Nie równo ciągnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Nie równo ciągnie

Post autor: phanteon » wt paź 23, 2007 02:28

Witam

Dziś miałem czas,żeby się upewnić i niestety się sprawdziło. Mianowicie:

Przy przyspieszaniu odczuwam zawachania silnika - dosłownie nie cała sekunda. Na standardowych "nastawach" jest to ledwo wyczuwalne,ale jest. Zawachania na 9/10 przypadków występują w połowie między 2000-2200 obrotów,2200-2400 itd.

Zjawisko jest jeszcze bardziej wyczuwalne po załączeniu opornika. Wtedy są bardzo wyczuwalne zawachania. Świst turbiny opada. Nawet osoba, która nie widziała,że testuje opornik zauważyła,że coś się "wacha". Występuje to też przy podobnych obrotach jak bez opornika. Opornik zakładał Gitner, ale ost mi się kabelek oberwał i elektyk mi przy okazji podpinki pod VAG-a zlutował zawodowo, bo prawie miesiąc jeździłem bez opornika. Nie wiem właśnie czy wcześniej też się silnik tak wachał.

Co to może być?

Dzięki za wszelkie "diagnozy"

PozdraVWiam



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt paź 23, 2007 06:40

Przerywanie może być spowodowane brudnym nastawnikiem , zacinajacym sie wtryskiwaczem sterujacym , zapieczone łopatki w turbo i pewnie jeszcze kilkoma czynnikami.
Dobrze by było gdybys miał manometr w kabinie i mógł zaobserwować cisnienie doładowania . , zrób logi i wklej .
Ostatnio zmieniony wt paź 23, 2007 06:43 przez twardy, łącznie zmieniany 1 raz.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 23, 2007 09:30

albo wypnij kostke predkosciomierza ze skrzyni zeby wyeliminowac ze to nastawnik
(jesli po wypieciu nadal bedzie to samo to znaczy ze to nie nastawnik)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt paź 23, 2007 21:28

twardy pisze:Dobrze by było gdybys miał manometr w kabinie i mógł zaobserwować cisnienie doładowania . , zrób logi i wklej .
Gdybym jeszcze wiedział co Ty do mnie mówisz i jak to zrobić. :helm:
Adamm pisze:albo wypnij kostke predkosciomierza ze skrzyni zeby wyeliminowac ze to nastawnik
A jak to zrobić??

Dziś znajomy jechał i mówił,że jestem przewrażliwiony,ale po kilku próbach rzeczywiście mówił,że coś tam minimalnie czuć - może przesadzam??

A czy do jakiś usterek przez Was wymienionych są jakieś inne charakterystyczne objawy??

PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 23, 2007 21:34

phanteon pisze:twardy napisał/a:
Dobrze by było gdybys miał manometr w kabinie i mógł zaobserwować cisnienie doładowania . , zrób logi i wklej .


Gdybym jeszcze wiedział co Ty do mnie mówisz i jak to zrobić
koledze chodzilo o wskaznik cisnienia doladowania
phanteon pisze:A jak to zrobić??
na skrzyni biegow (blizej sciany grodziowej) masz kostke od predkosciomierza, niestety jak masz ABS to ciezko sie tam dostac, wypinasz ja i przestaje dzialac licznik predkosci ale powinno przestac nierowno przyspieszac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt paź 23, 2007 23:58

Adamm pisze:koledze chodzilo o wskaznik cisnienia doladowania
Tyle się domyśliłem ;) - choć nie wiem co to są logi i jak to ew podłączyć.
Adamm pisze:na skrzyni biegow (blizej sciany grodziowej) masz kostke od predkosciomierza, niestety jak masz ABS to ciezko sie tam dostac, wypinasz ja i przestaje dzialac licznik predkosci ale powinno przestac nierowno przyspieszac
A jakiś opis tej kostki albo fotki najlepiej??Mam abs

A zakładając,że przestanie szarpać to co dalej?

Przypominam,że na oporniku wyraźnie czuć a na "normalnym trybie" ledwo,ale czuć.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 00:00 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr paź 24, 2007 10:27

logi to zapis wartosci pokazywanych przez Vaga podczas jazdy

a kostka hmm dawalem kiedys foto wiec musisz poszukac na forum, jesli po odpieciu przestanie to nastawnik, jesli nie to trzeba szuakc dalej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr paź 24, 2007 20:17

Adamm, to poszukaj tej fotki, będę bardzo wdzięczny.
Adamm pisze: jesli po odpieciu przestanie to nastawnik
A jeśli się okaże,że to nastawnik to co będzie trzeba robić,kupić i ile zabulić za tą "przyjemność"



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr paź 24, 2007 20:40

jesli nastawnik to wyczyscic :P

szukac sie nie chce?

znaj dobre serce

Obrazek


kostka jest zaznaczona czerwonym kolem i strzalka

widok od tylu silnika, wiec jak patrzysz od czola to prawa strona


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr paź 24, 2007 20:57

Dziękować :pub:

Jutro z rana wyciągne i dam znać.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr paź 24, 2007 23:56

phanteon pisze:A jeśli się okaże,że to nastawnik to co będzie trzeba robić,kupić i ile zabulić za tą "przyjemność"
Jak pisze Adamm, czyscisz, jest nawet porada jak to zrobic. Daj znac jaki efekt po wypieciu kostki. Jak nic nie pomoze to trzeba zrobic logi.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt paź 26, 2007 09:54

No i co z tym nastawnikiem?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » pt paź 26, 2007 18:18

Ja mam ten sam problem. Ale wiem na pewno że u mnie to nie przez nastawnik.
Pozdr

[ Dodano: 26 Paź 2007 18:19 ]
O wiele bardziej czuć to falowanie po włączeniu opornika.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pt paź 26, 2007 21:59

Gitner, wczoraj jak chciałem zrobić test to łapka mi się nie zmieściła między silnik a abs. A dziś chciałem jechać na spot...i 38 gorączki, korzonki strzeliły mnie i jestem trup.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 183 gości