Strona 1 z 1
Pompa wtryskowa Bosch, spadek mocy
: sob paź 20, 2007 18:37
autor: ralliart
Witam Dzisiaj podczas podróży nagle spadła mi moc silnika Po wciśnięciu sprzegła silnik zgasł Zatrzymałem się i chciałem uruchomić silnik Silnik zapalił z wielkim trudem i powoli wchodził na obroty odniosłem wrażenie jak by układ był zapowietrzony Motor zaczął normalnie pracoweać Wrzuciłem jedynke ruszam Dwójka Trójka Czwórka I wszystko ok. Troche bardziej "agresywna" jazda I ten sam efekt Pedał przyspieszenia w podłodze a silnik schodzi z obrotów Filtr powietrza i paliwa wymieniony Silnik 1,6 TD RA bez IC Co się może dziać? Dzięki
Wymieniłęm pompe i dzieje sie tak samo Filtr powietrza i paliwa został wymieniony Zastanawiam sie czy czasem nie beda przytkane przewody paliwowe jezeli jest mało paliwa w zbiorniku to pompa pociagnie paliwo z dna Pewnie na dnie był jakis syf i teraz gdzies to zalega w przewodach prosze o rade co robic
: pn paź 22, 2007 23:35
autor: arwam
Sprawdź zawór regulujący ciśnienie paliwa wewnątrz pompy wtryskowej a dodatkowo u mnie sam zmieniał obroty jałowe jakby coś go przez moment dosyć znacznie obciążało i powiem że przez długi czas ten zaworek robił mnie w konia.
Ten zaworek jest umieszczony tuż obok nypla doprowadzającego paliwo do pompy, z zewnątrz ma kształt nakrętki z dwoma zcięciami na klucz płaski
: wt paź 23, 2007 16:10
autor: ralliart
arek wamej pisze:Sprawdź zawór regulujący ciśnienie paliwa wewnątrz pompy wtryskowej a dodatkowo u mnie sam zmieniał obroty jałowe jakby coś go przez moment dosyć znacznie obciążało i powiem że przez długi czas ten zaworek robił mnie w konia.
Ten zaworek jest umieszczony tuż obok nypla doprowadzającego paliwo do pompy, z zewnątrz ma kształt nakrętki z dwoma zcięciami na klucz płaski
W jaki sposób mam go sprawdzić? jest jakaś szansa na zdjęcie? Wiem że posiadam pompe o nr 068 130 180F czyli doCY/JR
: śr paź 24, 2007 08:24
autor: Trochim
moze zeczywiście sie coś gdzieś zapowietrza. sprawdź dokładnie czy nie ciągnie lewego powietrza lub może jest gdzieś jakiś syf i jest przypchane
: śr paź 24, 2007 15:00
autor: ralliart
Trochim pisze:moze zeczywiście sie coś gdzieś zapowietrza. sprawdź dokładnie czy nie ciągnie lewego powietrza lub może jest gdzieś jakiś syf i jest przypchane
Jeżeli miała by ciągnąc lewe powietrze to gdzie tego szukać? A o co chodzi z tym zaworem cisnienia paliwa przy pompie?
A może zawór odcinajacy dopływ paliwa w ruchomym trzonie Bo na forum jest zajebisty opis pompy wtryskowej Przecztałem że ten zawór odcina dopływ paliwa do ruchomego trzonka I działa jak elektro zawór Ale z drugiej zaś strony Jak by nagle odciął paliwo to silnik zgsnieł A u mnie jest tak że jak mam wciśniety pedał przyspieszenia i ok 4000obr/min to zaczynapowoli schodzić z obrotów Nie ma tego nagłego efektu
: ndz paź 28, 2007 09:26
autor: arwam
U mnie po wyjęciu pompy dawało się go odkręcić 10-tką płaską.
Jak go wyjmiesz to sprawdź czy daje się wcisnąć i czy zamyka się szczelnie
: ndz paź 28, 2007 13:22
autor: ralliart
arek wamej, Ok fajnie jeli bedzie wadliwy kupie taki w sklepie?
: ndz paź 28, 2007 13:39
autor: To_mas
ralliart, szczelnośc pompy mozesz sprawdzić zakładająć przeźroczysty węzyk do powrotu paliwa do baku i poptrzeć czy gdzieś bąbelki powietrza nie lecą

: czw lis 01, 2007 14:13
autor: ralliart
To_mas pisze:ralliart, szczelnośc pompy mozesz sprawdzić zakładająć przeźroczysty węzyk do powrotu paliwa do baku i poptrzeć czy gdzieś bąbelki powietrza nie lecą

fajnie dzieki Jutro sprawdze Dowiedziałem sie ze moja pompa była rozbierana bo przeciekała Kółko na żółto Osoba która to robiła zna sie na rzeczy bo wiekszośc mechaników w moim mieście oddaje do niego pompy Mowił ze była zle poskładana gorna część Wspomniał coś o jakims zaworku po prawe stronie kółko na czerwono Ze jak tam bedzie ON to jest zle O co mu chodziło? Mowił też ze wymienił oring pod "sworzniem" gazu to pionowe na górze I mysle tak Albo on ja zle poskładał alebo pompa była na wykonczeniu i ktos ja poskladal tak zeby bylo ok Ale przy nastepnej ingerencji juz nie bedzie ok i to akurat na mnie trafiło
Wymieniłem pompe i dzieje sie tak samo Filtr powietrza i paliwa został wymieniony Zastanawiam sie czy czasem nie beda przytkane przewody paliwowe Jezeli jest mało paliwa w zbiorniku to pompa pociagnie paliwo z dna Pewnie na dnie był jakis syf I w przewodach gdzieś to zalega Prosze o rade co robić