzej chodzi auto.

Co jeszcze: jak dodaje gazu to slychac taki metaliczny dzwiek :/

Pompa sie zapowietrza ale nie puszcza nic ropy co jest dziwne...

Chyba mi sie szykuje regeneracja :panna:

: czw lis 22, 2007 14:04
autor: kimon
sprawdz zawor zwrotny na pompie zazwyczaj on potrafi miec takie objawy. w passacie mialem tak samo wymienilem i po problemie ten zawor jest w srubunku w pompie

: pt lis 23, 2007 00:18
autor: artkar
Naprawiam pompy więc napisze Ci parę powodów jakie mogą być.
Głównie podejrzewam, że łapie powietrze na uszczelniaczu wałka(częsty objaw i bez żadnych wycieków) gdy jest zimny guma jest skórczona i w miare uszczelnia i dlatego smochód pali.Może również łapać powietrze na innych uszczelkach, ale wtedy raczej powinny być wycieki.
Najgorszym z tego typu objawów może być zurzyta głowica pompy i wówczas po rozgrzaniu gubi ciśnienie i dlatego samochód gaśnie.Najprostszym sprawdzeniem tego jest oblanie pompy zimną wodą i sprawdzenie czy wówczas samochód odpali bez wiekszych problemów i pochodzi do ponownego rozgrzania się pompy.
Jeżeli zimna woda pomorze to niestety czeka Cię kapitalny remont pompy.

Co chodzi o ten metaliczny "stukot" to podejżewam "zawieszenie" się jakiegoś rozpylacza.Spróbuj na chodzie gdy słychać stukot popuszczać przewody wtryskiwacza i ponownie dokręcać po kolei i zwróć uwage czy będzie reagował na poszczególne cylindry i czy stukot ustanie.Na tym cylindrze gdzie ustanie wykręć wtrysk i sprawdź u kogoś co posiada próbnik do wtryskiwaczy czy dobrze rozpyla.Może również także być tego powodem zapchana sruba "out", o której pisał Kolega powyżej wówczas jest za duże podciśnienie w pompie i dobrze nie reguluje przestawiacz kąta wtrysku i jest za wczesny zapłon.

: pt lis 23, 2007 11:53
autor: -pawlo111
a drogi koszt regeneracji u was??

u nas od 150-350zł

: pt lis 23, 2007 20:01
autor: artkar
U nas w granicach 500 zł, ale zrobione jest praktycznie można mówić wszystko tzn;
-wszystkie nowe uszczelki (siemering,pod pokrywą,na głowicy,pokrywach bocznych,dźwigni gazu,osi regulatora,śrubie do dawki,śrubie głowicy)
- tulejka dzwigni
- tulejki łożyskujace