Strona 1 z 1

Wymiana silnika, chlodzenie oleju

: sob lis 03, 2007 23:14
autor: SkinnerPL
Witam.
Jestem podczas wymiany silnika.
Mam silnik z Audicy o symbolu SB czyli taki sam SB jak byl montowany w VW.
W audicy jest olej chlodzony przez chlodnice oleju "powietrzną" a w VW jest chlodzony przez chlodnice oleju "wodną" Czy jest mozliwosc przekrecenia tej chlodnicy (tej części co przykręca sie do niej filtr oleju) z VW do Audi? to sa identyczne silniki... tylko inny osprzęt. Tą część gdzie sa 2 krućce od wody to mam... natomiast nie mam tej części gdzie jest przykręcana do bloku (tak jak by ta łapka na wodną chłodnice oleju). Jak to sie nazywa? Ile to moze kosztować?

: ndz lis 04, 2007 00:27
autor: ventil
Mozesz to zrobic pod warunkiem że:
- kupisz sobie odpowiednia podstawe pod filtr oleju (tą do której przykręca sie ta chłodniczke olejową - w audi jest chyba filtr pod katem a w golfie w pionie więc pewnie bedziesz musiał szukac tej części od passata B5 - napisałes że chcesz przełozyc tą częśc z Vw do audi - nie odwrotnie)
- zmierz najpierw czy jak przykręcisz ta chłodnice oleju do tej podstawki to czy zmieści ci sie filtr oleju
- musisz tez dokupic odpowiednie rury wodne by puscic obieg wody poprzez tą chłodnice wodna

Najdziwniejsze jest jednak to że ta chłodnica powietrzna która jest w audi jest o niebo lepsza (przy silnikach tuningowanych) niz to cos, co chłodzi olej wodą z silnika - przy bardzo wyżyłowanych silnikach i ostrej jeździe robi sie odwrotnie - olej który ma powyzej 100'C podnosi temperaure wody w układzie i czasami bywa problem z chłodzeniem silnika.

: ndz lis 04, 2007 09:34
autor: SkinnerPL
A jak stoje w korku to olej sie nie specjalnie chłodzi?
Mam wszystkie weze od podlaczenia wody w tym silniku, mam ta mala chlodniczke wody co sie przykreca do niej filtr, tylko brakuje mi tej podstawy ktorą sie przykręca do bloku silnika , i ktora trzyma tą chłodniczkę...

A jezeli bym chciał zostawić to chłodzenie z audi, to co moge zrobic, bo w miejscu filtra jest łapa przednia silnika... jak bym kupil mniejszy filtr (niższy) to zmieściłbym to wszystko?

Jak by wplynelo zainstalowanie malego filtra oleju na silnik?

: ndz lis 04, 2007 09:59
autor: ventil
SkinnerPL pisze:A jak stoje w korku to olej sie nie specjalnie chłodzi?
Jak zamontujesz wskaźnik temperatury oleju to zobaczysz ze stojac w korku nawet godzine olej nie przekroczy 100 - 105'C ale jak "kulniesz" sie autostradą w lecie 20 minut z predkoscia v-max to zazwyczaj idzie powyżej 100'C.
Napisz czy silnik z audi chcesz włozyc do golfa czy moze silnik z golfa do audi bo to zasadnicza róznica? (Zakładam że ten z audi ma wyladowac w golfie ale lepiej być pewnym)

: ndz lis 04, 2007 10:17
autor: SkinnerPL
Tak tak ten silnik z Audi (SB) chce wlozyc do Golfa mk2

: ndz lis 04, 2007 15:21
autor: ventil
SkinnerPL pisze:Tak tak ten silnik z Audi (SB) chce wlozyc do Golfa mk2
To musisz szukatej podstawy pod filtr od golfa, jetty, passata b3 gdzie silnik ustawiony jest poprzecznie bo z podstawą od audi silnik będzie filtrem opierał sie o rozrusznik - nie ma możliwości zamontowania go z podstawą od audi. Bloki sa takie same więc od golfa ta podstawka na 100% podpasuje.
pozdrawiam

: ndz lis 04, 2007 15:38
autor: To_mas
ventil pisze:To musisz szukatej podstawy pod filtr od golfa, jetty, passata b3 gdzie silnik ustawiony jest poprzecznie bo z podstawą od audi silnik będzie filtrem opierał sie o rozrusznik
nie o rozrusznik tylko o przednią łape / poduszke !!
Nie załozysz silnika bo to wąłsnie bedzie przeszkadać :) wiem bo sam robiłem swapa
Mam JR ale nie z golfa tylko własnie albo z passata albo z audi !! i ta podstawa w golfie jest prosto na dół a w audi i passacie jest skośnie !!!

: ndz lis 04, 2007 16:08
autor: euglen
SkinnerPL pisze: tylko brakuje mi tej podstawy ktorą sie przykręca do bloku silnika , i ktora trzyma tą chłodniczkę...
Jakbys zdecydowal się na motaż tej chłodniczki to mam taka podstawę do TD, jak coś to wal na priv :D

: ndz lis 04, 2007 20:54
autor: SkinnerPL
a jest taka podstawa z chlodnica powietrza do golfa co podejdzie?

tzn chodzi mi o to zeby ta podstawa byla montowana pionowo i dalo sie chlodnice powietrzna oleju podlaczyc...

: ndz lis 04, 2007 21:29
autor: euglen
SkinnerPL pisze:a jest taka podstawa z chlodnica powietrza do golfa co podejdzie?

tzn chodzi mi o to zeby ta podstawa byla montowana pionowo i dalo sie chlodnice powietrzna oleju podlaczyc...
Występowała chyba w MKI gti taka podstawa. Niestety takiej podstawy nie posiadam...

: ndz lis 04, 2007 23:23
autor: To_mas
SkinnerPL, nie kombinuj zakładaj tą co ma euglen, bo potem bedziesz takiej sukać ... :)
A jak zaczniesz wyciągać z auta coś więcej to wtedy pomyślisz :)

: pn lis 05, 2007 00:06
autor: SkinnerPL
Euglen od jakiego silnika masz ta podstawe? bo ja mam od jr i nie pasuje... musi byc od SB. i gdzie mieszkasz jak co? ;]

[ Dodano: 04 Lis 2007 23:07 ]
To_mas, jak masz zamontowany IC? (tzn w ktorym miejscu?)

: pn lis 05, 2007 00:11
autor: To_mas
SkinnerPL, oczywiście FMIC przed chłodicą :D:D - foty u mnie w temacie na 1 stronie :) zapraszam mozesz tez coś napisać :P

: pn lis 05, 2007 12:37
autor: euglen
SkinnerPL pisze:jr i nie pasuje... musi byc od SB
Dziwne, bo to jest ta sama podstawa... Masz jakieś foto tych Twoich podstaw?
Można powiedzieć, że mieszkam na Mazurach....