Strona 1 z 1
Problem z kompresją
: czw lis 08, 2007 16:47
autor: dolar337
Witam wszystkich....Mam problem z moją 3 1,9td z 1993r.Gdy samochód nagrzeje sie do ok 87 stopni C i gdy doda się gazu z węża przelewowego zaczyna iść para i wyrzuca płyn do góry przez zbiorniczek.Głowica jest cała,bo dałem ją do sprawdzenia,była planowana.Termostat równierz zmieniłem i chłodnica jest cała.Czy to może być pęknięta tuleja cylindra w bloku?Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam Łukasz

: czw lis 08, 2007 19:25
autor: kaczor4011
olej nie idzie do plynu??albo plyn do oleju?? jak tak to uszczelka pod glowica walnieta
: pt lis 09, 2007 09:06
autor: stonefree
A czy korek zbiorniczka wyrównawczego jest sprawny i węże płynu chłodzącego sa twarde?
Problem z kompresją
: pt lis 09, 2007 09:27
autor: dolar337
Dziękuje za odpowiedzi.
Właśnie o to chodzi że płyn nie idze do oleju i mam nowa uszczelkę zamontowaną.A co do węży to są normalne i termostat otwiera,poniewarz tez kupiłem nowy.I korek zbiorniczka tez jest sprawny.Zaczyna się robić coś takiego jak opisałem,jak dostanie ok 85 stopni C i doda się gazu.Porażka

Czy to może być pęknięty blok?
Jeszcze raz dziękuje.
Pozdrawiam Łukasz
: pt lis 09, 2007 09:32
autor: stonefree
Czyli węże nie są twarde? W układzie musi być 1,2- 1,3 bar ciśnienia,żeby chłodzenie było sprawniejsze. Jeżeli korek nie trzyma to sinik ci bedzie gotował płyn. Kolesiowi wywaliło w ten sposób 3 l borygo przez korek. Dopóki jechał 80 wszystko było ok, a potem sie gotował. Węże mają być twarde, jak koło w rowerze z lekkim kapciem
[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 08:33 ]
dolar337 pisze:kupiłem nowy
A jaki?
: pt lis 09, 2007 09:40
autor: dolar337
kupiłem niemiecki do 92 stopni.No ja mam własnie podobny przypadek jak twój kolega,tylko że u mnie jest ten problem z tym dodawaniem gazu jak się rozgrzeje silnik.Pare osób mi mówi że mam poprostu pęknięty blok.A węże są własnie takie jak piszesz.