Strona 1 z 1

Jaka turbina

: ndz paź 21, 2007 20:56
autor: pawelh
Jak sprawdzić czy mam turbinę ze zmienną geometrią? Po czym to poznać???

: ndz paź 21, 2007 21:08
autor: wozekGTD
Kazdy silnik o mocy 110KM w TDI ma zmienną geometrie lopatek.

: ndz paź 21, 2007 21:11
autor: pawelh
wozekGTD pisze:Kazdy silnik o mocy 110KM w TDI ma zmienną geometrie lopatek.
Kolego ja słyszałem że tylko na pompowtryskiwaczach?

: ndz paź 21, 2007 21:14
autor: Kris-THC
Każda 110 ma VNT.

: pn paź 22, 2007 11:24
autor: rob555
pawelh pisze: Kolego ja słyszałem że tylko na pompowtryskiwaczach?
Zle slyszales :) 110 napewno ma kierownice spalin

: pn paź 22, 2007 18:24
autor: Ryszardo
Ja mam MK IV z 2000 roku silnik 1,9 TDI 110 KM ASV i mam na 100 % turbinę ze zmienną geometrią łopatek, pozdrawiam. :grin: Jeszcze dodam, że mam pompę wtryskową.

: pn paź 22, 2007 18:48
autor: Kulon
Kris-THC pisze:Każda 110 ma VNT.
bez dwóch zdań, bardziej niż pewne

: wt paź 23, 2007 13:33
autor: Remigiusz78
Mój też ma kierownice spalin - ALH (90 PS). Rocznik 2000, maj.

: wt paź 23, 2007 13:49
autor: aadasiek
dokładam i ja
mam 110 kucy z 1998r i mam zmienną geometrie

: wt paź 23, 2007 18:15
autor: pawelh
Remigiusz78 pisze:Mój też ma kierownice spalin - ALH (90 PS). Rocznik 2000, maj.
Dzięki za informacje

: czw paź 25, 2007 04:06
autor: Sztomel
pawelh, wszyscy tu piszą, że mają a nie napisali jak to sprawdzić więc podpowiadam:

- jeśli trzpień siłownika regulacji ciśnienia doładowania (idący od tzw. "gruszki") jest w
poprzek osi wirnika turbiny to masz turbinę o zmiennej geometrii łopatek czyli "VNT",
jeżeli równolegle do niej to jest bez zmiennej geometrii.

- jeżeli masz w komorze silnika elektrozawór N75 to masz właśnie VNT bo jest ona
sterowana podcisnieniem, przy zwykłych turbawkach tego elektrozaworu nie ma.

: czw paź 25, 2007 08:38
autor: uysy
Sztomel pisze:przy zwykłych turbawkach tego elektrozaworu nie ma.
jest.