Strona 1 z 3

Wtryski AHF

: czw lis 08, 2007 21:38
autor: Ceglarz
Witam
Czy wtryski AHF są takie same jak w ASV. Chodzi mi o montaż takich w ALE celu poprawy osiągów.

: czw lis 08, 2007 22:23
autor: jaro4444
Ceglarz pisze:Czy wtryski AHF są takie same jak w ASV. Chodzi mi o montaż takich w ALE celu poprawy osiągów.
Nie są takie same bo mają inne ciśnienia otwarcia. AHF 190/300 barów, ASV 220/300 braów. W obu są otworki 0.205mm. Generalnie na ASV osiąga się wyższe moce bez dymu.

: czw lis 08, 2007 22:26
autor: Ceglarz
Czyli nie warto pchać się w to? a może lepsze to jak z AFNa?

: czw lis 08, 2007 22:28
autor: jaro4444
Ceglarz pisze:a może lepsze to jak z AFNa?
To jest dokładnie to samo co AFN ;)

: czw lis 08, 2007 22:31
autor: Ceglarz
za 550zł sa takie wtryskina miejscu o małym przebiegu coś niewiele ponad 100 tkm. Warto by to kupić?

: czw lis 08, 2007 22:33
autor: Grześko
jaro4444 pisze:To jest dokładnie to samo co AFN
Chyba jednak trochę lepsze bo AFN ma otwarcie 190/300 barów i po założeniu na próbę wtrysków ASV zamiast moich AFNów moc wzrosła około 8KM a moment około 15Nm na serii.

: czw lis 08, 2007 22:33
autor: jaro4444
W jaką moc mierzysz?

: czw lis 08, 2007 22:36
autor: Grześko
O sorry myślałem że kolega ma na oku ASVki :bajer:

: czw lis 08, 2007 22:40
autor: jaro4444
Jeśli i tak będziesz robił program to polecam:
- kupić końcówki 216 Boscha w Diesel Centrum Polska u kolegi Godski z Golf Klubu (cena detaliczna ok 600 zł, po upustach dla klubowiczów poniżej 500 zł),
- wymienić końcówki w posiadanych wtryskach od TDI na 216 ustawiając ciśnienie otwarcia na 220/300 barów - nalepiej np u Pana Bogdana Podkowińskiego w Nadarzynie (koszt 200 zł),
- ustawić statyczny kąt wtrysku po wymianie końcówek (własnym sumptem z pomocą VAG-a),

Po takich zabiegach masz na seryjnym turbo od AFN ok 140 KM i potencjał paliwowy pod ok 155-160 KM przy wymianie turba na większe.

: czw lis 08, 2007 22:54
autor: Ceglarz
jaro4444, Program, mam zrobiony. Silnik ALE także VNT nie mam, mam kolegę na miejscu jest pompiarze, pracował wcześniej w Boschu, pewnie by takie coś zrobił, ale czy na moich szprycach by to dało rade zrobić?

: czw lis 08, 2007 22:57
autor: jaro4444
Da radę jak ma urządzenie do mierzenia ciśnienia na dwóch stopniach i komplet podkładek regulacyjnych do wtrysków. Jak nie to się niech lepiej nie dotyka do wtrysku dwuspręzynowego.

: czw lis 08, 2007 23:03
autor: Ceglarz
jaro4444, Wiem że robił ostatnio wtryski z AFNa, podobnie będzie?
A seryjne turbo bez VNT ile może wykrzesać?

: pt lis 09, 2007 10:21
autor: grinio
jaro4444 pisze:Da radę jak ma urządzenie do mierzenia ciśnienia na dwóch stopniach i komplet podkładek regulacyjnych do wtrysków. Jak nie to się niech lepiej nie dotyka do wtrysku dwuspręzynowego.
Z tego co się oriętuje to ustawia się tylko pierwsze ciśnienie a drógie jest już samoczynnie ustawiane przez podkładki które są w komplecie z końcówką wtrysku. Nie ma możliwości ustawienia drógiego ciśnienia. Jak się myle to prosze o korekte :)
Pozdrawiam

: pt lis 09, 2007 10:38
autor: jaro4444
grinio pisze:Z tego co się oriętuje to ustawia się tylko pierwsze ciśnienie a drógie jest już samoczynnie ustawiane przez podkładki które są w komplecie z końcówką wtrysku. Nie ma możliwości ustawienia drógiego ciśnienia. Jak się myle to prosze o korekte
Pozdrawiam
Mylisz się i to znacznie. Taka jest teoria Boscha a praktyka pokazuje rozrzut drugiego ciśnienia po takiej wymianie + - 30 barów. Dlatego ciśnienie drugiego stopnia też się ustawia podkładką a szczególnie na starych korpusach 190/300 bar.