Pompa wtryskowa Bosch, spadek mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Pompa wtryskowa Bosch, spadek mocy

Post autor: ralliart » sob paź 20, 2007 18:37

Witam Dzisiaj podczas podróży nagle spadła mi moc silnika Po wciśnięciu sprzegła silnik zgasł Zatrzymałem się i chciałem uruchomić silnik Silnik zapalił z wielkim trudem i powoli wchodził na obroty odniosłem wrażenie jak by układ był zapowietrzony Motor zaczął normalnie pracoweać Wrzuciłem jedynke ruszam Dwójka Trójka Czwórka I wszystko ok. Troche bardziej "agresywna" jazda I ten sam efekt Pedał przyspieszenia w podłodze a silnik schodzi z obrotów Filtr powietrza i paliwa wymieniony Silnik 1,6 TD RA bez IC Co się może dziać? Dzięki

Wymieniłęm pompe i dzieje sie tak samo Filtr powietrza i paliwa został wymieniony Zastanawiam sie czy czasem nie beda przytkane przewody paliwowe jezeli jest mało paliwa w zbiorniku to pompa pociagnie paliwo z dna Pewnie na dnie był jakis syf i teraz gdzies to zalega w przewodach prosze o rade co robic
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 14:07 przez ralliart, łącznie zmieniany 3 razy.



arwam

Post autor: arwam » pn paź 22, 2007 23:35

Sprawdź zawór regulujący ciśnienie paliwa wewnątrz pompy wtryskowej a dodatkowo u mnie sam zmieniał obroty jałowe jakby coś go przez moment dosyć znacznie obciążało i powiem że przez długi czas ten zaworek robił mnie w konia.
Ten zaworek jest umieszczony tuż obok nypla doprowadzającego paliwo do pompy, z zewnątrz ma kształt nakrętki z dwoma zcięciami na klucz płaski



ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » wt paź 23, 2007 16:10

arek wamej pisze:Sprawdź zawór regulujący ciśnienie paliwa wewnątrz pompy wtryskowej a dodatkowo u mnie sam zmieniał obroty jałowe jakby coś go przez moment dosyć znacznie obciążało i powiem że przez długi czas ten zaworek robił mnie w konia.
Ten zaworek jest umieszczony tuż obok nypla doprowadzającego paliwo do pompy, z zewnątrz ma kształt nakrętki z dwoma zcięciami na klucz płaski
W jaki sposób mam go sprawdzić? jest jakaś szansa na zdjęcie? Wiem że posiadam pompe o nr 068 130 180F czyli doCY/JR



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 24, 2007 08:24

moze zeczywiście sie coś gdzieś zapowietrza. sprawdź dokładnie czy nie ciągnie lewego powietrza lub może jest gdzieś jakiś syf i jest przypchane


Nissan Patrol K160

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » śr paź 24, 2007 15:00

Trochim pisze:moze zeczywiście sie coś gdzieś zapowietrza. sprawdź dokładnie czy nie ciągnie lewego powietrza lub może jest gdzieś jakiś syf i jest przypchane
Jeżeli miała by ciągnąc lewe powietrze to gdzie tego szukać? A o co chodzi z tym zaworem cisnienia paliwa przy pompie?

A może zawór odcinajacy dopływ paliwa w ruchomym trzonie Bo na forum jest zajebisty opis pompy wtryskowej Przecztałem że ten zawór odcina dopływ paliwa do ruchomego trzonka I działa jak elektro zawór Ale z drugiej zaś strony Jak by nagle odciął paliwo to silnik zgsnieł A u mnie jest tak że jak mam wciśniety pedał przyspieszenia i ok 4000obr/min to zaczynapowoli schodzić z obrotów Nie ma tego nagłego efektu
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 19:22 przez ralliart, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 28, 2007 09:26

U mnie po wyjęciu pompy dawało się go odkręcić 10-tką płaską.
Jak go wyjmiesz to sprawdź czy daje się wcisnąć i czy zamyka się szczelnie



ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » ndz paź 28, 2007 13:22

arek wamej, Ok fajnie jeli bedzie wadliwy kupie taki w sklepie?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 28, 2007 13:39

ralliart, szczelnośc pompy mozesz sprawdzić zakładająć przeźroczysty węzyk do powrotu paliwa do baku i poptrzeć czy gdzieś bąbelki powietrza nie lecą :)



ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » czw lis 01, 2007 14:13

To_mas pisze:ralliart, szczelnośc pompy mozesz sprawdzić zakładająć przeźroczysty węzyk do powrotu paliwa do baku i poptrzeć czy gdzieś bąbelki powietrza nie lecą :)
fajnie dzieki Jutro sprawdze Dowiedziałem sie ze moja pompa była rozbierana bo przeciekała Kółko na żółto Osoba która to robiła zna sie na rzeczy bo wiekszośc mechaników w moim mieście oddaje do niego pompy Mowił ze była zle poskładana gorna część Wspomniał coś o jakims zaworku po prawe stronie kółko na czerwono Ze jak tam bedzie ON to jest zle O co mu chodziło? Mowił też ze wymienił oring pod "sworzniem" gazu to pionowe na górze I mysle tak Albo on ja zle poskładał alebo pompa była na wykonczeniu i ktos ja poskladal tak zeby bylo ok Ale przy nastepnej ingerencji juz nie bedzie ok i to akurat na mnie trafiło Obrazek

Wymieniłem pompe i dzieje sie tak samo Filtr powietrza i paliwa został wymieniony Zastanawiam sie czy czasem nie beda przytkane przewody paliwowe Jezeli jest mało paliwa w zbiorniku to pompa pociagnie paliwo z dna Pewnie na dnie był jakis syf I w przewodach gdzieś to zalega Prosze o rade co robić



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości