Strona 1 z 4

Co dalej modyfikowac w silniku

: czw lis 01, 2007 12:49
autor: dzidzia24
Witam jestem nowy ale już od długiego czasu śledzę forum,mam teraz problem ponieważ przeróbki domowymi sposobami już mi się kończą i trzeba się posunąć trochę dalej :chytry: .Już po kupnie auta(3 lata temu) silnik charakteryzował się extra dynamiką i stanem ale żeby było lepiej doszedł min. dolot KN,całkowity przelot kwas 2 cale,grzybek z 1.6tdi(obrócony i wogle bez podkładki :grin: )seryjna turbinka może ktoś nie uwieży ale po podkręceniu dmucha 2b :okej: .Golfik zapier... nieżle mimo iż nie mam incka lekko ponad 8s do 100(kiedyś 17s 1/4m na vag treffen koo Ostrowii Mazowieckiej bez niektórych przeróbek)Niedawno dałem baty na kresce dla starszego MONDEO ST :hehe: niby ok 200koni, oraz dla nowego hyundaia 2,7b automat nie mówiąc o innych typu 2.0gti 115kM czy audi a3 1.8 125kM.
No ale trzeba iść dalej i teraz proszę o rady fachowców planuję wymianę turba na większą ( jaką dało by rade bez większych przeróbek :bajer: podpasować) zamówilem nielichy intercooler( ale przyjedzie dopiero w grudniu)chcę przerobić pompę( znów pytanie na 10mm czy 11mm-ok jakie koszty)no i wtryski pod taką pompę wydadzą seryjne czy nie jeśli nie to jakie by podpasowały(nie wiem czy jest sens ale mogę kupić z nowymi końcówkami ustawione na 155bar.Z góry dzięki za konkretne podpowiedzi obiecuje :pub: gdzieś na spotach.

: czw lis 01, 2007 13:40
autor: piotrekgal
pozwol, ze troche nie na temat ale widze kolege z mojego miasta i tez widze dosc czesto Twojego gofera, stary ! bardzo chetnie przed Twoim autem klękne :)

: czw lis 01, 2007 13:58
autor: dzidzia24
Miło mi ale jak widzisz nikt na razie nie chce mi pomóc. :(
fajnie że moje auto komuś się podoba

Re: i co dalej pomocy

: czw lis 01, 2007 13:59
autor: eldorado84
dzidzia24 pisze:Witam jestem nowy ale już od długiego czasu śledzę forum,mam teraz problem ponieważ przeróbki domowymi sposobami już mi się kończą i trzeba się posunąć trochę dalej :chytry: .Już po kupnie auta(3 lata temu) silnik charakteryzował się extra dynamiką i stanem ale żeby było lepiej doszedł min. dolot KN,całkowity przelot kwas 2 cale,grzybek z 1.6tdi(obrócony i wogle bez podkładki :grin: )seryjna turbinka może ktoś nie uwieży ale po podkręceniu dmucha 2b :okej: .Golfik zapier... nieżle mimo iż nie mam incka lekko ponad 8s do 100(kiedyś 17s 1/4m na vag treffen koo Ostrowii Mazowieckiej bez niektórych przeróbek)Niedawno dałem baty na kresce dla starszego MONDEO ST :hehe: niby ok 200koni, oraz dla nowego hyundaia 2,7b automat nie mówiąc o innych typu 2.0gti 115kM czy audi a3 1.8 125kM.
No ale trzeba iść dalej i teraz proszę o rady fachowców planuję wymianę turba na większą ( jaką dało by rade bez większych przeróbek :bajer: podpasować) zamówilem nielichy intercooler( ale przyjedzie dopiero w grudniu)chcę przerobić pompę( znów pytanie na 10mm czy 11mm-ok jakie koszty)no i wtryski pod taką pompę wydadzą seryjne czy nie jeśli nie to jakie by podpasowały(nie wiem czy jest sens ale mogę kupić z nowymi końcówkami ustawione na 155bar.Z góry dzięki za konkretne podpowiedzi obiecuje :pub: gdzieś na spotach.
kolego już za dużo nie zdziałasz; pozatym seryjne wtryski do mk3 są 155barowe (sam mam takie tzw. czopikowe) co do nowych końcówek to OK jeżeli twoje leją, co do turbinki napisz jaką masz to rozwiąże sprawe wymiany na inną, intercooler to podstawa (a jakby był zamontowany jak w subaru starszych modelach czyli przy turbince to byłby miodzi bo mniejsza lub nawt zerowa turbo dziura, wlot na masce tak jak w subaru chłodziłby odrazu coolera).
Co do pompy to Trochim przerabia na 10mm lub 11mm (nie pamiętam)
może boost pina bardziej podpiłuj; zrób downpipe na 2,5-3 cale; wywal nie potrzebne żeczy z auta przez co ograniczasz mase czyli dodatkowe setne sekundy; zrób short shifter (na forum jest gdzieć jak w mk2 lub mk3 takie cuś zrobić), pamiętaj że ten TD nie jest rozwojowym silnikiem poprostu dochodzisz do np: 130kucy a potem albo STOP albo konkretne pieniążki (nawet bardzo duże) aby np. mieć tzw 10-15 kucy więcej (skrzynia, sprzęgło, - ja bym zrobił swapa na TDI 130konneo a potem jak leci - wydech, cooler, wtryski, turbina)

[ Dodano: Czw Lis 01, 2007 13:00 ]
a pozatym pokasz foty auta silnik wnętrze, jaki zawias i wogóle :bigok:

: czw lis 01, 2007 14:14
autor: dzidzia24
Miałem takie rozwiązanie jak w subaru ale nie wiem czemu nie zdało egzaminu intek strasznie się grzał,teraz zmieniam maskę na ori a incek pąjdzie w zderzak.Co do turbo sam nawet nie wiem jakie mam,ale to nie istotne bo i tak muszę je zmienić (tak mi powiedział mechanik twierdząc że moje ubytki oleju są spowodowane gonieniem oleju w tłumik z powodu luzu na wirniku,szkoda bo dmucha ładnie 2bary)Myślałem nad podpięciem takiej która bez problemu da 1,4bara i się nie rozleci np GT22 Czy ktoś już prubował wsadzić coś takiego w 1.9td a może t3

[ Dodano: 01 Lis 2007 13:25 ]
O zapomniałem audio już wywaliłem troszkę szkoda bo miałem ładną zabudowę ale coś za coś. O swapie śniłem po nocach ale koszty i wogóle mnie przeraziły sam silnik w miare kompletny +przeżutka ok4tyś zł +mody czyli gt22,wtryski by ali, pompa11mm,FMIC,program komp itd. Taniej było by sprzedać tego i kupić gotowe tdi, a tego mi szkoda bo trafił się mi po tylu latach ostrej jazdy dalej chodzi jak mażenie

[ Dodano: 01 Lis 2007 13:40 ]
Fotek narazie nie mam ale jak zrobię to napewno pokaże chociaż autko zmienia się ciągle .Obecnie zawias GT CUPLINE (badziew jakich mało).W tym tygodniu czekam na gwint weitecha bo zmieniłem koła i na tym zestawie GT GUANO nie da się jeżdzić(FELGI STALÓWKI 8,5cala przód tył 9cala opony 195/50)

: czw lis 01, 2007 14:40
autor: bongo

: czw lis 01, 2007 14:42
autor: Przewodnik
włsanie miałem to wkeić hehe :) dokłądnie poczytaj o uztkownikach Apsik i Euglen,

: czw lis 01, 2007 14:46
autor: dzidzia24
No to ładnie 41str. będę czytał całe święta :mrgreen:

[ Dodano: 01 Lis 2007 15:15 ]
kilka foto niezbyt szczegółowych Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: czw lis 01, 2007 17:31
autor: tomogolf2
dzidzia24 pisze:lekko ponad 8s do 100
a czym mierzyles? G-Techem? bo jak stoperem to jest okrutnie wielkie przekłamanie...... mi stoperem wychodzi 6.xx sec

: czw lis 01, 2007 17:49
autor: dzidzia24
Napewno jest przekłamanie bo mierzyłem stoperem ale g tech też ma minimalne przekłamanie.Ale myślyę że nie mogłem pomylić się o pare sekund.Mieżyłem pare razy i dwoma stoperami iwyniki były zbliżone.Pomiary były ok pół roku temu ciekawę czy taki wynik utrzymał się do dziś dawno nie sprawdzałem.Jak zmieżę to napewno pokażę filmik :grin: Po za tym lekko zaczeły mi stukać tzw. szklanki czy wie ktoś czy ma to jakis negatywny wpływ na dynamikę( wcześniej czytałem że kolega aw69 po wymianie poczuł dużą rużnicę)

: czw lis 01, 2007 18:12
autor: piotrekgal
Znow troche nie na temat.. co do auta Twojego to naprawde budzi respect, podoba mi sie to iz widze, ze musiales wlozyc w niego sporo pracy czasu i serca jak typowy pasjonat, jak widze chociazby te zegary na slupkach to umieram ;-) elegancko ! pozdrawiam Cie .

: czw lis 01, 2007 18:28
autor: dzidzia24
Było by dwa razy taniej i lepiej żebym jakąś większą kwote wsadził na raz a nie po trochu bo jak każdy wie człowiek uczy się na błedach i było dużo niepotrzebnych przeróbek. Przykład moja maska z wlotem :P (nie mogę na nią patrzeć)

: czw lis 01, 2007 18:31
autor: piotrekgal
Co Ty mi mówisz :) Maska wlasnie jest mistrzowska, nie lubie tych wlotow niby ale tutaj to ladnie sie komponuje, naprawde, ostatnio stałeś pod jaskolka ( widze Twoje auto w jej okolicach- mieszkam niedaleko ) to wychodzac ze sklepu az przez chwile zacialem sie i patrzylem jak mruczy klekot no i ten urok wizualny a te reszte tjunów z suwałk w mk3 to mój Boże bezlitosny jestes dla naszych oczu i serca.. :) dam Ci vento w opieke i zrob cos podobnego z niego heh

: czw lis 01, 2007 18:39
autor: dzidzia24
Nie wiem czy widziałeś go na drugich kółkach sam nie wiem czy dobrze zrobiłem .Teraz wygląda trochę jak traktor( 9cali ) no i zawieszkę muszę chyba zaspawać :bigok: bo inaczej nie wiem jak będę jeżdził