Mam dosyc ciekawa sytuacje.
Jak pompa i silnik zimny autko zapala na ,,szczała'' chodzi pieknie, jak zlapie temteraturke zaczyna sie pompa zapowietrzac, na wolnych obrotach powoli a na wysokich wystarczy puscic noge z gazu i auto gasnie.
Zrobilem takie próby:
sprawdzilem uszczelnienia wezy
zmienialem weze, opaski i nic....
Filtr odlaczylem i to samo.
Zalalem do słoiczka ropy i pociagnołem wężyk.
Odpalilo i chodzilo tak samo. Weżyk mam przezroczysty i po zgaszeniu pompa sie odpowietrza (bańka powietrzna wychodzi z pompy i idzie do sloika) Taka konkretna banka i banieczki mniejsze.
Jak ciepla to zapali mi autko ale po chwili sie zapowietrza i gasnie. Jak zimna lepiej pali i dluzej chodzi auto.
Co jeszcze: jak dodaje gazu to slychac taki metaliczny dzwiek :/
Pompa sie zapowietrza ale nie puszcza nic ropy co jest dziwne...
Chyba mi sie szykuje regeneracja
Pompa wtryskowa się zapowietrza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
Pompa wtryskowa się zapowietrza
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
sprawdz zawor zwrotny na pompie zazwyczaj on potrafi miec takie objawy. w passacie mialem tak samo wymienilem i po problemie ten zawor jest w srubunku w pompie
Masz problem z komputerem, szukasz Vag'a odezwij się cos poradzimy
auta aktualne:
Passat b3 1.9 TDI, Golf 2 1.6 TDi
posiadane: *Passat b4 1.9TDI*Passat b3 2.8 VR6*Passat b3 2.0 *Passat b2 1.6 D*Golf 2 1.6TD*
auta aktualne:
Passat b3 1.9 TDI, Golf 2 1.6 TDi
posiadane: *Passat b4 1.9TDI*Passat b3 2.8 VR6*Passat b3 2.0 *Passat b2 1.6 D*Golf 2 1.6TD*
Naprawiam pompy więc napisze Ci parę powodów jakie mogą być.
Głównie podejrzewam, że łapie powietrze na uszczelniaczu wałka(częsty objaw i bez żadnych wycieków) gdy jest zimny guma jest skórczona i w miare uszczelnia i dlatego smochód pali.Może również łapać powietrze na innych uszczelkach, ale wtedy raczej powinny być wycieki.
Najgorszym z tego typu objawów może być zurzyta głowica pompy i wówczas po rozgrzaniu gubi ciśnienie i dlatego samochód gaśnie.Najprostszym sprawdzeniem tego jest oblanie pompy zimną wodą i sprawdzenie czy wówczas samochód odpali bez wiekszych problemów i pochodzi do ponownego rozgrzania się pompy.
Jeżeli zimna woda pomorze to niestety czeka Cię kapitalny remont pompy.
Co chodzi o ten metaliczny "stukot" to podejżewam "zawieszenie" się jakiegoś rozpylacza.Spróbuj na chodzie gdy słychać stukot popuszczać przewody wtryskiwacza i ponownie dokręcać po kolei i zwróć uwage czy będzie reagował na poszczególne cylindry i czy stukot ustanie.Na tym cylindrze gdzie ustanie wykręć wtrysk i sprawdź u kogoś co posiada próbnik do wtryskiwaczy czy dobrze rozpyla.Może również także być tego powodem zapchana sruba "out", o której pisał Kolega powyżej wówczas jest za duże podciśnienie w pompie i dobrze nie reguluje przestawiacz kąta wtrysku i jest za wczesny zapłon.
Głównie podejrzewam, że łapie powietrze na uszczelniaczu wałka(częsty objaw i bez żadnych wycieków) gdy jest zimny guma jest skórczona i w miare uszczelnia i dlatego smochód pali.Może również łapać powietrze na innych uszczelkach, ale wtedy raczej powinny być wycieki.
Najgorszym z tego typu objawów może być zurzyta głowica pompy i wówczas po rozgrzaniu gubi ciśnienie i dlatego samochód gaśnie.Najprostszym sprawdzeniem tego jest oblanie pompy zimną wodą i sprawdzenie czy wówczas samochód odpali bez wiekszych problemów i pochodzi do ponownego rozgrzania się pompy.
Jeżeli zimna woda pomorze to niestety czeka Cię kapitalny remont pompy.
Co chodzi o ten metaliczny "stukot" to podejżewam "zawieszenie" się jakiegoś rozpylacza.Spróbuj na chodzie gdy słychać stukot popuszczać przewody wtryskiwacza i ponownie dokręcać po kolei i zwróć uwage czy będzie reagował na poszczególne cylindry i czy stukot ustanie.Na tym cylindrze gdzie ustanie wykręć wtrysk i sprawdź u kogoś co posiada próbnik do wtryskiwaczy czy dobrze rozpyla.Może również także być tego powodem zapchana sruba "out", o której pisał Kolega powyżej wówczas jest za duże podciśnienie w pompie i dobrze nie reguluje przestawiacz kąta wtrysku i jest za wczesny zapłon.
Ostatnio zmieniony pt lis 23, 2007 00:31 przez artkar, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości