"Cyknięcie" świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

"Cyknięcie" świec żarowych

Post autor: akwarysta » czw lis 15, 2007 21:52

Witam,

Kiedyś miałem Jette i tam jak świece się nagrzały to gasła kontrolka i było słychać takie "cykniecie" i bez problemu autko odpalało. Teraz mam znowu klekota :grin: i tutaj tak nie ma, tzn. nie słychać tego "cyknięcia". nie wiem czy tak powinno być czy nie, w końcu to inne silniki i ponad 10 lat różnicy w rocznikach. Temperatura spada już poniżej zera i autko odpala, czasem nawet się świece nie zapalają. Nie jest to chyba normalne ?



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » czw lis 15, 2007 22:07

cześć

u mnie cykaja ale wtedy to znaczy że się już wyłączyły



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lis 15, 2007 22:14

Normalka temat wałkowanyz 10 tys razy wystarczy poszukac . Świece w AAZ grzeja do temp. silnika 68st lub 2,5 min po odpaleniu silnika - zależy co bedzie szybcjiej wtedy jest cykniecie i lekko obrotki sie podnosza. A z kontrolka to normalne - czytaj niżej. Wg mnie temat do zamknięcia.

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2007 22:17 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 15, 2007 22:14

Całkowicie normalne.
U Ciebie układ podgrzewania świec jest powiązany z włącznikiem sygnalizującym zamknięcie drzwi;
otwarcie i zamknięcie drzwi powoduję już grzanie świec Dlatego kontrolka się nieświeci a auto normalnie odpala.
A co do cyknięcia to jest ono opuźnione o około 10s po zgaśnięciu kontroki świec.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lis 15, 2007 22:27

arek wamej pisze:Całkowicie normalne.
U Ciebie układ podgrzewania świec jest powiązany z włącznikiem sygnalizującym zamknięcie drzwi;
otwarcie i zamknięcie drzwi powoduję już grzanie świec Dlatego kontrolka się nieświeci a auto normalnie odpala.
A co do cyknięcia to jest ono opuźnione o około 10s po zgaśnięciu kontroki świec.
Tu sie zgodze z tym ze jak nie odpalisz to kontrolka zgasnie i po około 10 sekundach jest cykniecie, ale jak kontrolka zgasnie i odpalisz autko to cykniecie jest jak wyzej pisałem przy temp. 68st -silnika lub po 2,5 min po odpaleniu zależy co bedzie szybciej. Czasami silnik ma temp np. po postoju 60st wiec swiece zadziałaja ale wyłącza sie przy temp. 68st czyli szybko. Jak jest zimny po nocy to zanim silnik osiagnie 68st minie troche czasu wiec jest tez czasomierz który je po 2,5 min wyłączy chyba ze wczesniej silnik osiagnie te 68st. Latem bedzie szybciej temp. zima czas. Zrobione to po to zeby spaliny były czystrze ( chodzi o czas grzania )i zeby swiece za długo nie grzały- zależnosc temperaturowa i czasowa



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » pt lis 16, 2007 02:04

Świece nie cykają ;) To cyka przekaźnik podający napięcie do nich.



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » pt lis 16, 2007 10:26

ja widze wyrazna roznice w swieceniu lampek w srodku z rana- jak zamkne dzrzwi to przygasaja...
czyli mam podgrzewanie wstepne, ktore przed wlozeniem kluczyka podgrzewa troszke?
podepne miernik pod swiece i z ciekawosci sprawdze co tam sie dzieje i jak dlugo...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 168 gości