Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: rojbert » pt lis 09, 2007 14:03

Witajcie
Wiem ze temat ten był już kila razy poruszany na forum ale sytuacja zmusza mnie do napisania jeszcze raz.
Proszę o pomoć gdyż nie wiem co mam zrobić
sytuacja wyglaa tak, że gdy silnik jest zimny lub poniżej 90'C to pali bezproblemowo, natomiast gdy jest rozgrzany to niestety nie chce odpalić i trzba go trzymac kilka kilkanaście sekund na rozruchu aby zaskoczył. zdarza się czasami ze nie chce zaskoczyć wogóle i trzeba odczekać aby zaskoczył
byłem u kilku fachowców i generalnie mechanicy mówią ze to wina elektryki a elektrycy ze to wina mechaniki.
jakie sa wasze opinie na ten temat, co zrobić aby sie pozbyć tego problemu ??



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt lis 09, 2007 14:43

a może masz złe ustawienie pompy wtryskowej zły kont wtrysku?
taki przypadek tez jest możliwy odwrotność a mianowicie na zimnym pali a na ciepłym ma problemy



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » pt lis 09, 2007 14:50

aadasiek pisze:a może masz złe ustawienie pompy wtryskowej zły kont wtrysku?
taki przypadek tez jest możliwy odwrotność a mianowicie na zimnym pali a na ciepłym ma problemy
spotkałem sie z kilkoma wersjami:
ze pompa paliwa jest juz podjechana
ze ustawienia kompa mogą być złe

ale generalnie nie wiem gdzie sie udać i co robić bo coraz ciężej pali i początowo mżna było z tym jakoś żyć ale traz najwyższy czas coś zmienić



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt lis 09, 2007 15:10

każdy porządny zakład sprawdzi ci ustawienia pompy koszt max do 100zł
nie znam twoich okolic może spróbuj zarzucić pytanie na Twojej Grupie Regionalnej
powodzenia



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » pt lis 09, 2007 15:14

aadasiek pisze:każdy porządny zakład sprawdzi ci ustawienia pompy koszt max do 100zł
nie znam twoich okolic może spróbuj zarzucić pytanie na Twojej Grupie Regionalnej
powodzenia
wielkie dzięki za pomoc, poczekam jeszcze na opinie innych użytkowników



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt lis 09, 2007 17:44

Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu :)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: mirass » pt lis 09, 2007 19:13

rojbert pisze:Witajcie
Wiem ze temat ten był już kila razy poruszany na forum ale sytuacja zmusza mnie do napisania jeszcze raz.
Proszę o pomoć gdyż nie wiem co mam zrobić
sytuacja wyglaa tak, że gdy silnik jest zimny lub poniżej 90'C to pali bezproblemowo, natomiast gdy jest rozgrzany to niestety nie chce odpalić i trzba go trzymac kilka kilkanaście sekund na rozruchu aby zaskoczył. zdarza się czasami ze nie chce zaskoczyć wogóle i trzeba odczekać aby zaskoczył
byłem u kilku fachowców i generalnie mechanicy mówią ze to wina elektryki a elektrycy ze to wina mechaniki.
jakie sa wasze opinie na ten temat, co zrobić aby sie pozbyć tego problemu ??
dawka do korekty w sofcie


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » ndz lis 11, 2007 10:24

grinio pisze:Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu :)
a jak bede próbował zapalić bez czujnika to w kompie sie jakies błędy nie pojawią ??



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » ndz lis 11, 2007 10:40

Nie nic się nie pojawi a będziesz miał wtedy jasność czy to wina dawki rozruchowej czy coś innego
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » ndz lis 11, 2007 18:26

grinio pisze:Spróbuj na nagrzanym silniku odpiąć wtyczke od czujnika temp ( jest na wężu wchodzącym do głowicy) i zapalić. Powinien złapać z półobrotu
obstawiam podobnie jak kolega... czyli czujnik temperatury chłodziwa, nie wiem gdzie dokładnie się on u Ciebie znajduje ,gdzieś przy bloku w pobliżu termostatu.
masz komputer (vaga) by go podłączyć ?? po odłączeniu w głównym sterowniku powinien pojawić się błąd czujnika G62 a jeśli masz go uszkodzony to i tak go masz więc rób jak kolega wyżej radzi, zdejmuj wtyczkę i odpalaj, taki czujnik w serwisie kosztuje coś koło 50 pln, jak byś go wymieniał to zaopatrz się w około 2 litry płynu.pozdrawiam
ps.jeśli dobrze pamiętam to błąd czujnika w pamięci komputera pozostaje i trzeba go wykasować.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » ndz lis 11, 2007 20:22

Podejżewam że wymiana czujnika nie wpłynie na poprawe rozruchu na ciepło. Miałem to samo czujnik wymieniłem i nic sie nie zmieniło, ale dzięki temu zabiegowi można sprawdzić czy winna za to odpalanie jest dawka rozruchowa. Jeżeli tak to najprościej zrobić korekte dawki w sofcie u jakiegoś tunera. Ja zrobiłem sobie taki mały układ który oszukuje ECU przed i w czasie rozruchu i podaje temperature silnika obniżoną do około 30*C. Opisałem to w podpiętych i u mnie sprawuje się świetnie :bajer:


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » ndz lis 11, 2007 21:22

grinio pisze:Podejżewam że wymiana czujnika nie wpłynie na poprawe rozruchu na ciepło. Miałem to samo czujnik wymieniłem i nic sie nie zmieniło, ale dzięki temu zabiegowi można sprawdzić czy winna za to odpalanie jest dawka rozruchowa. Jeżeli tak to najprościej zrobić korekte dawki w sofcie u jakiegoś tunera. Ja zrobiłem sobie taki mały układ który oszukuje ECU przed i w czasie rozruchu i podaje temperature silnika obniżoną do około 30*C. Opisałem to w podpiętych i u mnie sprawuje się świetnie :bajer:


Pozdrawiam
odłączenie czujnika temp. nic nie daje :(
z tego co sie dowiedziaem od innnego znajomego wina leży po stronie pompy (regeneracja około 1000zł więc nie wchodzi w grę) a mozna to obejsc za pomocą jakiegoś ustrojstwa elektronicznego który zakłamuje informację w kompie

co sądziecie o tej teorii ??



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » ndz lis 11, 2007 22:03

A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » wt lis 13, 2007 20:37

grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 199 gości