Dziwnie pali ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Valdi1104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 28, 2005 09:42
Lokalizacja: Lublin

Dziwnie pali ALH

Post autor: Valdi1104 » ndz lis 18, 2007 19:57

Witam wszystkich i pozdrawiam!
Przedstawię wam mój problem:
Otóż kupiłem Golfa IV TDI 90PS, silnik ALH i miał problem z zapaleniem i to bez względu czy byl zimny czy cieply trzeba bylo go krecić minimum 5 sek.
Zaprowadziłem auto do zakładu zajmującego się naprawą tylko diesli (podobno najlepszy w okolicy). Sprawdzili wszystko i okazalo sie ze walniety czujnik temp. ale po wymianie nie pomoglo i stwierdzili ze konieczna jest korekcja dawki rozruchowej w sterowniku.
Po tej operacji dosc kosztownej (700 zł!!!) nastąpila poprawa, tzn. gdy samochod jest cieply pali na dotyk, jednak gdy postoi przez noc musze go krecic ok 3-4 sekund i jak zapali to przez chwile wydobywa sie siwy dymek. Zauważylem tez ze im jest zimniej tym lepiej pali (jak świece dłużej podgrzeją to pali dobrze), najgorzej jest przy ok 5-10st jak świece nie grzeją.
Mechanicy powiedzieli mi ze pompa i wtryskiwacze sa super, kąt wtrysku ok, świece wymienione na nowe beru, czujnik temp. wymieniony, nie widać powietrza w układzie zasilania. Powiedzieli mi ze przyczyną jest zbyt niskie cisnienie sprężania w cylindrach (wyszło 24,26,26,28 bar).
Co wy na to czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna? Przypominam ze auto jak jest cieple pali na dotyk, jak jest temp. na minusie tez pali dobrze. Przebieg 160000 km, olej 5W40 (nie bierze oleju). Zauważylem ze chyba tez rozrusznik nie kręci tak jak powinien, moze jest troche zakatowany tym wczesniejszym kręceniem?
Czekam na odp. ,pozdrawiam



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 18, 2007 20:43

Korekcja dawki rozruchowej kosztuje znacznie mniej :chytry:
Sprężanie nie najlepsze ale powinien jeszcze palić bez problemu.
Sprawdzić trzeba statyczny kąt wtrysku i wtryskiwacze czy nie leją - jak Ci sprawdzali te sprawy VAG-iem i na stole wtryski czy tylko na oko?
Świece masz nowe, wina padniętej pompy to raczej nie jest bo wówczas nie palił by dobrze na ciepło.
Sprawdzić jeszcze trzeba rozrusznik, ale to po tym jak już sprawdzisz kąt wtrysku i wtryskiwacze.
Nie przybywa Ci oleju - czyli paliwo nie przedostaje się przez pierścienie do oleju?


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Valdi1104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 28, 2005 09:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Valdi1104 » ndz lis 18, 2007 21:13

jaro4444 dzięki za porady. Może faktycznie trzeba jeszcze raz sprawdzic kąt wtrysku.
Auto naprawde chodzi super,cicho, nie kopci, spalanie 5,5-6,5l/100 tylko ten problem z paleniem. Moze ktoś mi poleci dobrego mechanika w Lublinie lub w okolicach, zeby mi to sprawdzil. Dodam ze diagnostyke i korekcje robili mi u Wolińskiego w Wierzchowiskach.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Dziwnie pali ALH

Post autor: mirass » pn lis 19, 2007 00:07

sporo jak za dawki...ciśnienie masz marne - poniżej 25 pojawia sie problem z rozruchem zminego silnika
podejrzewam ze skoro oleju nie łyka, to przyczyna siedzi w głowicy

cena za dawkę - no comments


www.vagtune.pl tel. 502730289

QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » śr lis 21, 2007 03:35

Witam....no to mam identyczne objawy jak u kolegi w identycznym aucie tez z ALH...ja pomiaru cisnienia jeszcze nie robiłem...wymienilem filtr paliwa na Oryginal wraz z zaworkiem na filtrze...lada dzien wepne jeszcze reczna pompke z zaworkiem zwrotnym na zasilaniu pompy bo objaw identyczny jakby paliwo schodziło przez noc.....ale pęcherzy z powietrzem w wężyku nie ma....odpiecie czujnika temp. na zimnym silniku co powoduje oczywiscie grzanie swiec na full nic nie pomaga...wystarczy ze odpali na 3sekundy i jak go zgasze wtedy odpala od strzału...kąt wtrysku ustawiony prawidłowo...swiece oczywiscie nowe....jak odpali to troche poprzebiera przez chwile...przebieg auta to w tej chwili 190tys. 98rok...korekcja dawki startowej z chipem wykonana ;)...męczy mnie juz to odpalanie od dłuzszego czasu bo qrde wstyd jak odpalam...jak założe zaworek zwrotny to wtedy wyeliminuje kolejną rzecz jaką jest schodzenie paliwa z pompy....

Czy ktoś dysponuje 100% danymi od jakiej temp. zaczynają grzać swiece i dodatkowe swiece grzania płynu?...od 5C ??......i czy przy tej samej temperaturze Klimatronik sie już nie włączy?...


QBAelectric

pasterz81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 10:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: pasterz81 » śr lis 21, 2007 12:25

Witam. Również mam Golfa IV 1.9 TDI z silnikiem ALH i ten sam problem co przedmówca. Rano (0 do -5 st C) rzeczywiście troche wstyd bo trzeba odrobine dłużej pokręcic rozrusznikiem (ok 4 sekund) żeby zaskoczył po czym niby zaskoczy ale przez około 2s jeszcze jakis niezdecydowany i trochę się trzęsie. Najgorsze te poranne odpalanie, bo później wieczorem nawet jak stoi około 8-10 h (koniec pracy) mimo mrozu odpala od dosłownie muśnięcia kluczykiem.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr lis 21, 2007 12:30

QBAelectric pisze:dodatkowe swiece grzania płynu?
działa jak dasz max temp., nawiew na 4 bieg i ustawisz nawiew na szybę.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

arkoy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arkoy » pt lis 21, 2008 16:31

jaro4444 dzięki za porady. Może faktycznie trzeba jeszcze raz sprawdzic kąt wtrysku.
Auto naprawde chodzi super,cicho, nie kopci, spalanie 5,5-6,5l/100 tylko ten problem z paleniem. Moze ktoś mi poleci dobrego mechanika w Lublinie lub w okolicach, zeby mi to sprawdzil. Dodam ze diagnostyke i korekcje robili mi u Wolińskiego w Wierzchowiskach.
Podjedź do Tomasza Bednarczyka
Matczyn 10



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości