Ile mozna wyciagnac z 90PS

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ile mozna wyciagnac z 90PS

Post autor: spek » ndz lis 18, 2007 21:46

Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km :crazy: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?
Ostatnio zmieniony ndz lis 18, 2007 21:56 przez spek, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz lis 18, 2007 22:41

zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 18, 2007 22:50

spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?
Ten konkretny egzeplarz jest z 1998 r. i z dużym prawdopodobieństwem jest to silnik AGR czyli najsłabszy i najmniej podatny na tuning. Sam program ok 112-117KM, wtryski ASV lub 216 + program to ok 130 KM.
Chcesz więcej mocy to podciśnienie do założenia, przeprogramowanie sterownika by sterował turbiną VNT, zmiana turbiny. Jeśli założysz turbo od ASZ lub ARL + 216 da Ci ok 150-155 KM. Dalej już koszta rosną lawinowo.

Jeśli to ALH to sam program = ok.125 KM, wtryski ASV lub 216 + program = ok.140-145 KM, dalej to już wymiana turbiny, FMIC, ....
Ostatnio zmieniony ndz lis 18, 2007 22:52 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn lis 19, 2007 00:04

jaro4444 pisze:
spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika planuje kupić coś takiego tylko jak dla mnie to trochę za mało te 90km http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3765970

Warto robić CHIP czy może lepiej szukać coś z innym silnikiem ?
Ten konkretny egzeplarz jest z 1998 r. i z dużym prawdopodobieństwem jest to silnik AGR czyli najsłabszy i najmniej podatny na tuning. Sam program ok 112-117KM, wtryski ASV lub 216 + program to ok 130 KM.
Chcesz więcej mocy to podciśnienie do założenia, przeprogramowanie sterownika by sterował turbiną VNT, zmiana turbiny. Jeśli założysz turbo od ASZ lub ARL + 216 da Ci ok 150-155 KM. Dalej już koszta rosną lawinowo.

Jeśli to ALH to sam program = ok.125 KM, wtryski ASV lub 216 + program = ok.140-145 KM, dalej to już wymiana turbiny, FMIC, ....
jeśli tam siedzi AGR to jedynie co może sie przydać przy dodawaniu koni to sprzęgło - wiele potrafi znieść
ogólnie silniczek przyjemny tyle że turbo na zaworze upustowym


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ile mozna wyciagnac z 90PS

Post autor: rob555 » pn lis 19, 2007 11:34

spek pisze:Mam takie krótkie pytanko ile mogę wyciągnąć z wersji 90km tak żeby było bezpiecznie dla silnika
Uwazam ze do 180KM przy prawidlowym traktowaniu nic mu nie bedzie. Powyzej tej granicy moze wystapic problem z uszczelka pod glowica (trzeba dmuchac ponad 1.50bar) ale to tez da sie obejsc.
Problemem natomiast i to w autach nawet lekko zmodzonych staje sie pompa oleju a konkretnie zaworek zwrotny. Juz mialem pare przypadkow (moj AFN takze) ze pompa oleju nie odpuszczala cisnienia i szklanki sie podpieraly. Efekt auto zaczyna kopcic, motor sie trzasc itd..trzeba chwile odczekac i jest OK.
Zazwyczaj to wystepuje po mocnym butowaniu z niskich obrotow na niskim biegu (obroty ida szybko do gory, cisnienie tez i zaworek nie zdarza odpuszczac).
W silnikach gdzie pompa oleju jest lancuszkiem napedzana (ALH ASV AHF i podobne) ten problem jak narazie nie wystepuje.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn lis 19, 2007 11:41

lokmen pisze:zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.
Niestety w MK4 już 1Z nie montowali



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn lis 19, 2007 14:13

mirass pisze:ogólnie silniczek przyjemny tyle że turbo na zaworze upustowym
moze mi ktoś coś więcej o tym napisać?


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lis 19, 2007 14:15

Niemiec pisze: moze mi ktoś coś więcej o tym napisać?
Regulowanie cisnienia w turbinie odbywa sie przez bypass czyli gdy jest go za duzo, spaliny omijaja wirnik wydechowy co automatycznie zmniejsza cisnienie.
Zaleta tych turbin jest ich mala awaryjnosc i brak problemow z uperdliwymi kierownicami


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn lis 19, 2007 14:20

czyli ile taka moja turbinka może napompować?
Ja mam AGRa i planowałem zrobić FIMAC, założyć 216 i dopiero zestroić. Ile po tym moge mieć? Czy lepiej zrobić coś innego?


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

mike102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sie 20, 2007 19:04
Lokalizacja: WR

Post autor: mike102 » pn lis 19, 2007 19:25

lokmen pisze:zależy jaki silnik (model) jesli 1z to nawet sporo. Wszystko zalezy od zasobów Twojego portfela i potrzeb.
czyli max. ile? tak z ciekawosci pytam



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lis 19, 2007 20:01

Niemiec pisze:czyli ile taka moja turbinka może napompować?
Ja mam AGRa i planowałem zrobić FIMAC, założyć 216 i dopiero zestroić. Ile po tym moge mieć? Czy lepiej zrobić coś innego?
Jak motorownia zdrowa to 140KM na takim zestawie sie da spokojnie


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn lis 19, 2007 21:03

rob555 to ile takie turbo z AGRa powinno pompować? Planuje też zamontować wskaznik ciśnienia (i podciśnienia) doładowania. Ile to powinno wskazać?


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pt mar 19, 2010 13:00

Odgrzebie troszke temat.

Mam 1,9 AGR 90 KM. Zabawę z silnikiem chcialbym zaczac od wymiany turbiny na ASZ 130 KM. Można takie turbo dostać już od 800 zł i od tego bym zaczął dłubanie w aucie. Moje pytanie polega na tym jak wiele jest przeróbek i z jakimi kosztami wiaze sie podłączenie tej nowej turbawki w moim aucie i co krok po kroku trzeba zrobic zeby to zestroic.

Chcialbym sie narazie wstrzymac z programem i poczekac jeszcze na wtryski. Ile moze mi dac sama wymiana turbo?

A moze program jest konieczny przy wymianie turbo? Prosze o info od osób ktore naprawde mają pojęcie w temacie.

Dzięki


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » pt mar 19, 2010 14:05

To ja tez sie podepne pod temat.
Silniczek mam jak w profilu, ile kosztuje sam mod programowy bez zmiany turbo i czy jest ktos ze swietokrzyskiego kto to robi?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości