Pompa wtryskowa się zapowietrza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Pompa wtryskowa się zapowietrza

Post autor: -pawlo111 » czw lis 22, 2007 12:56

Mam dosyc ciekawa sytuacje.

Jak pompa i silnik zimny autko zapala na ,,szczała'' chodzi pieknie, jak zlapie temteraturke zaczyna sie pompa zapowietrzac, na wolnych obrotach powoli a na wysokich wystarczy puscic noge z gazu i auto gasnie.

Zrobilem takie próby:

sprawdzilem uszczelnienia wezy
zmienialem weze, opaski i nic....
Filtr odlaczylem i to samo.

Zalalem do słoiczka ropy i pociagnołem wężyk.

Odpalilo i chodzilo tak samo. Weżyk mam przezroczysty i po zgaszeniu pompa sie odpowietrza (bańka powietrzna wychodzi z pompy i idzie do sloika) Taka konkretna banka i banieczki mniejsze.
Jak ciepla to zapali mi autko ale po chwili sie zapowietrza i gasnie. Jak zimna lepiej pali i dluzej chodzi auto.

Co jeszcze: jak dodaje gazu to slychac taki metaliczny dzwiek :/

Pompa sie zapowietrza ale nie puszcza nic ropy co jest dziwne...

Chyba mi sie szykuje regeneracja :panna:


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
kimon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt lis 10, 2006 21:08
Lokalizacja: WZ // Łomianki

Post autor: kimon » czw lis 22, 2007 14:04

sprawdz zawor zwrotny na pompie zazwyczaj on potrafi miec takie objawy. w passacie mialem tak samo wymienilem i po problemie ten zawor jest w srubunku w pompie


Masz problem z komputerem, szukasz Vag'a odezwij się cos poradzimy
auta aktualne:
Passat b3 1.9 TDI, Golf 2 1.6 TDi
posiadane: *Passat b4 1.9TDI*Passat b3 2.8 VR6*Passat b3 2.0 *Passat b2 1.6 D*Golf 2 1.6TD*

artkar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

Post autor: artkar » pt lis 23, 2007 00:18

Naprawiam pompy więc napisze Ci parę powodów jakie mogą być.
Głównie podejrzewam, że łapie powietrze na uszczelniaczu wałka(częsty objaw i bez żadnych wycieków) gdy jest zimny guma jest skórczona i w miare uszczelnia i dlatego smochód pali.Może również łapać powietrze na innych uszczelkach, ale wtedy raczej powinny być wycieki.
Najgorszym z tego typu objawów może być zurzyta głowica pompy i wówczas po rozgrzaniu gubi ciśnienie i dlatego samochód gaśnie.Najprostszym sprawdzeniem tego jest oblanie pompy zimną wodą i sprawdzenie czy wówczas samochód odpali bez wiekszych problemów i pochodzi do ponownego rozgrzania się pompy.
Jeżeli zimna woda pomorze to niestety czeka Cię kapitalny remont pompy.

Co chodzi o ten metaliczny "stukot" to podejżewam "zawieszenie" się jakiegoś rozpylacza.Spróbuj na chodzie gdy słychać stukot popuszczać przewody wtryskiwacza i ponownie dokręcać po kolei i zwróć uwage czy będzie reagował na poszczególne cylindry i czy stukot ustanie.Na tym cylindrze gdzie ustanie wykręć wtrysk i sprawdź u kogoś co posiada próbnik do wtryskiwaczy czy dobrze rozpyla.Może również także być tego powodem zapchana sruba "out", o której pisał Kolega powyżej wówczas jest za duże podciśnienie w pompie i dobrze nie reguluje przestawiacz kąta wtrysku i jest za wczesny zapłon.
Ostatnio zmieniony pt lis 23, 2007 00:31 przez artkar, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt lis 23, 2007 11:53

a drogi koszt regeneracji u was??

u nas od 150-350zł


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

artkar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:

Post autor: artkar » pt lis 23, 2007 20:01

U nas w granicach 500 zł, ale zrobione jest praktycznie można mówić wszystko tzn;
-wszystkie nowe uszczelki (siemering,pod pokrywą,na głowicy,pokrywach bocznych,dźwigni gazu,osi regulatora,śrubie do dawki,śrubie głowicy)
- tulejka dzwigni
- tulejki łożyskujace



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości