Strona 1 z 1

świece żarowe - 4 pytania ( rodzaje / sprawdzanie / wymiana)

: wt lis 13, 2007 21:09
autor: Nodle
Mam klika pytań związanych ze świecami żarowymi. Chcę wymienić ponieważ od ostatnich mrozów po zimnej nocy pali dopiero po ok. 6-10sek kręcenia. Jestem laikiem i mam pytania:

1) wszystkie 4 świece są takie same? czy jedna jest inna? bo np. w InterCarsie są do mojego golfa dwa rodzaje, BOSCH: 0 250 202 022 lub 0 250 201 036 (dwa razy droższa!).

2) jak sprawdzić czy/ile świec padło? omomierzem zewrzeć główkę świecy z plusem(+) na aku. i jeśli jest jakaś większa rezystancja to świeca jest ok?

3) wymieniać komplet świec czy tylko niedziałającą(e)?

4) czy wymiana jest trudna? da sie bez jakiś specjalnych kluczy? czy może sobie darować i od razu do mechanika?

Dzięki :)

: wt lis 13, 2007 22:15
autor: Grześko
Ad 1. Tak. Są takie same.
Ad 2. Najlepiej wykręcić i na krótko podpiąć pod akumulator, jak po 3-4 sekundach będzie czerwona to jest OK.
Ad 3. Ja wymieniłbym wszystkie.
Ad. 4 Klucz 10 rurkowa, lub nasadka 10 z przedłużką.

[ Dodano: 13 Lis 2007 21:17 ]
Nodle pisze:omomierzem zewrzeć główkę świecy z plusem(+) na aku. i jeśli jest jakaś większa rezystancja to świeca jest ok?
Raczej tak nie da rady bo chcesz zmierzyć opór na zaciskach których będzie 12 V.
Ewentualnie zmierz między masą i główką świecy. Ale najlepiej wykręć i podaj napięcie na świecę.

Re: świece żarowe - 4 pytania ( rodzaje / sprawdzanie / wymi

: wt lis 13, 2007 22:43
autor: matikdalik
Nodle pisze: 1) wszystkie 4 świece są takie same? czy jedna jest inna? bo np. w InterCarsie są do mojego golfa dwa rodzaje, BOSCH: 0 250 202 022 lub 0 250 201 036 (dwa razy droższa!).
2) jak sprawdzić czy/ile świec padło? omomierzem zewrzeć główkę świecy z plusem(+) na aku. i jeśli jest jakaś większa rezystancja to świeca jest ok?
3) wymieniać komplet świec czy tylko niedziałającą(e)?
4) czy wymiana jest trudna? da sie bez jakiś specjalnych kluczy? czy może sobie darować i od razu do mechanika?

Dzięki :)
ad 1. Po przegrzebaniu sieci, wyszło mi, że ludzie polecają BERU lub NGK - kupiłem te ostatnie Y-732U D-POWER-4 (jakieś 130pln za komplet)

ad 2. Najprościej zdejmij z nich kable, i sprawdź świece omomierzem do masy te nowe miały około 1-1,5ohm, moje stare, trafione, około 50 do 100kohm

ad 3. Wymień komplet, prądy będą się równo rozkładać, a tak niedługo może paść następna.

ad 4. Proste, zdejmujesz pokrywę plastikową z silnika i wszystko widać, skala trudności narasta (patrząc od przodu na silnik) od lewej do prawej - pierwsze 2 wykręcisz za pomocą prawie każdego nasadowego klucza '10' następne albo z małą nasadką, ale lepiej kluczem rurkowym. Jak nie masz to może uda Ci się zaklepać rurkę na taki rozmiar. Wydaje mi się, że na ciepłym silniku łatwiej je wykręcić, aha, wyczyść najpierw gniazda bo dosyć dużo syfu tam się zbiera. Niektórzy odłączają wtryski żeby się dostać do świec, ale jak masz dobry klucz to uda się bez tego. Czas pracy, jeżeli nie ma problemów to jakieś 20-30min. Moim zdaniem spróbuj sam, jak nie pójdzie ruszyć to zawsze zdążysz dojechać do 'pana kazia'

maciek

: sob lis 17, 2007 15:02
autor: Nodle
dziś wziąłem sie za te świece... właśnie złamałem drugi klucz. Najpierw rurkowy później nasadowy :( masakryczne są zapieczone - czy to normalne?

(autko mam rok, od tego czasu nie wymieniałem świec, wcześniejszy właściciel niewiadoma).

Popsikałem WD-40 ale nie pomogło

: sob lis 17, 2007 21:29
autor: woojas25
ja wczoraj wymienialem ngk y732u ok 30 okn szt wszystko pieknie sie odkreca dostep dobry wymieniłem bo miałem jeszcze chyba orginał a mamnajechane 330 tys