Strona 1 z 2

Ile mozna wyciagnac z 90PS

: ndz lis 18, 2007 21:46
autor: spek
Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km :crazy: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?

: ndz lis 18, 2007 22:41
autor: lokmen
zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.

: ndz lis 18, 2007 22:50
autor: jaro4444
spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?
Ten konkretny egzeplarz jest z 1998 r. i z dużym prawdopodobieństwem jest to silnik AGR czyli najsłabszy i najmniej podatny na tuning. Sam program ok 112-117KM, wtryski ASV lub 216 + program to ok 130 KM.
Chcesz więcej mocy to podciśnienie do założenia, przeprogramowanie sterownika by sterował turbiną VNT, zmiana turbiny. Jeśli założysz turbo od ASZ lub ARL + 216 da Ci ok 150-155 KM. Dalej już koszta rosną lawinowo.

Jeśli to ALH to sam program = ok.125 KM, wtryski ASV lub 216 + program = ok.140-145 KM, dalej to już wymiana turbiny, FMIC, ....

: pn lis 19, 2007 00:04
autor: mirass
jaro4444 pisze:
spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?
Ten konkretny egzeplarz jest z 1998 r. i z dużym prawdopodobieństwem jest to silnik AGR czyli najsłabszy i najmniej podatny na tuning. Sam program ok 112-117KM, wtryski ASV lub 216 + program to ok 130 KM.
Chcesz więcej mocy to podciśnienie do założenia, przeprogramowanie sterownika by sterował turbiną VNT, zmiana turbiny. Jeśli założysz turbo od ASZ lub ARL + 216 da Ci ok 150-155 KM. Dalej już koszta rosną lawinowo.

Jeśli to ALH to sam program = ok.125 KM, wtryski ASV lub 216 + program = ok.140-145 KM, dalej to już wymiana turbiny, FMIC, ....
jeśli tam siedzi AGR to jedynie co może sie przydać przy dodawaniu koni to sprzęgło - wiele potrafi znieść
ogólnie silniczek przyjemny tyle że turbo na zaworze upustowym

Re: Ile mozna wyciagnac z 90PS

: pn lis 19, 2007 11:34
autor: rob555
spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika
Uwazam ze do 180KM przy prawidlowym traktowaniu nic mu nie bedzie. Powyzej tej granicy moze wystapic problem z uszczelka pod glowica (trzeba dmuchac ponad 1.50bar) ale to tez da sie obejsc.
Problemem natomiast i to w autach nawet lekko zmodzonych staje sie pompa oleju a konkretnie zaworek zwrotny. Juz mialem pare przypadkow (moj AFN takze) ze pompa oleju nie odpuszczala cisnienia i szklanki sie podpieraly. Efekt auto zaczyna kopcic, motor sie trzasc itd..trzeba chwile odczekac i jest OK.
Zazwyczaj to wystepuje po mocnym butowaniu z niskich obrotow na niskim biegu (obroty ida szybko do gory, cisnienie tez i zaworek nie zdarza odpuszczac).
W silnikach gdzie pompa oleju jest lancuszkiem napedzana (ALH ASV AHF i podobne) ten problem jak narazie nie wystepuje.

: pn lis 19, 2007 11:41
autor: Pruszkowiak
lokmen pisze:zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.
Niestety w MK4 już 1Z nie montowali

: pn lis 19, 2007 14:13
autor: Niemiec
mirass pisze:ogólnie silniczek przyjemny tyle że turbo na zaworze upustowym
moze mi ktoś coś więcej o tym napisać?

: pn lis 19, 2007 14:15
autor: rob555
Niemiec pisze: moze mi ktoś coś więcej o tym napisać?
Regulowanie cisnienia w turbinie odbywa sie przez bypass czyli gdy jest go za duzo, spaliny omijaja wirnik wydechowy co automatycznie zmniejsza cisnienie.
Zaleta tych turbin jest ich mala awaryjnosc i brak problemow z uperdliwymi kierownicami

: pn lis 19, 2007 14:20
autor: Niemiec
czyli ile taka moja turbinka może napompować?
Ja mam AGRa i planowałem zrobić FIMAC, założyć 216 i dopiero zestroić. Ile po tym moge mieć? Czy lepiej zrobić coś innego?

: pn lis 19, 2007 19:25
autor: mike102
lokmen pisze:zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.
czyli max. ile? tak z ciekawosci pytam

: pn lis 19, 2007 20:01
autor: rob555
Niemiec pisze:czyli ile taka moja turbinka może napompować?
Ja mam AGRa i planowałem zrobić FIMAC, założyć 216 i dopiero zestroić. Ile po tym moge mieć? Czy lepiej zrobić coś innego?
Jak motorownia zdrowa to 140KM na takim zestawie sie da spokojnie

: pn lis 19, 2007 21:03
autor: Niemiec
rob555 to ile takie turbo z AGRa powinno pompować? Planuje też zamontować wskaznik ciśnienia (i podciśnienia) doładowania. Ile to powinno wskazać?

: pt mar 19, 2010 13:00
autor: showtime
Odgrzebie troszke temat.

Mam 1,9 AGR 90 KM. Zabawę z silnikiem chcialbym zaczac od wymiany turbiny na ASZ 130 KM. Można takie turbo dostać już od 800 zł i od tego bym zaczął dłubanie w aucie. Moje pytanie polega na tym jak wiele jest przeróbek i z jakimi kosztami wiaze sie podłączenie tej nowej turbawki w moim aucie i co krok po kroku trzeba zrobic zeby to zestroic.

Chcialbym sie narazie wstrzymac z programem i poczekac jeszcze na wtryski. Ile moze mi dac sama wymiana turbo?

A moze program jest konieczny przy wymianie turbo? Prosze o info od osób ktore naprawde mają pojęcie w temacie.

Dzięki

: pt mar 19, 2010 14:05
autor: Exted
To ja tez sie podepne pod temat.
Silniczek mam jak w profilu, ile kosztuje sam mod programowy bez zmiany turbo i czy jest ktos ze swietokrzyskiego kto to robi?