Strona 1 z 1
pytanie odnosnie pompy paliwa i obrotów
: śr lis 07, 2007 00:01
autor: anton:-)
witam mam pytanko mam ta zwykła pompe bez grzybka która tylko przyspiesza kąt wtrysku i nie zwieksza obrotów i tu sie zastanawiam czy jak jest zimno czy jak palicie swoje klekoty z takim samym silniczkiem i pompą co u mnie czy obroty powinne byc stałe np 900 obr/min zarówno na zimnym jak i na ciepłym czy powinne sie zmieniac na zimnym niższe a na ciepłym wyzsze.
Chodzi mi dokładnie o to ze jak przychodzi przymrozek to po odpaleniu klekota mam jakies 600 obr/min a jak juz poklepie jakis czas to juz ma normalnie 900 obr/min czy jest to normalne czy poprostu mam uszkodzona pompe paliwowa i nie przechodzi po zgaszeniu w dawke rozruchowa.
prosze o odpowiedz jasną i bez gdybania pozdro
: śr lis 07, 2007 16:20
autor: norman
ja mam 1.9 td i jak zaciagne przyszpieszacz to obroty wzrastaja na zimnym i tak samo na cieplym a gdy sposzcze to maleja a na wolnych to mam tak ok750obr/min po sposzczeniu, kolega mial mk2 1.6d i tak samo mu reagowal jak umnie
: śr lis 07, 2007 16:39
autor: meverick
anton:-), mam JP z pewnie taka samą pompa jak Ty (zrób fotke najlepiej) , jak mam zaciągnięty przyspieszacz to na zimnym mam obroty 950o/m jak juz się nagrzeje i wyłączę przyspieszacz to obroty spadaja do 850o/m. Jak odpale bez przyspieszacza (sprawdzane kilka minut temu) to obroty oscylują w granicach 700o/m. Możliwe że masz cos z pompa nie tak
: śr lis 07, 2007 17:32
autor: anton:-)
meverick,
ale masz pompe z grzybkiem czy bez bo sa pompy które tylko przyspieszaja zapłon i sa takie które zwiekszaja dawke i obroty i przyspieszaja zapłon
rys
w dalszym ciagu czekam na odpowiedz Jotpeków
a rocznik golfa to 1990
bo nie chce kasy na darmo wywalac jak dobra pompa
: śr lis 07, 2007 18:12
autor: wegi
ja mam JP 91 rocznik, pompa bez grzybka i po odpaleniu zimnego silnika po nocy bez przyspiesznika obroty ok.600,klepie tak ok 2 minut i w miare upływu czasu wzrastaja do tych opt.850-900. po odpaleniu z przyspiesznikiem (temp.ok 0 st.C) obroty tez sa troche nizsze(b.krotko),ale to chyba normalne w dieslach.
przyspiesznika używam tylko jesienią i zimą, latem w zasadzie nie ma różnicy po odpaleniu.
: śr lis 07, 2007 18:21
autor: norman
ko,lega ma identyczna pompe co ty i tak sie dzieje jak wczesniej napisalem
: czw lis 08, 2007 01:31
autor: meverick
anton:-), po wyglądzie moge powiedziec ze mamy identyczne pompki i tak jak u wiekszości ,po właczeniu przyspieszacza obroty wzrastaja mi i na zimnym i na ciepłym silniku
: czw lis 08, 2007 14:25
autor: stary123
Mam 1.6D z 87r, wcześniej miałem pompę która po wyciągnięciu przyśpieszacza zmieniała tylko kąt wtrysku bez zmiany dawki paliwa - obroty pozostawały bez zmian - wyciągnięcie ułatwiło jedynie rozruch. Pompa ta niestety "się skończyła" (nie dawała już odpowiedniego ciśnienia) i wymieniłem ją na taką, która oprócz przyśpieszenia konta wtrysku zwiększa dawkę paliwa - teraz obroty rosną przy wyciągniętym przyśpieszaczu. Wg mnie nie ma się co spalać obrotami, jak silnik odpala i po rozgrzaniu ma te 850 +/- 50 obr/min, to jest dobrze. i nie ma co kombinować.
: czw lis 08, 2007 19:04
autor: anton:-)
dzieki chłopaki za odpowiedzi wiem ze sa 2 rodzaje pomp takich jak przedstawiłem na rysunku i jedna przyspiesz kat wtrysku a druga zwieksza obroty i przyspiesza kat wtrysku wiec chciałem wiedziec czy z moja jest wszystko wporzo na zimnym silniku ze po odpaleniu mam jakies 600 obr ale najwyrazniej tak wiec dziex jeszcze raz
co mogłem to dałem za wasze checi
Topic uwazam za zamkniety