Strona 1 z 3
					
				Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca
				: śr paź 31, 2007 19:54
				autor: Piotr300
				witam 
mam problem z moim silniczkiem w MK IV AJM 115 km
ostatnio zauważyłem ze silniczek zaczął kopcic na zimnym, szarpie i nierówno pracuje(strasznie szarpie silnikiem) ale jak złapie temp to zaczyna normalnie pracowac.
pojechałem do warsztatu podłączyłem sie pod VAGA i wyszło że na drugim cylindrze jest zbyt duża dawka paliwa,ponoc padła pompkowtryskiwacz.
mam pytanko, czy można wymienic jedną pompke ?
jaka pompką można ją zamienić oto numer 073 130 073 F   Bosch 0414720007 PDB 005
Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy
gdzie kupic dobra i tania pomke lub uzywana moze ktos ma ???
Proszę o poradę
			 
			
					
				Re: problem z silnikiem
				: śr paź 31, 2007 20:34
				autor: mirass
				Piotr300 pisze:witam 
mam problem z moim silniczkiem w MK IV AJM 115 km
ostatnio zauważyłem ze silniczek zaczął kopcic na zimnym, szarpie i nierówno pracuje(strasznie szarpie silnikiem) ale jak złapie temp to zaczyna normalnie pracowac.
pojechałem do warsztatu podłączyłem sie pod VAGA i wyszło że na drugim cylindrze jest zbyt duża dawka paliwa,ponoc padła pompkowtryskiwacz.
mam pytanko, czy można wymienic jedną pompke ?
jaka pompką można ją zamienić oto numer 073 130 073 F   Bosch 0414720007 PDB 005
Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy
gdzie kupic dobra i tania pomke lub uzywana moze ktos ma ???
Proszę o poradę
oczywiście możesz wymienić jedną pompkę..musisz wymienić pompkę na taką z identycznym numerem i wyregulować oczywiście wszystkie
 
mirass
 
			 
			
					
				
				: śr paź 31, 2007 22:02
				autor: inspire
				ja mam juz nalatane 150tys i dawki ksiazkowe wiec pewnie mozna nalatac duuzo wiecej, nie tankuje na malych stacyjkach, z reguly tankuje neste, statoil, shell, bp i nic wiecej
			 
			
					
				
				: czw lis 01, 2007 18:56
				autor: Piotr300
				nalatane mam ponoć 120 tysi ale kto wie czy nic nie było kręcone
a pompka kosztuje róznie, ceny na allegro sa rózne, ale nie moge tam dostac takiej nowej pompki a uzywki chodza po 200-300zł za sztuke ale czy jest sens kupowania uzywki ?
dowiedziałem się że też je regeneruja ale ciekawe ile taka pomoka polata po takim zabiegu?
cena regeneracji to około 400-500setek
			 
			
					
				
				: czw lis 01, 2007 21:53
				autor: inspire
				
			 
			
					
				
				: pt lis 02, 2007 11:34
				autor: maryjan
				Ja mam swoim AJMkiem nalatane prawie 2 stówki i żadnego kopcenia dymka czy jakiś tam przygód z silnikiem (odpukać). Za to sąsiad który od nowości lata paskiem 102 konnym też na PD wymieniał wtryski przy 150 tyś, Sęk w tym, że paliwo lał gdzie taniej i gdzie popadnie...do czasu... 
Więc coś w tym tankowaniu jest. Ja tankuje tylko na zaufanych stacjach i nie patrzę na to czy jest 2,3 czy nawet 5 groszy taniej, poprostu wolę wlać drożej a jeździć bezpieczniej. 
P.S Zrobił się mały OT, co do wtrysków to trochę drogo się cenią - spójrz na linki powyżej...
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pt lis 02, 2007 23:58
				autor: rob555
				maryjan pisze:. 
Więc coś w tym tankowaniu jest. Ja tankuje tylko na zaufanych stacjach i nie patrzę na to czy jest 2,3 czy nawet 5 groszy taniej, poprostu wolę wlać drożej a jeździć bezpieczniej. 
 
 
			 
			
					
				
				: sob lis 03, 2007 15:36
				autor: Piotr300
				zamowiłem używaną pompke po 85 tys 
pewnie we wtorek będzie, postarm sie ja od razu włożyc i zobaczymy
jak silniczek bedzie pracował równiej to jade na przeregulowanie wszystkich pompek
mam nadzieje ze ta pompka bedzie OK!!!!!!!!
			 
			
					
				
				: ndz lis 04, 2007 17:24
				autor: opał
				sprawdz czy na zimnym silniku nie pokazuje temperatury paliwa np. 100 st. C, uszkodzenie czujnika temp. paliwa lub sterownika będzie miało podobne objawy jak u Ciebie a jest to dość częste
			 
			
					
				
				: sob lis 10, 2007 15:28
				autor: Piotr300
				Witam
Ten czujnik temp paliwa można sprawdzić tylko pod kompem ?
A może on ma jakąś oporność którą można zmierzyć omomierzem ?
Bo jakiś czas temu zaczął mi dużo palić, 10l na 100km, nawet jak spokojnie jeżdzie.
			 
			
					
				
				: ndz lis 11, 2007 15:25
				autor: jaro4444
				Piotr300 pisze:Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy 
A oleju Ci nie przybywa? Ostatnio Rogalotti robił mojemu koledze Audi A3 z silnikiem ASZ po podobnych objawach. Rano nie chciał zapalić, jak już zapalił to walił niebieskim dymem i szarpał. Jak się nagrzał to było ok. Do tego przybywało oleju. Okazało się, że padły uszczelnienia na pompkach i ropa waliła do oleju. Choć u Ciebie jak tak dużo pali to jeszcze może być padnięty pompowtrysk i leje paliwo do gara.
 
			 
			
					
				
				: ndz lis 11, 2007 16:48
				autor: Piotr300
				Witam ostatnio sprawdzałem golfika na kompie i pompki są w porządku, ale z tymi uszczelniaczami to możesz mieć racje.......
Po wymianie pompowtrysku silnik pracuje juz równo, ale jeszcze troche dymi na źimnym silniku....
Ostatnio wymieniałem cały rozrząd i zastanawiam się czy nie trzeba ustawić konta wtrysku...
Może ktoś wie gdzie w okolicach warszawy dobrze ustawiaja kąt.... i ile taka przyjemność kosztuje ??.
Sprawdzałem cene tych uszczelniaczy na pompki, komplet na cztery sztuki kosztuje 180 zł BOSCHA... 
[ Dodano: 11 Lis 2007 15:52 ]
A jeszcze jedno..... 
Zaczął mi wariować odczyt zużycia paliwa na kompie..czasem na wolnych obrotach pokazuje nawet 10L
A jak rano go pale to czasem mi pokazuje błąd czujnika temp????
			 
			
					
				
				: ndz lis 11, 2007 16:53
				autor: jaro4444
				Piotr300 pisze:Może ktoś wie gdzie w okolicach warszawy dobrze ustawiaja kąt.... i ile taka przyjemność kosztuje ??. 
Teoretycznie nie trzeba ale sprawdzić nie zaszkodzi czy jest wszystko OK. Polecić mogę Diatroników, Rogalotti (MR Motors) i Seata Marana (ale pewnie będzie drożej bo to ASO).