Strona 1 z 1

Remont silnika

: sob lis 03, 2007 15:38
autor: Dario84
W zwiazku z tym ze moj samochod dymi, wszystkie ewentualne przyczyny dymienia sie wyczerpaly zostaje mi tylko rozlozenie silnika poniewaz prawdopodobnie zapieczone pierscienie sa przyczyna dymienia.

Caly temat jest tutaj:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?p=34642

Przy okazji wymienie sobie rozrzad i zneutralizuje wyciek oleju spod miski olejowej badz s uszczelniacza walu korbwego od strony skrzyni.

Do wymiany jak na dzisiejsza chwile pojdzie uszczelka pod glowice, szpilki w glowicy, pierscienie (zalezy od ich stanu), simmering walu korbowego, uszczelka miski olejowej.

Co byscie polecali jeszcze wymienic i najwazniejsze pytanie jakich firm kupic te czesci ?


Jak by ktos mial jeszcze kolejnosc dokrecania szpilek glowicy, moment ich dokrecania, moment dokrecania kola zamachowego do walu byl bym wdzieczny.

Jeszcze jedno jak wymienic ten simmering od strony skrzyni ? Domyslam sie ze trzeba wyjac skrzynie, odkrecic kolo zamachowe ze sprzeglem i co dalej ?

Re: Remont silnika

: sob lis 03, 2007 15:47
autor: RobertP
Dario84 pisze:Co byscie polecali jeszcze wymienic i najwazniejsze pytanie jakich firm kupic te czesci ?
zernij tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131888 świeżutko napisałem co jeszcze :)
Dario84 pisze:Jak by ktos mial jeszcze kolejnosc dokrecania szpilek glowicy,
powinno być na opakowani od uszczelki pod głowicą i takze na opakowaniu
od szpilek, jak kupowałem nie dawno to był rysunek i kolejność
zobacz sam, coś widać na fotce od uszczelki firmy Elring
Obrazek

: sob lis 03, 2007 15:53
autor: golfkiller69
witam
widze ze ci sie nudzi no ale skoro taki generalny remont to jeszcze uszczelniacze na zaworach wymien uszczlke na kolektorze ssacym i wydechowym jak tak zrobilem jak robilem u siebie glowice

co do firmy pasek jak i uszczelke polecam GETSA nie wiem czy tak sie pisze ale jak powiesz w sklepie to beda wiedziec o co chodzi
napisacze rolki firma SKF

a jeszcze jak bedziesz kupowal uszczelke pod glowice niech bedzie cala metalowa a nie tylko pierscienie przy tlokach no i tyle jak bys chcial sily z jakimi dociagac sruby to moge wszystko podac ale jutro wieczorem bo dopiero wtedy bede w domu bo teraz jestem krakowie wiec jak cos to na priv zapraszam

: sob lis 03, 2007 16:09
autor: uysy
Dario84 pisze:W zwiazku z tym ze moj samochod dymi, wszystkie ewentualne przyczyny dymienia sie wyczerpaly
Przyczyną dymienia jest to "+Vir" w podpisie :) Usuń to (z samochodu też) a usuniesz dymienie. Nie dziw się, że nie będzie to "jak ręką odjął" masz w motorze tyle sadzy, że jej wydmuchanie potrwa.

: sob lis 03, 2007 16:11
autor: RobertP
golfkiller69 pisze:uszczelke pod glowice niech bedzie cala metalowa a nie tylko pierscienie przy tlokach
takie właśnie sa Elring i Goetze


momenty dokręcania już podaję na zrzutach:

Obrazek
Obrazek

: sob lis 03, 2007 16:41
autor: golfkiller69
widze ze nie tylko ja dysponuje info-techem :D ja mam u siebie ta uszczelke na Goetze
w takim niebieskil opakowaniu byla

: sob lis 03, 2007 16:57
autor: Dario84
Uysy teraz jezdze na ori sofcie, poza tym juz przed wirusem dymil (dym jest niebieski a nie czarny).

Jesli chodzi o dokrecanie glowicy czytalem ze dokreca sie 40-60Mn, 90st, 90st a tutaj kolega pisze 40-60Nm, 180st, 90st (po nagrzaniu) wiec jak to jest ? Dociagacie glowice po nagrzaniu czy nie ?

Jeszcze jedno jak wymienic uszczelniacz na wale rozrzadu od skrzyni ? Czy ten pierscien do ktorego przykreca sie kolo zamachowe jest zdejmowalny ?

Dzieki wszystkim za pomoc, nie mam jeszcze momentu dokrecenia kola zamachowego, moze ktos ma ?

Uszczelniacze juz wymienilem, a jakiej firmy pierscienie ?

: sob lis 03, 2007 21:28
autor: RobertP
Dario84 pisze:Jesli chodzi o dokrecanie glowicy czytalem ze dokreca sie 40-60Mn, 90st, 90st a tutaj kolega pisze 40-60Nm, 180st, 90st (po nagrzaniu) wiec jak to jest ? Dociagacie glowice po nagrzaniu czy nie ?
to był wycinek zrzutu z jednej książki o pasku
teraz zrzut z drugiej książki o silnikach diesla
Obrazek

: sob lis 03, 2007 21:32
autor: Dario84
Z moich wszystkich wiadomosci wynika ze nie dokreca sie glowicy po nagrzaniu, moze wypowie sie ktos kto to robil ?

: sob lis 03, 2007 21:55
autor: RobertP
Dario84 pisze:nie mam jeszcze momentu dokrecenia kola zamachowego, moze ktos ma ?
zobacz poniżej
Dario84 pisze:Z moich wszystkich wiadomosci wynika ze nie dokreca sie glowicy po nagrzaniu, moze wypowie sie ktos kto to robil ?
a teraz z innej książki

Obrazek

: sob lis 03, 2007 22:04
autor: Dario84
Ta ksiazke akurat tez mam :). No wlasnie w tej ksiazce nie pisze zeby dokrecac po nagrzaniu silnika.

: sob lis 03, 2007 22:16
autor: RobertP
Dario84 pisze:No wlasnie w tej ksiazce nie pisze zeby dokrecac po nagrzaniu silnika.
no własnie, ja Ci powiem że ja jak skręcam to jż póxniej nie odkrecam pokrywy zaworów
skręcam właśnie bez nagrzewania silnika,
inni mówią że po przejechaniu ok 500km należałoby dokręcać jednak nigdzie nie znalazłem
zbytnio tego potwierdzenia i tego nie robię, raz dobrze dokręcone i nie trzeba zaglądać
a tutaj jeszcze jeden zrzut, :) :
Obrazek

: sob lis 03, 2007 22:22
autor: Dario84
I tu jest potwierdzenie tego ze nie trzeba dokrecac pozniej glowicy.

Dzieki za pomoc.