Strona 1 z 1

Schemat alternatora - diesel z wyjściem na obrotomierz

: czw paź 18, 2007 23:03
autor: euglen
Witam. Poszukuję schematu alternatora - diesel z wyjściem na obrotomierz. Będę wdzięczny za pomoc :D

: pt paź 19, 2007 10:27
autor: meverick
euglen, temat był wałkowany juz chyba 1000 razy, użyj wyszukiwania :bigok: co do podłaczenia to potrzebujesz na altku tylko kabelka W i po wszystkim :bigok:

: pt paź 19, 2007 11:02
autor: Trochim
wpinasz się z przewodem przed jedną z diod prostowniczych i po wszystkim :)

: pt paź 19, 2007 11:39
autor: tberent
Trochim, racja

: pt paź 19, 2007 14:04
autor: euglen
Panowie, ale ja nie pytałem jak podłączyć obrotomierz, bo nie o to mi chodzi... Chodzi mi o schemat alternatora... :D

: pt paź 19, 2007 21:09
autor: Lukas-182
euglen, a co chcesz osiągnąć tym schematem ?? Mogę ci pomóc w tej sprawie, ale schematu nie mam, ale za to zasadę działania, podłączenia znam na wylot, zwłaszcza alternatora firmy BOSCH :grin:

: sob gru 12, 2009 15:02
autor: D1_PITER
Witam

Odgrzeję temat.. W silniku benzynowym na alternatorze mam trzy złącza. Wyjście prądowe, wyjście z sygnałem obrotów (chyba) do którego jest podłączony niebieski kabelek, i jakieś B+. To wyjście od obrotów jest obok prądowego, dobrze wogóle mówię, że to jest od obrotów? Jeśli tak to jaki tam jest sygnał? Ile impulsów na obrót silnika? Chce na podstawie sygnału z alternatora zrobić obrotomierz..

: ndz gru 13, 2009 16:53
autor: Maślak
w silniku benzynowym obrotomierz podłączony jest do cewki zapłonowej, w starszych tak było. a te wyjścia co masz ty w altku to masz jedno na kontrolke ładowania a drugie to jest chyba prąd wzbudzenia a trzecie najgrubszy kabel to poprostu to co altek wykreci przez regulato 14,4V. niech mnie ktos poprawi jak sie myle.