Strona 1 z 2

Czy są różnice miedzy czesciami vw a seat ?

: wt lis 20, 2007 16:06
autor: Tomek one
Witam jesli ktos jest mi wstanie pomóc to z góry bardzo dziękuje.
Otóż mam dość powarzny problem , z rurą wysokiego cisnienia (czerwoną) tą od IC do turbiny.
Ostatnio wymieniałem w samochodziue turbo silnik ARL ,kupiłem wiec turbine uzywaną od seata ale tez ARL i wszystko pasuje tak jak trzeba tylko jest jeden mały kłopot z tą nieszczesna rurą która jest podpieta do turbo ,poniewarz po dosc mocnym przegazowaniu spada. Zapiecia na ruze są dobre tylko tak jakby jej srednica była zamała ok jakies 2 mm, niechce byc tu aptekażem ale tak to wygląda.Chciałem to sprawdzic wiec pojechałem najpierw do seata a nastepnie do vw,i tam tez mają takie same rury jak moja róznica jest tylko w cenie otóz w seacie kosztuje 350zł a vw 190 zł.Juz nie wiem co robic

: wt lis 20, 2007 22:36
autor: yosef99
Z Twojego opisu nie bardzo rozmumiem, bo piszesz tak jakby rura miała za małą średnicę... a wtedy niepowinna spadać przecież :chytry: raczej powinna ciasniej wchodzić. Dla pewności zmierz średnicę przewody w swoim autku a następnie jedż do sklepu i porównaj z nową. Jeżeli przewód który masz aktualnie założony jest za szeroki to zawsze możesz zastosować półśrodek w postaci np założenia między przewód a turbine kawałka przewpdu o pośredniej średnicy i dobrze ścisnąć opaską. Inaczej pozostaje tylko kupno używanego lub nowego przewodu...

: wt lis 20, 2007 23:14
autor: Tomek one
Witam
Rura wysokiego cisnmienia jest zakonczona metalowym kołnieżem ktury jest wsówany do otworu w spręzarce,a nastepnie mocowany na spinkach.Kołnierz ma troche zamała srednice poniewarz po mocniejszym dodaniu gazu wyskakuje z turbo.W serwisie nie powiedzą mi jaka jest srednica bo nie maja takich danych w komputerze (podobno),żeby sprawdzic muszę zamówic i kupic.

: wt lis 20, 2007 23:43
autor: yosef99
oj to coś z tym serwisem nie tak :chytry: moim zdaniem chcą Cię naciągnąć na koszty...

: wt lis 20, 2007 23:50
autor: Tomek one
Narazie to niewim co jest grane mam 2 rury i zadna nie pasuje a turbo jest orginalne oda ARL-a

: wt lis 20, 2007 23:51
autor: jarorlit
Mam golfa Mk4 z silnikem ASV, a znajomy ma skode Octavie rowniez z silnikiem ASV.
I powiem ze nie ktore czesci sa inne.
Np inny jest przeplywomierz powietrza, wtrysk sterujacy i jeszcz kilka innych rzeczy.
Wiec chyba nie mozna sie sugerowac, ze silnik o danym kodzie ma ten sam osprzet w VW i Seacie.

Jedno pytanie- czy to turbo stare i nowe ma ten sam numer katalogowy na tabliczce znamionowej?

: śr lis 21, 2007 00:48
autor: skubix
Panowie, a czy nie lepiej przed wydaniem pieniędzy na części, paliwo, telefony nie mówiąc o czasie straconym sprawdzić po prostu daną część w ETOS-ie czy w ETCE ??
I będzie po problemie :grin:

Pozdro

: śr lis 21, 2007 09:41
autor: jaro4444
Tomek one pisze:Witam jesli ktos jest mi wstanie pomóc to z góry bardzo dziękuje.
Otóż mam dość powarzny problem , z rurą wysokiego cisnienia (czerwoną) tą od IC do turbiny.
Ostatnio wymieniałem w samochodziue turbo silnik ARL ,kupiłem wiec turbine uzywaną od seata ale tez ARL i wszystko pasuje tak jak trzeba tylko jest jeden mały kłopot z tą nieszczesna rurą która jest podpieta do turbo ,poniewarz po dosc mocnym przegazowaniu spada.
Rury tu i tu są te same. Rura robi wrażenie luźnej bo uszczelnienie i pasowanie następuje w ostatnim odcinku złącza tam gdzie jest uszczelka. Zwracaj uwagę na spręzystą zapinkę przy turbo bo czasem założona jest nie od tego wozu i minimalnie za luźna. Ja w swoim Leonie mam turbo ARL z tą czerwoną rurą i zero problemu :okej:
Co do wypadania to poczytaj tu:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... c3f37b0f3e
jarorlit pisze:Mam golfa Mk4 z silnikem ASV, a znajomy ma skode Octavie rowniez z silnikiem ASV.
I powiem ze nie ktore czesci sa inne.
Np inny jest przeplywomierz powietrza, wtrysk sterujacy i jeszcz kilka innych rzeczy.
W 2002 r. była zmiana np wtrysków sterujących i paru innych rzeczy. Nowe mają kostki z jedną stroną półokrągła a stare kostki są prostokątne. W silniku ASZ np wówczas zastooswano wał od ARL. Więc jeśli są oba wozy z tego samego roku wszystko pasuje P&P. :chytry:

: czw lis 22, 2007 00:42
autor: Tomek one
Witam
naoisałes na forum seata zeby wyginac zaczepy chodzi ci o te trujkątne na kołniezu od rury

[ Dodano: 21 Lis 2007 23:43 ]
Witam
Jaro4444
naoisałes na forum seata zeby wyginac zaczepy chodzi ci o te trujkątne na kołniezu od rury

[ Dodano: 21 Lis 2007 23:44 ]
Postaram sie tak cos pokombinowac ale niewiem sam czy bedzie dobrze

: czw lis 22, 2007 01:15
autor: jaro4444
Tomek ale jak nie poprawisz choć troszkę ortografii to nie będę odpowiadał na Twoje pytania.
Pozdrawiam

: czw lis 22, 2007 10:54
autor: Tomek one
Witam
Ok postaram się wolniej pisać

[ Dodano: 22 Lis 2007 10:52 ]
jaro4444
Tak na marginesie to z tego co przeczytałem na forum seata to te wypadające rury z turbo w seatach to rzecz normalna

: czw lis 22, 2007 15:13
autor: jaro4444
Tomek one pisze:Tak na marginesie to z tego co przeczytałem na forum seata to te wypadające rury z turbo w seatach to rzecz normalna
Normalna we wszystkich autach VAG z szybkozłączkami, tak samo jak cieknący olej na tych połączeniach. Szczególnie jak suszarki dmuchają po 1,7 bara i więcej :bajer:

: czw lis 22, 2007 15:44
autor: cowboy
jaro4444 pisze:Normalna we wszystkich autach VAG z szybkozłączkami,
BTW moim skromnym zdaniem to te szybkozłączki to bardzo kiepski pomysł...

nie ma to jak jedna rura wchodzi na drugą i jest zaciśnieta obejmą.... nie wiem co przyświecało inżynierowi który takie coś wymyślił ?

: czw lis 22, 2007 16:03
autor: jaro4444
cowboy pisze:nie ma to jak jedna rura wchodzi na drugą i jest zaciśnieta obejmą.... nie wiem co przyświecało inżynierowi który takie coś wymyślił ?
Pomysł kiepski ale czas montaży krótszy u złącze pasuje tylko w jednej ustalonej pozycji...