Strona 1 z 1

Falujące obroty silnika w 1.9 TD AAZ

: śr paź 24, 2007 18:35
autor: sobiking
Witam, mam taki problem, gdy się rozgrzeje silnik do ok 90 stopni (tyle ile powinno być) zmieniają się obroty silnika. Przykładowo jadę, zatrzymuje się na światłach i jest 920 obrotów ruszam przejeżdżam ok 3 km i znowu zatrzymuje się na światłach i mam 820 obrotów. Co jest??? Jest jeszcze taki motyw że raz fajnie ciągnie jak trzeba a raz jedzie jakby mu kucy brakło. Pół roku temu wymieniałem wszystkie filtry, ostatnio sprawdzałem wtryski i się okazało że są świetne, turbo pompuje porawnie. Sam już nie wiem co jest grane, proszę pomóżcie!!!!

: śr paź 24, 2007 18:38
autor: woojas25
żuć okiem na koło pasowe wału korbowego czy równo chodzi

: śr paź 24, 2007 19:43
autor: sobiking
woojas25 pisze:żuć okiem na koło pasowe wału korbowego czy równo chodzi
Koło pasowe wymienione na nowe, nowa śruba na klej i przykręcone odpowiednim momentem.

: śr paź 24, 2007 20:02
autor: marcin999
zapewne masz automatyczny regulator kata wrysku. Normalka jak sie silnik zagrzeje schodzi powoli z obrotów. Powinny byc w zakresie 950 +/- 50 wiec mozesz je troszke poprzestawiać, ale jezeli to Ci nie przeszkadza to nic nie ruszaj.

: śr paź 24, 2007 20:05
autor: mikan
a co zrobic z przyspieszaczem zaplonun zeby sie nie chowal sam odrazu

: śr paź 24, 2007 20:09
autor: sobiking
marcin999 pisze:zapewne masz automatyczny regulator kata wrysku. Normalka jak sie silnik zagrzeje schodzi powoli z obrotów. Powinny byc w zakresie 950 +/- 50 wiec mozesz je troszke poprzestawiać, ale jezeli to Ci nie przeszkadza to nic nie ruszaj.
Ssanie mam ręczne, te obroty mi tak bardzo nie przeszkadzają tylko to że raz chodzi jak trzeba a raz jest muł.

: śr paź 24, 2007 20:09
autor: marcin999
Z tego co wiem to jest sterowane czujnikiem temp. Moze ten czujnik szkankuje...

: śr paź 24, 2007 21:25
autor: PinkFloyd
Jezeli po mocnym rozgrzaniu lub po jezdzie obroty maleja i rosną ana biegu jałowym to na 99% zła jest korelacja między wydatkiem szczątkowym a śrubką przyspieszacza. Przerabiałem to nie raz i długo się z tym męczyłaem az ustawiłęm na tip top.

: czw paź 25, 2007 18:53
autor: mikan
a co zrobic zeby lzej chodzil przyspieszac zaplonu i zeby sie nie chowal odrazu sam

: czw paź 25, 2007 19:00
autor: skarredasch
zeby sie nie chowal odrazu sam
hmm...to on ma się sam chować?

: czw paź 25, 2007 19:24
autor: mikan
nie wiem mi sie chowa odrazu, ucieka w pozycje 0

Re: Falujące obroty silnika w 1.9 TD AAZ

: śr lis 14, 2007 20:57
autor: mario19571
sobiking pisze:Witam, mam taki problem, gdy się rozgrzeje silnik do ok 90 stopni (tyle ile powinno być) zmieniają się obroty silnika. Przykładowo jadę, zatrzymuje się na światłach i jest 920 obrotów ruszam przejeżdżam ok 3 km i znowu zatrzymuje się na światłach i mam 820 obrotów. Co jest??? Jest jeszcze taki motyw że raz fajnie ciągnie jak trzeba a raz jedzie jakby mu kucy brakło. Pół roku temu wymieniałem wszystkie filtry, ostatnio sprawdzałem wtryski i się okazało że są świetne, turbo pompuje porawnie. Sam już nie wiem co jest grane, proszę pomóżcie!!!!
sprawdz naciąg paska na alternatprze