Strona 1 z 3

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

: pt lis 09, 2007 14:03
autor: rojbert
Witajcie
Wiem ze temat ten był już kila razy poruszany na forum ale sytuacja zmusza mnie do napisania jeszcze raz.
Proszę o pomoć gdyż nie wiem co mam zrobić
sytuacja wyglaa tak, że gdy silnik jest zimny lub poniżej 90'C to pali bezproblemowo, natomiast gdy jest rozgrzany to niestety nie chce odpalić i trzba go trzymac kilka kilkanaście sekund na rozruchu aby zaskoczył. zdarza się czasami ze nie chce zaskoczyć wogóle i trzeba odczekać aby zaskoczył
byłem u kilku fachowców i generalnie mechanicy mówią ze to wina elektryki a elektrycy ze to wina mechaniki.
jakie sa wasze opinie na ten temat, co zrobić aby sie pozbyć tego problemu ??

: pt lis 09, 2007 14:43
autor: aadasiek
a może masz złe ustawienie pompy wtryskowej zły kont wtrysku?
taki przypadek tez jest możliwy odwrotność a mianowicie na zimnym pali a na ciepłym ma problemy

: pt lis 09, 2007 14:50
autor: rojbert
aadasiek pisze:a może masz złe ustawienie pompy wtryskowej zły kont wtrysku?
taki przypadek tez jest możliwy odwrotność a mianowicie na zimnym pali a na ciepłym ma problemy
spotkałem sie z kilkoma wersjami:
ze pompa paliwa jest juz podjechana
ze ustawienia kompa mogą być złe

ale generalnie nie wiem gdzie sie udać i co robić bo coraz ciężej pali i początowo mżna było z tym jakoś żyć ale traz najwyższy czas coś zmienić

: pt lis 09, 2007 15:10
autor: aadasiek
każdy porządny zakład sprawdzi ci ustawienia pompy koszt max do 100zł
nie znam twoich okolic może spróbuj zarzucić pytanie na Twojej Grupie Regionalnej
powodzenia

: pt lis 09, 2007 15:14
autor: rojbert
aadasiek pisze:każdy porządny zakład sprawdzi ci ustawienia pompy koszt max do 100zł
nie znam twoich okolic może spróbuj zarzucić pytanie na Twojej Grupie Regionalnej
powodzenia
wielkie dzięki za pomoc, poczekam jeszcze na opinie innych użytkowników

: pt lis 09, 2007 17:44
autor: grinio
Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu :)

Re: Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

: pt lis 09, 2007 19:13
autor: mirass
rojbert pisze:Witajcie
Wiem ze temat ten był już kila razy poruszany na forum ale sytuacja zmusza mnie do napisania jeszcze raz.
Proszę o pomoć gdyż nie wiem co mam zrobić
sytuacja wyglaa tak, że gdy silnik jest zimny lub poniżej 90'C to pali bezproblemowo, natomiast gdy jest rozgrzany to niestety nie chce odpalić i trzba go trzymac kilka kilkanaście sekund na rozruchu aby zaskoczył. zdarza się czasami ze nie chce zaskoczyć wogóle i trzeba odczekać aby zaskoczył
byłem u kilku fachowców i generalnie mechanicy mówią ze to wina elektryki a elektrycy ze to wina mechaniki.
jakie sa wasze opinie na ten temat, co zrobić aby sie pozbyć tego problemu ??
dawka do korekty w sofcie

: ndz lis 11, 2007 10:24
autor: rojbert
grinio pisze:Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu :)
a jak bede próbował zapalić bez czujnika to w kompie sie jakies błędy nie pojawią ??

: ndz lis 11, 2007 10:40
autor: grinio
Nie nic się nie pojawi a będziesz miał wtedy jasność czy to wina dawki rozruchowej czy coś innego
Pozdrawiam

: ndz lis 11, 2007 18:26
autor: makeć
grinio pisze:Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu
obstawiam podobnie jak kolega... czyli czujnik temperatury chłodziwa, nie wiem gdzie dokładnie się on u Ciebie znajduje ,gdzieś przy bloku w pobliżu termostatu.
masz komputer (vaga) by go podłączyć ?? po odłączeniu w głównym sterowniku powinien pojawić się błąd czujnika G62 a jeśli masz go uszkodzony to i tak go masz więc rób jak kolega wyżej radzi, zdejmuj wtyczkę i odpalaj, taki czujnik w serwisie kosztuje coś koło 50 pln, jak byś go wymieniał to zaopatrz się w około 2 litry płynu.pozdrawiam
ps.jeśli dobrze pamiętam to błąd czujnika w pamięci komputera pozostaje i trzeba go wykasować.

: ndz lis 11, 2007 20:22
autor: grinio
Podejżewam że wymiana czujnika nie wpłynie na poprawe rozruchu na ciepło. Miałem to samo czujnik wymieniłem i nic sie nie zmieniło, ale dzięki temu zabiegowi można sprawdzić czy winna za to odpalanie jest dawka rozruchowa. Jeżeli tak to najprościej zrobić korekte dawki w sofcie u jakiegoś tunera. Ja zrobiłem sobie taki mały układ który oszukuje ECU przed i w czasie rozruchu i podaje temperature silnika obniżoną do około 30*C. Opisałem to w podpiętych i u mnie sprawuje się świetnie :bajer:


Pozdrawiam

: ndz lis 11, 2007 21:22
autor: rojbert
grinio pisze:Podejżewam że wymiana czujnika nie wpłynie na poprawe rozruchu na ciepło. Miałem to samo czujnik wymieniłem i nic sie nie zmieniło, ale dzięki temu zabiegowi można sprawdzić czy winna za to odpalanie jest dawka rozruchowa. Jeżeli tak to najprościej zrobić korekte dawki w sofcie u jakiegoś tunera. Ja zrobiłem sobie taki mały układ który oszukuje ECU przed i w czasie rozruchu i podaje temperature silnika obniżoną do około 30*C. Opisałem to w podpiętych i u mnie sprawuje się świetnie :bajer:


Pozdrawiam
odłączenie czujnika temp. nic nie daje :(
z tego co sie dowiedziaem od innnego znajomego wina leży po stronie pompy (regeneracja około 1000zł więc nie wchodzi w grę) a mozna to obejsc za pomocą jakiegoś ustrojstwa elektronicznego który zakłamuje informację w kompie

co sądziecie o tej teorii ??

: ndz lis 11, 2007 22:03
autor: grinio
A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam

: wt lis 13, 2007 20:37
autor: rojbert
grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw