Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

Post autor: Piotr300 » śr paź 31, 2007 19:54

witam
mam problem z moim silniczkiem w MK IV AJM 115 km
ostatnio zauważyłem ze silniczek zaczął kopcic na zimnym, szarpie i nierówno pracuje(strasznie szarpie silnikiem) ale jak złapie temp to zaczyna normalnie pracowac.
pojechałem do warsztatu podłączyłem sie pod VAGA i wyszło że na drugim cylindrze jest zbyt duża dawka paliwa,ponoc padła pompkowtryskiwacz.
mam pytanko, czy można wymienic jedną pompke ?
jaka pompką można ją zamienić oto numer 073 130 073 F Bosch 0414720007 PDB 005
Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy
gdzie kupic dobra i tania pomke lub uzywana moze ktos ma ???
Proszę o poradę
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 17:45 przez Piotr300, łącznie zmieniany 2 razy.


ROMET

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: problem z silnikiem

Post autor: mirass » śr paź 31, 2007 20:34

Piotr300 pisze:witam
mam problem z moim silniczkiem w MK IV AJM 115 km
ostatnio zauważyłem ze silniczek zaczął kopcic na zimnym, szarpie i nierówno pracuje(strasznie szarpie silnikiem) ale jak złapie temp to zaczyna normalnie pracowac.
pojechałem do warsztatu podłączyłem sie pod VAGA i wyszło że na drugim cylindrze jest zbyt duża dawka paliwa,ponoc padła pompkowtryskiwacz.
mam pytanko, czy można wymienic jedną pompke ?
jaka pompką można ją zamienić oto numer 073 130 073 F Bosch 0414720007 PDB 005
Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy
gdzie kupic dobra i tania pomke lub uzywana moze ktos ma ???
Proszę o poradę
oczywiście możesz wymienić jedną pompkę..musisz wymienić pompkę na taką z identycznym numerem i wyregulować oczywiście wszystkie

mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr paź 31, 2007 22:02

ja mam juz nalatane 150tys i dawki ksiazkowe wiec pewnie mozna nalatac duuzo wiecej, nie tankuje na malych stacyjkach, z reguly tankuje neste, statoil, shell, bp i nic wiecej


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Piotr300 » czw lis 01, 2007 18:56

nalatane mam ponoć 120 tysi ale kto wie czy nic nie było kręcone
a pompka kosztuje róznie, ceny na allegro sa rózne, ale nie moge tam dostac takiej nowej pompki a uzywki chodza po 200-300zł za sztuke ale czy jest sens kupowania uzywki ?
dowiedziałem się że też je regeneruja ale ciekawe ile taka pomoka polata po takim zabiegu?
cena regeneracji to około 400-500setek


ROMET

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » czw lis 01, 2007 21:53



Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt lis 02, 2007 11:34

Ja mam swoim AJMkiem nalatane prawie 2 stówki i żadnego kopcenia dymka czy jakiś tam przygód z silnikiem (odpukać). Za to sąsiad który od nowości lata paskiem 102 konnym też na PD wymieniał wtryski przy 150 tyś, Sęk w tym, że paliwo lał gdzie taniej i gdzie popadnie...do czasu...
Więc coś w tym tankowaniu jest. Ja tankuje tylko na zaufanych stacjach i nie patrzę na to czy jest 2,3 czy nawet 5 groszy taniej, poprostu wolę wlać drożej a jeździć bezpieczniej.

P.S Zrobił się mały OT, co do wtrysków to trochę drogo się cenią - spójrz na linki powyżej...

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lis 02, 2007 23:58

maryjan pisze:.
Więc coś w tym tankowaniu jest. Ja tankuje tylko na zaufanych stacjach i nie patrzę na to czy jest 2,3 czy nawet 5 groszy taniej, poprostu wolę wlać drożej a jeździć bezpieczniej.
:bigok:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Piotr300 » sob lis 03, 2007 15:36

zamowiłem używaną pompke po 85 tys
pewnie we wtorek będzie, postarm sie ja od razu włożyc i zobaczymy
jak silniczek bedzie pracował równiej to jade na przeregulowanie wszystkich pompek
mam nadzieje ze ta pompka bedzie OK!!!!!!!!


ROMET

opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » ndz lis 04, 2007 17:24

sprawdz czy na zimnym silniku nie pokazuje temperatury paliwa np. 100 st. C, uszkodzenie czujnika temp. paliwa lub sterownika będzie miało podobne objawy jak u Ciebie a jest to dość częste


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Piotr300 » sob lis 10, 2007 15:28

Witam
Ten czujnik temp paliwa można sprawdzić tylko pod kompem ?
A może on ma jakąś oporność którą można zmierzyć omomierzem ?
Bo jakiś czas temu zaczął mi dużo palić, 10l na 100km, nawet jak spokojnie jeżdzie.


ROMET

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 11, 2007 15:25

Piotr300 pisze:Dodam jeszcze że autko na zimnym silniku kopci na siwo-niebiesko i czuć jakby nie przepalało ropy
A oleju Ci nie przybywa? Ostatnio Rogalotti robił mojemu koledze Audi A3 z silnikiem ASZ po podobnych objawach. Rano nie chciał zapalić, jak już zapalił to walił niebieskim dymem i szarpał. Jak się nagrzał to było ok. Do tego przybywało oleju. Okazało się, że padły uszczelnienia na pompkach i ropa waliła do oleju. Choć u Ciebie jak tak dużo pali to jeszcze może być padnięty pompowtrysk i leje paliwo do gara.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Piotr300 » ndz lis 11, 2007 16:48

Witam ostatnio sprawdzałem golfika na kompie i pompki są w porządku, ale z tymi uszczelniaczami to możesz mieć racje.......
Po wymianie pompowtrysku silnik pracuje juz równo, ale jeszcze troche dymi na źimnym silniku....
Ostatnio wymieniałem cały rozrząd i zastanawiam się czy nie trzeba ustawić konta wtrysku...
Może ktoś wie gdzie w okolicach warszawy dobrze ustawiaja kąt.... i ile taka przyjemność kosztuje ??.
Sprawdzałem cene tych uszczelniaczy na pompki, komplet na cztery sztuki kosztuje 180 zł BOSCHA...

[ Dodano: 11 Lis 2007 15:52 ]
A jeszcze jedno.....
Zaczął mi wariować odczyt zużycia paliwa na kompie..czasem na wolnych obrotach pokazuje nawet 10L
A jak rano go pale to czasem mi pokazuje błąd czujnika temp????


ROMET

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 11, 2007 16:53

Piotr300 pisze:Może ktoś wie gdzie w okolicach warszawy dobrze ustawiaja kąt.... i ile taka przyjemność kosztuje ??.
Teoretycznie nie trzeba ale sprawdzić nie zaszkodzi czy jest wszystko OK. Polecić mogę Diatroników, Rogalotti (MR Motors) i Seata Marana (ale pewnie będzie drożej bo to ASO).


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 177 gości