koło zębate pasa rozrządu z wału głównego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aldsta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 19, 2007 11:20
Lokalizacja: warmia i mazury

koło zębate pasa rozrządu z wału głównego

Post autor: aldsta » pn lis 19, 2007 11:37

Przy wymianie paska rozrządu, stwierdziłem wyrobienie klina koła zębatego pasa rozrządu wału silnika.Wymieniłem go. No i się zaczęło. 1- pękła śruba mocująca koło, uszkodziłem rozrząd, remont głowicy i.t.d. Koło znów miało wyrobiony klin. NAPRAWIŁEM, ZAMONTOWAŁEM. Po miesiącu jazdy, stuki w zawór, złe spalanie. I co? Koło, wyrobiony klin. Doradźcie - kocham ten samochód, ale mam już dosyć. Mamona też się kończy.Założone czwarte koło.I ta niepewność co dalej!!! Silnik 1.9TD



Awatar użytkownika
wafel190
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 20:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: wafel190 » pn lis 19, 2007 15:37

Temat wiele razy poruszany
Wystarczy poszukać TU MASZ WSZYSTKO OPISANE

Zostaje ci wyjęcie wału i regeneracja albo kupienie wału od TDI i wymiana albo poszukać speca co natnie wpust na klin z drugiej strony bądź też przerobi pod kółko od TDI i wyrówna czoło wału. Zębatka nowa , śruba koniecznie nowa wkręcana na klej momentem 90Nm + 90stopni i powinno grać

Zapomniełem dodać że przyczyną jest prawdopodobnie zły montaż lub zużyte duże koło pasowe - może mieć bicie i ciągnie za sobą małe kółko zębate ścinając klin.
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 15:40 przez wafel190, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lis 19, 2007 17:03

aldsta pisze:Doradźcie - kocham ten samochód, ale mam już dosyć. Mamona też się kończy.Założone czwarte koło.I ta niepewność co dalej!!! Silnik 1.9TD
Niestety bez wymiany wałka lub bez planowania czoła się nie obejdzie.
Najpierw szukaj zakładu (mechanika ) który potrafi splanować czoło bez wyciagania wału i posiada odpowiedni frez. Ja trafiłem na takiego który mi wymienił wałek ale wtedy koszty ida w góre. Od wymiany mam spokój ( około 30 tys ) i nic sie nie dzieje.
powodzenia


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

aldsta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 19, 2007 11:20
Lokalizacja: warmia i mazury

Post autor: aldsta » pn lis 19, 2007 18:21

Serdeczne dzięki. Spróbuję wymienić jeszcze koło duże, pasowe. Może mi coś pomoże a jak nie to to co mi podpowiedzieli WAFEL 190 i TWARDY. :bigok:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lis 19, 2007 20:32

Cóż mogę pomóc jeśli chodzi o ten przyżąd do planowania to jak pamiętam kosztował 160zł jeśli taki jest to można kupić a póżniej odsprzedać dalej. Kupiec sie znajdzie bo z tym klinem to dużo ludzi ma problem. Koła odrazu nie kupuj bo nie wiadomo czy czasem nie masz dobrego trzeba sprawdzić je na jakiejś maszynie czy ma bicie. Jak będziesz miał już silnik rozebrany to powymieniaj uszczelnienie na wale.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
wafel190
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 20:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: wafel190 » pn lis 19, 2007 20:49

Twardy jeżeli mówisz o frezie do wałów to troszke cena skoczyła FREZ Chyba że masz na myśli jakiś inny wynalazek to podziel sie jak to wygląda i gdzie to kupić w takiej cenie



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lis 19, 2007 21:51

Miałem na myśli ten wynalazek ale ten co widziałem to był za 160 - może był używany.
8 stów to tylko gdzieś do warsztatu , hmm ciekawe ile by kosztowało zrobienie gdzies u znajomego w narzędziowni ???


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lis 20, 2007 00:55

wsadzaj wal od tdi i piernicz ten od td


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości