czujnik temperatury i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temperatury i nie tylko
witam,
jestem nowy na forum i liczę na pomoc
mam trochę standardowy problem z MK2 w dieslu ponieważ słabo pali jak jest zimny.
wiem temat wielokrotnie poruszany ale wieczny
przeczytałem niektóre posty i nie znalazlem wszystkich odpowiedzi
opisze jak to wygląda
rano gdy silnik zimny zapala z oporami, dwu trzy krotne grzanie nic nie daje troche pokrece to za 3-4 razem zlapie a jest dopiero kolo zera, jak odpali to zadymi na biało później trochę na czarno jak się doda gazu, silnik trzesie ale jak sie rozgrzeje to śmiga
teraz wiem ktoś powie świece nie grzeją i pewnie ma racje jednak wymieniłem miesiąc temu,
filtr paliwa też wymieniony z miesiąc temu
są jeszcze czujniki temperatury wymieniłem ten z niebieską końcówką ponoć daje sygnał czy świece mają grzać czy nie, ale nie pomogło; nie wiem czy to byl ten czujnik bo do przewodu z płynem chlodniczym podlączone są trzy ( z niebieską czarną i czerwoną końcówką) może ktoś mi rozszyfrować za co każdy odpowiada??
podejrzewam jeszcze że winny może być przekaźnik, ale jak go sprawdzić ???
problemem jest jeszcze to że silnik byl do mojego golfa przelożony (wcześniej to była benzyna ) i nie wiadomo czy wszystko zostało dobrze polączone
proszę o jakieś informacje gdzie szukać przyczyny slabego palenia
no i te czujniki do czego slużą poza tymi trzema czujnikami na przewodzie z płynem są jeszcze trzy jeden przy filtrze oleju i dwa z prawego boku silnika jeden jest od oleju drugi też chyba od temperatury bo jest połaczony z przekaźnikeim świec???
i który z tych odpowiada za grzanie swiec
czekam koledzy na wieści
a tu fotki czujników o które mi chodzi
jestem nowy na forum i liczę na pomoc
mam trochę standardowy problem z MK2 w dieslu ponieważ słabo pali jak jest zimny.
wiem temat wielokrotnie poruszany ale wieczny
przeczytałem niektóre posty i nie znalazlem wszystkich odpowiedzi
opisze jak to wygląda
rano gdy silnik zimny zapala z oporami, dwu trzy krotne grzanie nic nie daje troche pokrece to za 3-4 razem zlapie a jest dopiero kolo zera, jak odpali to zadymi na biało później trochę na czarno jak się doda gazu, silnik trzesie ale jak sie rozgrzeje to śmiga
teraz wiem ktoś powie świece nie grzeją i pewnie ma racje jednak wymieniłem miesiąc temu,
filtr paliwa też wymieniony z miesiąc temu
są jeszcze czujniki temperatury wymieniłem ten z niebieską końcówką ponoć daje sygnał czy świece mają grzać czy nie, ale nie pomogło; nie wiem czy to byl ten czujnik bo do przewodu z płynem chlodniczym podlączone są trzy ( z niebieską czarną i czerwoną końcówką) może ktoś mi rozszyfrować za co każdy odpowiada??
podejrzewam jeszcze że winny może być przekaźnik, ale jak go sprawdzić ???
problemem jest jeszcze to że silnik byl do mojego golfa przelożony (wcześniej to była benzyna ) i nie wiadomo czy wszystko zostało dobrze polączone
proszę o jakieś informacje gdzie szukać przyczyny slabego palenia
no i te czujniki do czego slużą poza tymi trzema czujnikami na przewodzie z płynem są jeszcze trzy jeden przy filtrze oleju i dwa z prawego boku silnika jeden jest od oleju drugi też chyba od temperatury bo jest połaczony z przekaźnikeim świec???
i który z tych odpowiada za grzanie swiec
czekam koledzy na wieści
a tu fotki czujników o które mi chodzi
nie jestem pewny czy to jest to samo, drugi obr. czujnik ciśnienia oleju 0.3bara, i widać cz.temp.wody , opis zależy od silnika benzynowego
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 21:15 przez vision, łącznie zmieniany 3 razy.
możliwe że tak jest jednak ja mam diesla nie wiem czy w benzynie jest podobnie
te czujniki mają końcówki w kolorze czarnym czerwonym i niebieskim??
najlepej by bylo po tym dojść
na jednym z postow czytałem że niebieski steruje pracą świec żarowych tzn warunkuje ich załaczenie jak silnik jest zimny
a czarny jest od wskażniak na desce
ale ten czerwony co to za jeden:)
te czujniki mają końcówki w kolorze czarnym czerwonym i niebieskim??
najlepej by bylo po tym dojść
na jednym z postow czytałem że niebieski steruje pracą świec żarowych tzn warunkuje ich załaczenie jak silnik jest zimny
a czarny jest od wskażniak na desce
ale ten czerwony co to za jeden:)
czujniki są z silnika na benzyne
niebieski - od temperatury daje sygnał do komputera benzynowego
czerwony - od podgrzewania kolektora (może tutaj podpiąć sygnał do świec nie wiem)albo najlepiej kupić oryginał od diesla
czarny- pod spodem od wskaźnika temper w zegarach
- sprawdz przy zapalaniu kontrolką czy faktycznie jest prąd na świecach
- wyciągasz dzwignie od przyśpieszacza zapłonu tzw ssanie ?
- jak masz podłączone świece żarowe .masz jakiś przekaźnik z diesla do grzania świec ?
niebieski - od temperatury daje sygnał do komputera benzynowego
czerwony - od podgrzewania kolektora (może tutaj podpiąć sygnał do świec nie wiem)albo najlepiej kupić oryginał od diesla
czarny- pod spodem od wskaźnika temper w zegarach
- sprawdz przy zapalaniu kontrolką czy faktycznie jest prąd na świecach
- wyciągasz dzwignie od przyśpieszacza zapłonu tzw ssanie ?
- jak masz podłączone świece żarowe .masz jakiś przekaźnik z diesla do grzania świec ?
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 14:49 przez slaawoo, łącznie zmieniany 4 razy.
czesc
dzieki za te informacje
jesli chodzi o twoje pytania to wyciagam dzwignie przyspieszacza jednak to nic nie daje czasem mysle ze bez niego lepiej pali dziala bo jak sie go wyciagnie silnik inaczej pracuje
jesli chodzi o przekaznik to jest podlaczony z diesla tak mowil elektryk ja tez mu sie przygladalem
a odnosnie elektryka o ktorego spradzalem instalacje powiedzial ze wszystko jet oki
swiece grzeja
przekaznik sprawny
czujnik temp tez
choć przekaźnik podpiety jest pod czujnik znajdujacy sie z boku bloku silnika to ta druga fotka jest pod czujnikiem oleju
te przekazniki z pierwszej fotki u mnie steruja chyba wentylatorem czarny jest od wskazników ten niebieski nie wiem co robi, jednak zaden nie idzie do przekaznika swiec
a po wizycie u elektryka i jego diagnozie to juz nie wiem co moze byc elektryka w porzadku a palic nie chce jak zimny
jak ciepły pali na dotkniecie
nie wiem co jest pompa sie zapowietrza, nie moze zassac paliwa czy co
a moze to nadal to grzanie swiec
pomocy koledzy bo zima idzie
dzieki za te informacje
jesli chodzi o twoje pytania to wyciagam dzwignie przyspieszacza jednak to nic nie daje czasem mysle ze bez niego lepiej pali dziala bo jak sie go wyciagnie silnik inaczej pracuje
jesli chodzi o przekaznik to jest podlaczony z diesla tak mowil elektryk ja tez mu sie przygladalem
a odnosnie elektryka o ktorego spradzalem instalacje powiedzial ze wszystko jet oki
swiece grzeja
przekaznik sprawny
czujnik temp tez
choć przekaźnik podpiety jest pod czujnik znajdujacy sie z boku bloku silnika to ta druga fotka jest pod czujnikiem oleju
te przekazniki z pierwszej fotki u mnie steruja chyba wentylatorem czarny jest od wskazników ten niebieski nie wiem co robi, jednak zaden nie idzie do przekaznika swiec
a po wizycie u elektryka i jego diagnozie to juz nie wiem co moze byc elektryka w porzadku a palic nie chce jak zimny
jak ciepły pali na dotkniecie
nie wiem co jest pompa sie zapowietrza, nie moze zassac paliwa czy co
a moze to nadal to grzanie swiec
pomocy koledzy bo zima idzie
może sprawdz ile grzeją świece , mi sie spalił przekaźnik i sam podgrzewam świece włącznikiem wpiętym zamiast przekaźnika około 7 - 10 sekund jak jest zimniej daje gaz do oporu.ostatnio uruchomiłem zastały przyśpieszacz w pompie i jest troche lepiej z zapalaniem zimnego silnika .
Może masz przestawiony kąt wtrysku,albo silnik nie jest w najlepszej kondycji(może pompa ,wtryski ).
Co do zapowietrzania pompy , do pompy jak i z pompy powinny być wyprowadzone przezroczyste przewody z paliwem i widać czy zbiera się w nich powietrze.
Mi pompa łapała lewe powietrze dekielkiem od przyśpieszacza i było widać w przewodzie nadmiaru paliwo z dużą ilością powietrza.a z filtra pobierała co chwile balonik z powietrzem
Może masz przestawiony kąt wtrysku,albo silnik nie jest w najlepszej kondycji(może pompa ,wtryski ).
Co do zapowietrzania pompy , do pompy jak i z pompy powinny być wyprowadzone przezroczyste przewody z paliwem i widać czy zbiera się w nich powietrze.
Mi pompa łapała lewe powietrze dekielkiem od przyśpieszacza i było widać w przewodzie nadmiaru paliwo z dużą ilością powietrza.a z filtra pobierała co chwile balonik z powietrzem
dziś przed zapalaniem sprawdziłem czy przewody nie są zapowietrzone żadnej banki z powietrzem nie było
wiec to nie to muszę jednak chyba sprawdzić slilnik dokladniej pompe wtryski i cisnienie
ogolnie to golfik troche przykapca na czarno jak sie przygazuje i rano przy odpalaniu ale nie są to jakies straszne rzeczy widziałem gorsze:)
poszukam dalej jak dojde dam znac
pozdrawiam i dzieki za pomoc
jak miałby ktoś inne pomysły dajcie znac
wiec to nie to muszę jednak chyba sprawdzić slilnik dokladniej pompe wtryski i cisnienie
ogolnie to golfik troche przykapca na czarno jak sie przygazuje i rano przy odpalaniu ale nie są to jakies straszne rzeczy widziałem gorsze:)
poszukam dalej jak dojde dam znac
pozdrawiam i dzieki za pomoc
jak miałby ktoś inne pomysły dajcie znac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości