Strona 1 z 3

Zamulony 1.9 TDI 90 KM nikt nie mozne znalezc przyczyny

: sob paź 27, 2007 14:15
autor: Loser18
Witam mam maly mozna powiedziec duzy problem w moim TDI 90 KM, do okolo 110 km/h cacy potem traci moc zamula sie i trzeba go zgasic i odpalic od nowa i jest dobrze i wtedy znowu do okolo 110 km/h i to samo.
Komputer podaje blad roznica regulacji cisnienia w kanale dolotowym.
Dodam jeszcze ze regenerowalem turbine, spawalem intercooler, wymienilem gruszke podcisnieniowa przy turbinie, zawor N75, zawor podcisnieniowy w jednostce sterujacej silnikiem. Wyjalem katalizator bo byl zapchany i wlozylem strumienice AWG o srednicy 55 mm. No i nadal jest mulowaty sprawdzany byl w 4 warsztatach i ciagle to samo. Podlanczany byl pod org. interfejs diagnostyczny VW. A i jeszcze jedno przeplywomierz wymienilem w lutym tego roku na nowy. Jezdze tylko na paliwach Schella i BP. Olej mam Castrol GTD Magnatec polsyntetic . Autko ma przejechane 206 tys km.

BLAGAM POZMOCIE !!!! moje gg 962006 piszcie na forum i na gg.

: sob paź 27, 2007 14:19
autor: Adamm
rozumiem ze przez regeneracje turbiny masz na mysli czyszczenie kierownic spalin

czy po wymianie gruszki wyregulowales ja odpowiednio? bo moze po zmianie masz rozkrecona na maksa i jest to kwestia regulacji

: sob paź 27, 2007 14:34
autor: GRIZLI
Czy przypadkiem kierownice spalin nie były w turbawkach przy silnikach od 110KM w zwyż? kolega pisze, że chodzi o silnik 90PS. :chytry:

: sob paź 27, 2007 14:37
autor: Adamm
GRIZLI pisze:Czy przypadkiem kierownice spalin nie były w turbawkach przy silnikach od 110KM w zwyż? kolega pisze, że chodzi o silnik 90PS. :chytry:
ale pisze o podcisnieniowej gruszce turbiny....


najlepiej jak poda oznaczenie silnika i poda jaka ma turbine

: sob paź 27, 2007 16:25
autor: cowboy
GRIZLI pisze:Czy przypadkiem kierownice spalin nie były w turbawkach przy silnikach od 110KM w zwyż? kolega pisze, że chodzi o silnik 90PS.
moze ma silnik ALH - to jest 90KM ze zmienną geometria

Loser18, podaj oznaczenie silnika i zrób jakieś logi...

masz pewnie klasyczny notlauf

albo nieszczelnośc w dolocie, albo moze jakiś banalny błąd jak np, przetarty weżyk w układzie podciśnienia
Loser18 pisze:zawor podcisnieniowy w jednostce sterujacej silnikiem
w jednostce sterującej nie ma zadnego zaworu - może chodzi ci o n75 ?

: sob paź 27, 2007 16:48
autor: Adamm
cowboy pisze: w jednostce sterującej nie ma zadnego zaworu - może chodzi ci o n75 ?
predzej o map sensor

ale jesli nie poda oznaczenia silnika bedziemy sobie gdybac ;p

: sob paź 27, 2007 20:37
autor: Loser18
Dzieki wielkie koledzy za zainteresowanie :). Wiec tak kod silnika nie znam go niestety nawet nie wiem skad go odczytac mysle ze jest gdzies widoczny w komorze silnika tylko musisie mi podpowiedziec gdzie. Regeneracja turbiny polegala na wymianie uszczelniaczy bo lala olejem na wszystkie strony i na wymianie jakiegos kola robila to firma Turbo-Tech z lodzi specjalizuje sie ona w regeneracjach. Turbine cacy slychac ladnie gwizdze ale tak jak mowilem to okolo 110 km/h potem traci moc wyskakuje blad ROZNICA REGULACJI CISNIENIA W KOLEKTORZE DOLOTOWYM - wiem bo bylo to sprawdzane na kompie podczas jazdy.
Gruszka podcisnieniowa byla nowa i z tego co pamietam byla odpowiednio ustawiona tzn. miala zaznaczone na gwincie farba miejsce wykrecenia, ale boje sie ze machanik mogl podczas montazu to troszke przestawic. Zaznaczenie bylo wykonane zgodnie z parametrami odczytanymi z komputera podczas regeneracji byly one obliczone odpowiednio do tego typu turbiny.
Moge wam jeszcze podpowiedziec ze jest to samochod VW Caddy ( wiem nie Golf a to forum Golfa przepraszam :( ) z 1997 roku silnik jest taki sam jak w Golfach III i Passatach B4.

Czekam na info skad odczytac ten kod silnika :((. pozdrawiam

: sob paź 27, 2007 21:27
autor: Adamm
Loser18 pisze:Czekam na info skad odczytac ten kod silnika
powinna byc biala naklejka w bagazniku

: sob paź 27, 2007 22:12
autor: Loser18
Witam wszystko fajnie tylko jest maly problem to nie jest osobowka tylko Caddy dostawczak no i patrzylem na pace czy ma jakas naklejke ma ale odnosnie cisnienia powietrza w kolach w zaleznosci od zaladunku. Sprawdzalem w komorze silnika i na tabliczce znamionowej znalazlem tylko takie cos ABE-H337 podaje to ale szczerze watpie czy to cos pomoze.
Sprawdzalem w dowodzie rej. jest tylko numer nadwozia w karcie pojazdu to samo a kodu silnika nie ma.

Moge tylko dodac ze jest to Caddy z 1997 roku 1.9TDI produkowane w niemczech z klima, abs i 2 poduszkami. Moze to was cos naprowadzi. Nie wiem gdzie szukac tego kodu silnika:(. ale mysle ze jest to ten numer co podaliscie bo elektromechanik ktory robil diagnoze silnika na org. interfejsie VW przebaknal ze to jest numer ALH ale nie moge tego potwierdzic na 100% sorki. Te same silnika co ja maja Golfy III i Passaty B4 - pisalem juz to.

: sob paź 27, 2007 22:22
autor: muusk
Ja mam podobny problem wiec postanowiłem sie podpiąc ;)
Mianowicie autko jezdzi w miare dobrze tylko przy rzeczonych 120 km/h zaczyna sie dławic jak sie odpusci gaz i znowu wcisnie to moze kolo 130 poleci :/
Dzis postanowiłem go przegonic na duzych obrotach na 3 biegu przyspieszal bez problemu na 4 nawet tez a na 5 osiagał 120 km :/ za drugi podejsciem osiagnał kolo 140 i koniec
Po tym przegonieniu na wysokich obrotach jakby deko lepiej chodzil ale blokuje sie kolo 120 ;(

Wiec pewnie trzeba podpiac pod Vag lecz go nie posiadam i nie za bardzo chce płacic duża kwote w serwisie wiec Pytanie czy ktos z Okolic wrocławia mogłby uzyczyc VAG'a najlepiej za darmo :pub: lub za jakas rozsadna opłata ;)
a bez vaga to mozna jak juz przeczytalem sprawdzić n75 przewody albo przepływomierz Wiec generalnie mozecie mi zyczyc tylko powodzenia :wink: :P

laser18

: sob paź 27, 2007 22:28
autor: turok
twój silnik ma oznaczenie BRU

: ndz paź 28, 2007 01:14
autor: Adamm
muusk pisze:Ja mam podobny problem wiec postanowiłem sie podpiąc ;)
Mianowicie autko jezdzi w miare dobrze tylko przy rzeczonych 120 km/h zaczyna sie dławic jak sie odpusci gaz i znowu wcisnie to moze kolo 130 poleci :/
Dzis postanowiłem go przegonic na duzych obrotach na 3 biegu przyspieszal bez problemu na 4 nawet tez a na 5 osiagał 120 km :/ za drugi podejsciem osiagnał kolo 140 i koniec
Po tym przegonieniu na wysokich obrotach jakby deko lepiej chodzil ale blokuje sie kolo 120 ;(

Wiec pewnie trzeba podpiac pod Vag lecz go nie posiadam i nie za bardzo chce płacic duża kwote w serwisie wiec Pytanie czy ktos z Okolic wrocławia mogłby uzyczyc VAG'a najlepiej za darmo :pub: lub za jakas rozsadna opłata ;)
a bez vaga to mozna jak juz przeczytalem sprawdzić n75 przewody albo przepływomierz Wiec generalnie mozecie mi zyczyc tylko powodzenia :wink: :P

sprawdz wezyki poprzez zmostkowanie czerwonego i niebieskiego :)

: ndz paź 28, 2007 14:16
autor: Loser18
No wlasnie ja mam cos w podobie ze na nizszym biegu ladnie pogoni i czasem wiecej niz na 5 jechalem nim ponad 120 na 4 a jak chce na 5 to traci moc musze go zgasic i wtedy od nowa jest taki jak powinien byc. Ale czasem tez potrafi na 4 zamulic sie przy okolo 100 km/h przejechalem nim juz tak z 600 km bo uzywam autka do pracy i z dnia na dzien jest coraz gorzej przy coraz nizszych predkosciach sie zamula jak tak dalej pojdzie to bede jezdzil jak maluch.
Meczy mnie ten blad na kompie ROZNICA REGULACJI CISNIENIA W KOLEKTORZE DOLOTOWYM czym jest to spowodowane wszystkie czujniki mam sprawdzone N75 wymienione i nadal nic czy to wina tej kierownicy spalin, mozliwe ze jej nie przeczyscili podczas regeneracji turbiny czy to wina ustawien ciegna turbiny gruszki ?????

: ndz paź 28, 2007 15:10
autor: cowboy
Loser18 pisze:czy to wina ustawien ciegna turbiny gruszki
byc może...

jednak bez podpięcia auta pod vaga i diagnozy dynamicznej podczas jazdy (nie tylko zczytanie błędów) nikt tutaj nic więcej nie napisze...