Szarpie na wolnych obrotach - koło dwumasowe ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 01:52
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Szarpie na wolnych obrotach - koło dwumasowe ??

Post autor: mumen » pn paź 29, 2007 02:13

Witam, pewnie juz temat był przerabiany, ale nie mogę odnaleźć konkretów. Chodzi mi o wymianę koła dwumasowego w Mk 4 TDI, silnik AHF, typowy 110 KM. Czy może mi ktoś pomradzić jakie zakupic, Sachs, Valeo, czy jeszcze coś innego? Gdzieś czytałem że wogóle dwumasowe koła sprzęgła to pomyłka i mozna spokojnie zamienić na jednomasowe, czy to prawda? A jesli tak to od jakiego modelu zakupić ?? Póki co moje auto jeszcze jeździ, sprzęgło mi robili na wiosnę, bo nie wysprzeglało, okazało się że łapa od docisku się wygięła, zminili na nową, oprócz tego tarcze i łożysko, pytałem o koło ale mechanik stwierdził że jest perfect i nie ma potrzeby wymiany. Teraz jednak jak sobie chodzi na wolnych obrotach to dochodza stuki takie nierównomierne, myśle że to od sprzęgła. Prosze o poradę, lub podanie linka do tematu który napewno był przerabiany.

Dzieki z góry za pomoc.


Zapraszam do oceny mojego traktorka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96475&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images20.fotosik.pl/217/01357ef392b41358.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1078762#1078762
MADAFAKA NIE MA JAZDY BEZ WIATRAKA

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn paź 29, 2007 11:54

Witam!
Co do marki koła to proponuję Sachz'a ponoć idą na pierwszy montaż w fabryce. Ja właśnie takie mam wstawione, przejechałem juz na nim 35 tys km i jest wszystko ok! Jeżeli chodzi o zamiane na jednomasowe to też o czymś takim słyszałem podobno jest tańsze i bardziej trwałe ale z tym to musisz zagadać do kogoś kto to przerabiał. Piszesz że niedawno mechanior Ci oglądał dwumasówkę i stwierdził, że jest super więc zanim się do tego weźmiesz to dokładnie zdiagnozuj problem z szarpaniem i stukami z silnika bo przyczyn może być wiele nie tylko ta z kołem. Najlepiej poszukaj na frum bo było tego dużo, wieczór przed kompem i dowiesz sie wiele. Pozdro!



micha-ł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 12, 2007 14:04
Lokalizacja: Czarne

Post autor: micha-ł » pn paź 29, 2007 11:58

podpinam sie pod temat z takim pytaniem :bajer:
w jakich vw i rocznikach były stosowane koła dwumasowe a w jakich jednomasowe???? Chodzi mi konkretnie o vento 1,9 tdi rok 95, chciałbym wiedzieć jakie jest koło w tym aucie.

Jak sprawdzić jaki jest model silnika??
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 12:11 przez micha-ł, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn paź 29, 2007 12:33

micha-ł w vento masz na 99% jednomasowe (no że chyba ktos zaszalał i sobie zamienił :) )
mumen na postoju, jak pracuje silnik, połóż delikatnie stopę na pedale sprzęgła. Jak będziesz odczówał stukanie w stope to na 99% koło. Do tego też powinno być słychać z pod maski delikatny metaliczny dzwięk (nie równomiery, bo koło różnie się układa)
Co do zamienników to można wsadzić koło jednomasowe z sharana :grin:


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

micha-ł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 12, 2007 14:04
Lokalizacja: Czarne

Post autor: micha-ł » pn paź 29, 2007 13:09

wielkie dzięki Niemiec, to mi poprawiłes humor, bo szykuje sie do wymiany sprzęgła i nie byłem pewien :okej:



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn paź 29, 2007 14:55

Niemiec pisze:na postoju, jak pracuje silnik, połóż delikatnie stopę na pedale sprzęgła. Jak będziesz odczówał stukanie w stope to na 99% koło. Do tego też powinno być słychać z pod maski delikatny metaliczny dzwięk (nie równomiery, bo koło różnie się układa)
z taką jednoznaczną diagnozą byłbym ostrozny poniewaz takie objawy daje również walnięte łożysko wyciskowe przy sprzęgle. Wydaje metaliczny szelest i powoduje lekkie bicie (drżenie) na pedał przy wciśnięciu. Jak pada dwumas to zaczyna drżeć silnik a podczas przyspieszania odczuwa się bardzo twardą pracę silnika. Z czasem to przenosi się na całą budę, u mnie pod koniec żywota tego koła, drgania przenosiły się nawet na przednie koła - drżały na postoju podczas pracy silnika - ale to już skrajne zajechanie dwumasy.
Co do koła w vento to zgadzam się z kolegą tam jest jednomasowe. Dwumasówkę Szwaby wprowadziły chyba dopiero przy MKIV, ewentualnie może w passku były juz wcześniej ale to maksmalnie od '96
Pozdro!
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 15:01 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn paź 29, 2007 20:13

Gebi pisze: Wydaje metaliczny szelest i powoduje lekkie bicie (drżenie) na pedał przy wciśnięciu
nie trzeba wciskać. Wystarczy położyć noge na pedale i bedzie czuć.
Coś o tym wiem :grin:


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
mumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 01:52
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: mumen » wt paź 30, 2007 13:01

Dzieki wielkie za porady, tak własnie przypuszczałem że to dwumasowe koło, tymbardziej że mam przejechane około 200 tys. a te koła nie są zbyt trwałym elementem w silniku VW. U mnie faktycznie jak szybko przyspieszam to aż cały silnik drży, tak jakby ostro chodził, dziwny dźwięk. No nic, trzeba auto wywieź na warsztat, umówić sobie dostwę koła wrazie w i rozebrać, jak trzeba to wymienić i spokój.

Ma ktos doswiadczenie z jakiego źródła zakupić części, może jakiś tani sprawdzony skelp w necie. Póki co dostałem ofertę za koło dwumasowe, tarcza, łozysko i docisk 1400 zł. Firma SACHS.

Pozdro , yo


Zapraszam do oceny mojego traktorka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96475&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images20.fotosik.pl/217/01357ef392b41358.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1078762#1078762
MADAFAKA NIE MA JAZDY BEZ WIATRAKA

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt paź 30, 2007 13:44

mumen pisze:Ma ktos doswiadczenie z jakiego źródła zakupić części, może jakiś tani sprawdzony skelp w necie. Póki co dostałem ofertę za koło dwumasowe, tarcza, łozysko i docisk 1400 zł. Firma SACHS.
To dobra cena a przede wszyskim firma, ja rok temu za taki zestaw zabuliłem 2050 zeta (same części), widzę że ceny spadły :grin:



Awatar użytkownika
mumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 01:52
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: mumen » wt paź 30, 2007 14:10

Co do ceny to też myślę że jest dobra, tylko żeby się ineokazało że to MADE IN CHINA :)


Zapraszam do oceny mojego traktorka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96475&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images20.fotosik.pl/217/01357ef392b41358.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1078762#1078762
MADAFAKA NIE MA JAZDY BEZ WIATRAKA

Magic-Cookie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pn sie 21, 2006 16:05
Lokalizacja: PK/PPL
Kontakt:

Post autor: Magic-Cookie » śr paź 31, 2007 09:24

sachsa ?? ja wiem ze fabrycznie jest LUKa :) nawet na silniq jest wybite ;)


ASV + gt22,11,230,2.5",FMIC itd

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » śr paź 31, 2007 12:29

Magic-Cookie pisze:sachsa ?? ja wiem ze fabrycznie jest LUKa :) nawet na silniq jest wybite ;)
właśnie i mi się tak wydawało, ale nie byłem pewien


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
mumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 01:52
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: mumen » śr paź 31, 2007 23:14

A to ma jakieś znaczenie, , myśle że sachs jest dobrą firmą, a zresztą teraz to każda firma ma fabryki po całym świecie, czy to sachs, czy LUK a produkcja, Czechy, PL, albo Francja czy jeszcze gdzieś dalej w jakiejś Afryce :). No chyba ze ktoś ma jakieś niemiłe dośwuadczenia z ta firmą to prosze o info, odpuszcze sobi szybko temat.

Pozdro


Zapraszam do oceny mojego traktorka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96475&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images20.fotosik.pl/217/01357ef392b41358.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1078762#1078762
MADAFAKA NIE MA JAZDY BEZ WIATRAKA

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr paź 31, 2007 23:45

Ja też przymierzam się do wymiany sprzęgła w moim ALH, gadałem z gościem który robi w serwisie VW, powiedział że bardzo dobrym rozwiązaniem jest zestaw Valeo w którym jest zwykłe koło zamachowe. Mam takie zestaw już na oku za 999zł, za ok 2tyg będe wymieniał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości