Strona 1 z 1
Kopci siwym dymkiem normalne?
: ndz paź 28, 2007 23:36
autor: czajaa22
witam nie wiem czy to tutaj ten temat ale od jakiegos czasu zauwazylem ze bardziej mi kopci szarym dymkiem przy wiekszym obciazeniu, zmienianiu biegów czasami ,dawniej tak nie kopcil jakies sugestie poprosze , co jest nie tak? Silnik tdi AHF rok99.Pozdro i dziekas
: śr paź 31, 2007 01:30
autor: Karlos87
<-
http://www.motoarena.pl/turbosprezarki/ ... tyka_d.jpg
mam nadzieje że ta tabela doprowadzi cie do usterki.
: śr paź 31, 2007 01:39
autor: To_mas
a moze olej łyka ?? sprawdzałeś czy ni ubywa na bagnecie ??
: śr paź 31, 2007 08:45
autor: Dario84
Jak kopci przy zmienianiu biegow oraz przy duzym obciazeniu to raczej przyjrzal bym sie cisnieniu sprezania, uszczelniaczom zaworowym.
Mozesz tez zajrzec na kat wtrysku (a raczej na to jaki max. przyspieszony moze ustawic pompa), zalezy czy dym jest olejowy czy paliwowy.
: sob lis 03, 2007 22:18
autor: czajaa22
kurde koledzy ja tu nie kumam o co chodzi sam tego napewno nie zrobie ale czy moze to do czegos doprowadzic albo sie pogorszyc? Jak sprawdzic czy to paliwowy czy olejowy?
: sob lis 03, 2007 22:27
autor: Dario84
Zmierz cisnienie sprezania, w TDI bardzo ciezko jest odroznic czy to dym paliwowy czy olejowy (wlasnie przerabiam ten temat, gadalem w wieloma madrymi glowami i nikt jednoznacznie nie potrafi stwierdzic czy to dym olejowy czy paliwowy). W poniedzialek podmienie wtryski, jesli to nie pomoze to zrzucam glowice i jak bedzie trzeba tloki.
Tutaj masz moj temat dotyczacy mojego problemu dymienia:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?p=34642
Kontroluj stan oleju, podepnij sie pod VAGa zeby zobaczyc jaki jest kat wtrysku i we. bledy, jesli tam jest wszystko ok to moim zdaniem pierscienie badz uszczelniacze, ja na poczatku zmienialem uszczelniacze u siebie.
Jak uszczelniacze to powinien rano dymic zaraz po odpaleniu na niebiesko, jesli tego nie ma to ja stawiam na pierscienie, zobacz czy sa przedmuchy na wlewie oleju i na bagnecie.
Powodzenia
: sob lis 03, 2007 23:24
autor: macias 130
Witam. Podłacze sie pod temat, u mnie kopci przy wiekszym obciazeniu ( w luterku wstecznym widze dymek w swiatłach samochodu jadacego za mna), bierze olej jakies 2 setki na 1000km no i wiem ze czeka mnie regeneracja turbiny,a moze to jeszcze cos innego??
: ndz lis 04, 2007 01:45
autor: Dario84
No wlasnie przyjrzyj sie jeszcze turbinie, odkrec dolny waz od IC i zobacz ile oleju wyleci.
: ndz lis 04, 2007 12:44
autor: czajaa22
Panowie moze lepiej to zostawic mechanikowi bo ja jestem w anglii i nei mam takich mozliwosci ze sprawdzeniem wszystkiego bo tu sie cenia moze niedlugo kupie interfejs i wtedy wszystko posprawdzam.Olej mi tez troszke bierze bo troche na bagneci ubylo tak jak mowisz moga to byc pierscienie samochod juz ma sporo kilometrow mianowicie ponad 200tys silnik chodzi bez zednych problemow i mam nadzieje ze to nie jest powazny problem?. Pod vaga sie podpinalem jakis rok temu i nie bylo zadnych problemow.
: ndz lis 04, 2007 12:50
autor: RobertP
czajaa22 pisze:Olej mi tez troszke bierze bo troche na bagneci ubylo tak jak mowisz moga to byc pierscienie samochod juz ma sporo kilometrow mianowicie ponad 200tys silnik chodzi bez zednych problemow i mam nadzieje ze to nie jest powazny problem?.
troszkę to ile ? jak na 10tyś km 1-1,5l. to nie pierścienie
przy dość znacznie zużytych pierścieniach to wciąga oleju 1l./100km
to mogą być uszczelniacze zaworów bądź też turbina albo jedno i drugie
200tyś km to żaden przebieg
: ndz lis 04, 2007 13:09
autor: Dario84
U mnie jak na razie wciagnal 300ml na 2000km, i podejrzewam pierscienie bo uszczelniacze wymienione, turbo tez odpada.
: ndz lis 04, 2007 15:30
autor: czajaa22
nie n oto tyle to mi nie wciaga na bank bo to duzo 1l/100km wiec odpada wiec co turbina luba jak mowisz uszczelniacze zaworow jak to sprawdzic czy to powazna usterka czy jeszce mozna spokojnei jezdzic bo nie bede jechal specjalnei do polski jesli to nic az tak powaznego?
: pn lis 05, 2007 05:15
autor: RobertP
czajaa22 pisze:uszczelniacze zaworow jak to sprawdzic czy to powazna usterka czy jeszce mozna spokojnei jezdzic bo nie bede jechal specjalnei do polski jesli to nic az tak powaznego?
uszczelniacze zaworów to nie jest to coś poważnego, można jeździć
z tym, sprawdzaj co parę dni jak robisz sporo km stan oleju i w razie
potrzeby dolewaj,
na pocieszenie: na pewno nie jesteś jedyny któremu wciąga deczko oleju
: pn lis 05, 2007 20:37
autor: czajaa22
Spoko ciesze sie heeh tutaj nie mam czasu na naprawe wiec poczekam az bede w Polsce a jeszcze powiesz mi jak sprawdzic turbine, bo moze to ona a nie te uszczelniacze i jaki jest koszt takiej naprawy?